iPod i kina?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-05 10:40

Tjena, tror ni att det e säkert att köpa iPods i Kina? Ska dit snart.

Ha det

Ja varför skulle det inte vara det? Så länge du inte går in i en gränd och köper den av en enbent stum lappskrivande skäggtomte...

Sökte på forumet (som alla kan göra) hittade detta...

Citat:

Oavsett vilket land iPoden köps i så är det samma iPod man får. Dvs det går att få menyer i alla tillgängliga språk, man får världsgaranti, och den går att uppdatera. Det enda som är på lokalt språk är den dokumentation som följer med. Men att döma av alla frågor som ställs här är det ändå ingen som läser den.

När det gäller köpa på Apples web-butik är det bara möjligt att handla från butiken för det land man bor i. Ingen av Apples web-butiker levererar utomlands. Så det är ingen vits att ens försöka.

Citat:

Om du tänker ladda via usb/firewire är det inga problem. Om du tänker ladda via eluttag så tar du bara bort själva stickkontakten från laddaren och kopplar in en som passr i sverige, ta tex en sladd från radio/video. Är endast kontakten som skiljer mellan olika länder ej själva dosan. Tänk på att om du resetar ipoden så måste man koppla in den till eluttag för att den ska komma igång igen så det räcker alltså ej med att man kopplar in den via fw/usb i alla lägen. Jag köpte min ipod i usa och har inte haft några problem.

KLICKAKLICKAKLICKAKLICKAKLICKAKLICKAKLICKAKLICKA

fast enbenta stumma lappskrivande skäggtomtar kan fan vara snälla dom med... sorry alla enbenta stumma lappskrivande skäggtomtar!

Var i Peking vid påsk. Det svåraste blir nog att hitta en ipod som inte är piratkopierad. De ljuger sig blå när de ivrigt försöker övertyga en "Yes, it´s from Apple! Yes yes!"

Det beror ju lite på vart man går förstås, men även affärer som verkar rätt proffsiga har mkt suspekta "ipods". Var inne och kollade och kunde se direkt att de var falska... men så får man dem ju för en struntsumma... sista budet jag fick innan jag gick var väl runt 500 koi(yuan) vilket motsvarar 500 kr.

Den mest pålitliga affären är väl "Friendship Store" skulle jag tro, men där har de skyhöga priser förstås. Vet inte vad ipods kostade där, om de hade dem dvs.

Ha så kul i Kina

Spring till en apple center så ska du nog hitta en orginal... köpte min ipod i Hong Kong inga problem och pröjsade bara 2200 kr för den

1
Bevaka tråden