Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar Videora iPod converter?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har laddat ned Videora, men när jag konverterar en fil så tar det bara en sekund, borde det inte ta längre tid, eller har jag gjort något fel?
När jag vill lägga in den i video iPod biblioteket så fungerar det inte heller...
Behöver hjälp så snabbt som möjligt, Tack!

ja, jag har samma problem.
Sökte lite men hittade inget..så jag bytte till ett annat program, men det blir inte bra kvalité på filerna med det..så vill gärna ha hjälp !

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-16 19:31

Sök på "Video iPod Converter", där hittar ni de rätta inställningarna. Med dom ska det funka riktigt bra..

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 12:32

Videora har fungerar helt fint för mig så det låter lite skummt.
men är det någon som har ett bra gratis program som kan konvertera till Ipodens högsta upplösning? Videora klarar ju bara 320 x 240.

Är inte 320x240 maxupplösningen på en ipod?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-17 15:16

Nej, jag tror det går med högre, men iPoden har ju bara 320x240 pixlar..

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 16:39

Man kunde visst ändra till högre med egna inställningar. Men jo tror den kan spela upp 640 x 480, bra om man ska se på tvn men jag vet inte om själva ipodskärmen klarar den upplösningen.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-18 23:42

Sök på "Videora iPod Converter".. Jag LOVAR att ni hittar maxupplösningen där, har läst det men kommer inte ihåg vad den låg på..

Laddade ner Videora iPod igår och testade lite, första videon (ett avsnitt Family Guy) blev rent horrible kvalitet med interlacing och suddig bild. Jag satte mig då ner och pillade i inställningarna, och fann att 1500kbps bitrate, 320x240px upplösning samt 2-pass encoding gav riktigt grymt bra kvalitet. Varje avsnitt blev rut 150-170MB, men vill man ha mindre videor kan man lätt dra ner bitraten till 750 eller kanske ännu lägre.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-28 01:34

Videora iPod är går det snabbt att konvertera med det eller? Tycker att det tar sån lång tid att konvertera och nu har jag beställt en iPod touch så det lär bli fler filmer nu så jag orkar inte sitta och vänta flera timmar.

Ursprungligen av pbeh:

Videora iPod är går det snabbt att konvertera med det eller? Tycker att det tar sån lång tid att konvertera och nu har jag beställt en iPod touch så det lär bli fler filmer nu så jag orkar inte sitta och vänta flera timmar.

Hur snabbt det går beror på din dator. Min XP3200+ med 1GB minne körde ett avsnitt Family Guy 2-pass på ungefär 20 minuter. En Core2Duo borde bränna igenom ett sånt avsnitt betydligt snabbare

  • Medlem
  • 2007-10-05 14:53

mmmm 24 min för mig med "easy video to ipod"

får inte med hela filmen

Har tidigare konverterat dvd:s via Videora till ipoden, utan problem. nu gör jag det igen, på samma sätt, men i första försöket blev tvåtimmarsfilmen 37 minuter, och i andra försöket bara sju... känner nån igen problemet, och kan hjälpa mig felsöka? har gått igenom om och om igen. och det tar som bekant lite tid... tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden