Jag har fastnat!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-21 21:43

Ok, så här är det:
För att inte repa min kära iPod (mini), eftersom jag vet med mig att jag inte är så noga med i vilken ficka eller väska jag lägger den, köpte jag ett hårdplastskal (tvådelat med hål för plattan) från apple.com. Så fort jag tryckte dit det, så fastnade det. Helt och hållet. iPoden gick inte ens ner helt utan ett par millimeter stack upp (vilket senare åtgärdades genom att jag råkade tappa den i golvet...).
Mitt skal går alltså inte att få loss, och jag har försökt nästan allt. Har t.o.m. varit hos en Apple-återförsäljare (inte en Apple-store dock), och killen försökte mecka med en skruvmejsel för att försöka trycka ut den.
Givetvis är det bra att ha ett skal på hela tiden som skyddar min pood, men nu har det ju kommit in massa saker innanför skalet, t.ex. små sandkorn som verkligen inte är snälla mot ömtåliga skärmar.

Finns det något knep som inte jag har kommit på? Kan jag skicka in den till Apple och försöka få dem att lösa det åt mig (gärna ge mig en ny, tack...)?

Hilfe bitte!

/ida

• Oregistrerad
  • 2006-05-22 19:56

Inte för att jag haft problemet med en Ipod utan med en Palm. Jag värmde upp skalet en aning med en hårtork för att få det att utvidga sig. En kort stund för att inte värma Palmen för mycket. Det räckte för att få loss den.

• Medlem
  • 2006-05-23 18:10

Ska prova så fort jag får tag på en hårtork, låter så oortodoxt att det mycket väl kan funka.
Tack!

1
Bevaka tråden