Garantiförlängning?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod G4 har jag nu helt gett upp hoppet om. Mycket väl använd i 1,5-2 år och nu är den helt slutkörd, så till nästa iPod-köp tänkte jag det kunde va klokt att skaffa en extra lång garanti eller försäkring om så är möjligt. En garanti på ytterligare två år utöver apples 1-årsgaranti vore det idealiska för mig. vet nån vilka återförsäljare som erbjuder förlängd garanti på iPod-köp och vilket pris som är rimligt?

Tack för svar!

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-21 17:45

apple store

Det är AppleCare du är ute efter. Kolla som sagt på svenska Apple Store.

Hmm.. 2 års garanti får man med Apple Care får jag intrycket av http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=M9404.
Det går inte att få 3 års garanti eller?

En till grej. Måsta man köpa Apple Care i samband med iPod köp hos Apple Store? kan man t.ex. köpa sin iPod på SIBA och sedan gå till Apple Store och köpa Apple Care till den nyköpte iPoden? Hehe många äpplen nu

Ursprungligen av Sloppy Joe:

kan man t.ex. köpa sin iPod på SIBA och sedan gå till Apple Store och köpa Apple Care till den nyköpte iPoden?

Det går alldeles utmärkt ja.

Hihi. Då tror jag att jag knallar till SIBA på tisdag och köper en iPod 30GB (Sverige-fotbollströjan på köpet ) och sen tar vägen om Apple Store för att skaffa Apple Care.

• Medlem
  • 2006-05-22 17:55

Vad är fördelen med att handla på Siba?

Ursprungligen av Muppo:

Vad är fördelen med att handla på Siba?

Jag tror det blir billigare fö mig att köpa iPoden på SIBA med SIBA-kortet än att köpa iPoden på Apple Store trots studentrabatten där. På SIBA får man ju Sverige-tröjan dessutom

Jag var på Apple store idag och frågade vad som gällde för Apple Care-garantin. Tydligen behöver man inte ens köpa den förrns inom ett år efter iPodköpet för att den ska gälla. Hmm... finns det då någon fördel i att teckna Apple Care samtidigt med iPodlköp eller är det bättre att vänta ett år med att köpa Apple Care?

• Medlem
  • 2006-05-22 22:43

Okej, tänkte inte på att Siba hade rabatt. och en tröja på köpet är inte fel

1
Bevaka tråden