vad händer om man inte är hemma?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej Folket!

Jag beställde en iPod Nano igår natt.
Enligt beställnings-status ser ut så här:

Shipped to VARBERG, SE 03 May 2006
Estimated Delivery Date 09 May 2006 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 03 May 2006
Signed By

Jag förstår inte riktigt vad som menas. Estimated datum är 9 maj. Men "Shipped to" säger VARBERG, SE.

Känns som att den redan är hemma hos mig? men hur kan det vara.. Känns omöjligt att min graverade Ipod ska vara i Varberg redan.

Eller hur läser ni statusen?
-och nu trodde jag att detta skulle bli ett paket man fick hämta ut på posten.
-men det verkar som att det är leverans till dörren.

Jag jobbar i göteborg, men adressen jag hade på Apple var hem-adressen till varberg.

Vad händer om ingen är hemma? vad händer om tjejn är hemma? kan hon köpa loss åt mig, i min frånvaro?

• Medlem
  • 2006-05-04 00:07

Hon kan ta emot din ipod, inga problem bara hon skriver under.
Ja det levereras via budbil
"Shipped to" betyder ju SKickad till och betyder således inte att den har anlänt till varberg, utan endast skickad dit.

Ring till applestore och be de ändra leveransadressen till ditt jobb om du vill.

ah, jättebra.

Jag trodde väl inte att det kunde ha gått så snabbt. Nu förstår jag. "Shipped to" betyder snarare "Will be shipped to.."

Men en sista fråga. den 9 maj är det beräkna till. det är en Söndag. Kör budbilen ut på söndagar? För lite tråkigt är det om man inte är på jobbet en söndag annars. Då är det ju säkrast att vara hemma den söndagen -om de nu kör ut på en sådan dag!

tack för ditt snabba svar!

Om dom kör ut paket på Söndagar beror på vilken speditionsfirma som kommer att leverera ditt paket till dörren (förmodligen kör dom inte ut på söndagar)
Du kan ringa TNT (020 960 960, tror det är det rätta nummret till TNT) och fråga vilken speditionsfirma som kommer att leverera ditt paket och fråga om dom kör ut på Söndagar. Annars kan du hämta ditt paket på din speditionsfirmas lager på måndagen om ditt paket har anlänt då.

Så gjorde jag i alla fall, det fungerade bra.

MVH / Fredrik

Om din ipod levereras med TNT så får du den inte förrän på måndag. De levererar inte på helger. De andra speditionsfirmorna vet jag dock ingenting om..

1
Bevaka tråden