Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra svett-lurar och icke svett-lurar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj.

ska inköpa mig en Nano från "någonstans". min tanke är detta:

Nano 4gb svart
Sport-'armbandet', apples egna
Radio, apples egna
iTrip

iTrip blir ju snart lagligt, men då jag vil försöka beställa allt på en gång så får jag väl ta det redan nu å beställa från utlandet

Vad man undrar är ju om hörlurar. Jag har tänk köpa EX71 eller shure 2. Men då jag har läst att EX71 blir crappy fort om man springer å svettas med den så vill man ju ha ett annat alternativ.

Sennheiser ska ju släppa några svettlurar som man kan se på nyhets-sidan. Men finns det andra som håller den klass som EX71/Shure gör.. men även klarar av svett

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-02 15:41

är det shure e2c du pratar om?
dom är inte så bra att springa med. de isolerar det yttre ljuet så bra så när du springer dunkar det rejält i huvudet när du sätter ner fötterna.
http://www.griffintechnology.com/store/ här kan du köpa iTrip.

ah, okey. japp, det var shure e2c jag pratade om.

tack för tipset.. hade inte i åtanke om det med fot-i-sättningen. Har upplevt på ett par JVC-in-ear att det räcker med friktion mot jackan med sladden för att man ska få störningar.

verkar klurigt.. jag skiter i att köpa extra-lurar nu.. får vänta å testa mig igenom apples egna till att börja med.. de som följer med.

tack

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-02 17:01

jag använder e2c när jag lyssnar på musik vanligt, och orginallurarna när jag springer

vad gör du av din nano när du springer? har du den i handen.. eller har du skaffat dig nån go sport-utility?
typ här har dem ett par..

http://shop.ipodworld.co.uk/iPodWorldSite/category/all_iPods_Cases_Armband/page/all.htm

denna verkar snygg
http://shop.ipodworld.co.uk/iPodWorldSite/product/all_iPods_Cases_Armband/LO-IP146/iStuff_iPod_nano_Sports_Armband.htm

men svårt att veta riktigt hur den ska sitta.. man vill ju ha den så att inte trådarna till lurarna blir jobbigt.. ska bli lite orientering å så också. vill ju inte fastna i några träd...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-02 17:40

jag har inte nano. jag har g5 och shuffle. jag springer nästan bara med shuffle. brukar ha den i fickan på ett par tajta shorts (sprint shorts eller vad de nu heter) som jag har under mina spring byxor. och har hörlurs sladden under tröjan.
shuffle tål lite mer en nano.
men har du den i ex. ett silikon fodral.
har du den på armen så kan du ja sladden gå upp i armen under tjöjan så att den är innan för tröjan och inte fasstnar i något träd.

Har haft stora problem med halvdussinet hörlurar, då svett rinner in i dem när jag tränar och ljudet försvinner delvis eller helt.

Funderar därför på att slå till på ett par Sennheiser CX 380 Sport II. Någon som har dem, och kan säga något intelligent om dem?

Edit: d'oh! Ser att de kommer i juni.

Edit2: wohoo! Det var bara cdon som inte hade dem.

Senast redigerat 2009-04-08 19:46

Svarar på min egen fråga. Sennheiser-lurarna är bra. Mycket bra. Ser ut att tåla allt, och har grymt ljud.

KOSS in-ear (ännu en gång) är utmärkta träningslurar. Isolerar inte helt - men tillräckligt för att inte höra musiken på t.ex. gymmet. Använder dom i ur och skur, både för gym och löpning.

  • Medlem
  • 2009-06-02 23:04

Lånar tråden. Nån mer än jag som har problem med nya Apple In-ear lurarna. Är inne p mitt 3:e par, jag svettar sönder dem. Knapparna som sitter på sladden ballar ur.

Sjukt irriterande eftersom shufflen inte fungerar utan dessa lurar. Vad jag vet finns inga andra ännu, mer än orginallurarna som förmodligen är lika kassa.

Blir väl till att köpa Nano igen istället...

1
Bevaka tråden