Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gitarrförstärkare + iPod nano?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har alltså en Kustom Arrow 16 R förstärkare till min elgitarr
Ovanpå finns utan för CD/Tape input och Headset input
Kan man på något sätt koppla in den i nanon så att man kan vakna till ljuv musik?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-30 16:02

Vad har du for typ av ingangar pa strkaren?

Om CD ingangen ar av RCA-typ (vanlig stereoingang) kan du kopa en 3.5mm stereoplugg --> RCA sladd, de ar tokbilliga och kan kopas pa Clabbe O eller TM for nagra tior. Sen ska du nog ha ljud i din starkare

  • Medlem
  • 2006-04-30 18:32

Antar att det är samma ingång som på de flesta stärkare. Du behöver en kabel som går från iPodens ljudutgång (3,5 mm) till förstärkaren CD/Tape-ingång (6,3 mm) Jag har en kabel med 3,5 mm-anslutning i båda ändarna (lättare att hitta oftast) samt en 3,5 mm->6,3 mm adapter. Det funkar kalas, bortsett från att ljudet från en gitarrstärkare oftast är helt kasst när man använder den till ngt annat än gitarrer...

den verkar vara 6.3mm men är det samma som RCA?

var kan man köpa det du har 8fps`=?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-01 20:24

nej det är inte samma.
du kan köpa en vanlig 3,5mm sladd (hane till hane) + en 6,3mm adapter för typ 50:-
det funkar på min gitarr förstärkare

  • Medlem
  • 2006-05-02 18:19

Jag har inte sett någon förstärkare med RCA-kontakter för CD-ingång, så jag antar att du inte heller har det. I sort sett alla elektronikbutiker har sådana sladdar du behöver, Clas Ohlson är väl billigast...

1
Bevaka tråden