Hjäp av Köp? iPod

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan
Det är så att jag köpte en SE W900 för att lyssna på musik, men det sprack dels för att den är klumpig och lite minne, (hyfsat dyr med minneskort på 1-2gb). Så jag tänkte köpa mig en iPod Video, någon vänlig själ som kan berätta för och nack delar med denna tex storlek, minne, bra kvalla på video, lätt att föra över låtar till iPoden från dator osv.....

Väldigt taacksam för svar Nygge

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-22 09:01

jag tycker att den lä lagom stor, videokvaliten är överaskande bra,
du för över låtarna med iTunes, ett jätte bra program. om du inte gillar det så finns det massa andra program tex. anapod.
tycker att du ska köpa 60gb, både dubbelt så mkt. minne och bättre batteri.
Den är inte speciellt mkt. sörre en 30gb.
den är ruggit snygg oxo

Hej, gick på en riktig blåsning när jag satt med 50gb musik snyggt upplagt i mappar i windows sedan flera år UTAN taggar, köpte en Ipod 60gb video, förstod att den var i princip omöjligt att använda utan ny mjukvara. Har försökt installera rockbox utan att lyckas. Ipoden ligger fortfarande oanvänd efter 3 mån.
/ Henke

Ursprungligen av freeride_r8:

Hej, gick på en riktig blåsning när jag satt med 50gb musik snyggt upplagt i mappar i windows sedan flera år UTAN taggar

Du vet att iTunes också lägger upp musiken snyggt i mappar va? MED taggar.

• Oregistrerad
  • 2006-05-10 05:01
Ursprungligen av petern:

Du vet att iTunes också lägger upp musiken snyggt i mappar va? MED taggar.

Det gör Anapod också, om man är obekväm med iTunes!

iPod är en utomordentlig spelare, jag var ytterst skeptisk i början, kunde för mitt liv inte förstå varför spelaren inte kunde få dyka upp som en extern enhet. Nu förstår jag att det är business - nästan alla spelare förutom de billiga skitspelarna är knutna till någon slags programvara.

Kort sagt, låt inte din spelare ligga, OM du inte gillar iTunes så finns det sätt att lösa det på.

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-01 13:20

Varför kan du inte använda iPoden utan ny mjukvara? Förstår inte...

Här finns det kanske möjlighet att få en iPod för några tior, på den omvända auktionssajten http://www.lagstabudet.se. Ganska häftigt!

Beställa iPod från USA?

Hallo!:cool:

Jag har funderat på att införskaffa en ny iPod, har i dagsläget en iPod mini.
Min första fråga är, varför det är så mycket billigare att beställa sin iPod från den amerikanska Apple-sidan än från den svenska?:confused:

Behöver man betala frakt och tullavgifter för att få den fraktad till Sverige, på den amerikanska hemsidan står det ju trots allt att det är gratis frakt?:confused:

Ska man köpa iPod 5g nu eller ska man vänta tills den beryktade ny iPod AV släpps?:confused:

Vore mycket tacksam för lite respons från någon som vet...
Speciellt om det är någon som har kunskap om vad för eventuella extra avgifter som kan tillkomma om man bestället sin iPod från USA...

Hmm, jag vet inte med frakten men jag är nästan säker på att du får betala tull.

• Oregistrerad
  • 2006-05-12 02:20

25% moms enligt svensk lag för det första. Tog ungefär en minut att hitta detta på Apple Store USA:

U.S. SALES ONLY
The Apple Store sells and ships products only within the continental United States, Alaska, and Hawaii. No shipments can be made to APO or FPO addresses, United States territories, or addresses outside the United States. You may not export any products purchased at the Apple Store.

Så det är nog bara att gaffla upp här hemma, 3200:- är ju inte hela världen precis...

3200 kan vara en ren förmögenhet för tex studenter eller yngre killar och tjejer...
jag skulle rota på alla möjliga ställen innan, jag hade själv turen att hitta en ipod video 60gb för exakt 1000:-

kolla ebay, blocket, lägstabude och sen läste jag om någon som scammat ett pyramidföretag och fått en video för 70 spänn eller nåt... så det kan gott löna sig att kämpa lite.

(annars rekomenderar jag 60gb video gott, köp bara med något skydd till den dikt då de som du förmodligen vet är otroligt repkänsliga. Storleken tycker jag är någon cm för stor för mina lite mindre fingrar, medans skärmen är helt perfekt, inga problem att sitta och kolla på en hel långfilm)

Dyra slantar

Självklart är det dyrt som attan, så därför letar jag också på www.Blocket.se, e-bay, samt att jag kastar in nått SMS då och då på www.lagstabudet.se ... Hoppas att mitt just nu lägsta bud håller, för andrahandsvärdet på iPods på Blocket och e-bay är för dyrt fortfarande. Den som väntar på nått gott.

1
Bevaka tråden