Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Griffin PowerMate

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-03-27 11:09

Jag har fått min Powermate. Vilket nog innebär att jag har den coolaste datorprylen i Sundsvall Hur har jag kunnat klara mig utan denna sak tidigare? Den är helt underbar ... kolla här:
http://www.griffintechnology.com/products/powermate/

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-03-27 12:29

En sån har jag varit sugen på länge, utan att riktigt veta vad jag ska ha den till...
Synd bara att dom är lite väl dyra. Iallafall för min plånbok...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Jag har fått min Powermate. Vilket nog innebär att jag har den coolaste datorprylen i Sundsvall Hur har jag kunnat klara mig utan denna sak tidigare? Den är helt underbar ... kolla här:
http://www.griffintechnology.com/products/powermate/

Fungerar pulserandet på din PowerMate när din Mac är i vila, för mig fungerar det inte, men det ska det enligt specifikationerna göra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-03-31 07:11

Javisst fungerar pulserandet. Kolla under Systeminställningar - Övrigt - PowerMate.
Där kan man bocka på/av pulseringsfunktionen.

Är det lätt att redigera egna funktioner?

Skulle vara fräsigt att kunna "snurra" tillbaka genom "history" i Phooshop mm... ändra fontstorlek i ID2... you name it.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-03-31 09:59

Reklamen säger "Program it to do anything you want in any application. Customize it to your own needs and get wild."

Och ja, det är enkelt att redigera egna funktioner. Och så är den ju så läcker där den står och lyser blått. Vid vila pulserar den blått - i iTunes används ratten som volymknapp, och det blåa lyser starkare ju högre volymen är.

Ahh... ganska hög "vill ha" faktor på den där saken...

Som det står på hemsidan: Cool. What is it?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-31 11:23

Enda begränsningen är väl att man "bara" kan programmera in tangentbordskommandon. Å andra sidan går ju allt att lösa med scripts.

Min Powermate uppför sig lite segt ibland, vilket drar ned känslan. Om man t ex snurrar för fort eller scratchar så hackar den. Iofs tror jag det beror på mitt halvsega Cube 450-system. Annars är det en skön pryl. Använder den mest till att scrolla genom långa websidor faktiskt.

1
Bevaka tråden