1:a April närmar sig..vad tror du?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 16:27

Precis som trådnamnet antyder smyger sig 1:a april allt närmare, och den dagen får man inte bara skoja på, utan också sitta uppkopplad under kvällen. Apple fyller då 30(?) år, och förväntas släppa en massa nya och häftiga produkter. Vad tror ni kommer?
Själv tror jag att en riktig video iPod kan komma att släppas, eftersom marknaden idag nästan kräver det.
iPhone tror jag inte på, förstår inte varför apple skulle släppa det nu, kanske runt september isåfall.
vad tror ni?

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-30 16:36

Jag tror att de släpper en iPod viden med 60-100gb hårdisk och att de sänker priset på iPodG5

• Oregistrerad
  • 2006-03-30 16:42

menar du som en ny gren i ipodträdet, alltså inte att G5:an försvinner?

den nya video-ipoden kanske inte ens är en iPod?

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-30 16:43

jag tror att det blir en helt ny som tex. mini blev tror inte G5 försvinner

• Medlem
  • 2006-03-30 16:46

Det finns väl fortfarande ingen officiell bekräftelse på att det ska vara en "keynote"?

Jag hoppas mycket på en ny shuffle men det kanske inte är så troligt.

Har någon länken till en sida som hade en lista som var om vad som var troligt att apple updaterade/byta ut?

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-30 17:24

http://macworld.idg.se
http://macfeber.se
där finns det någa olika förslag

• Medlem
  • 2006-03-30 18:27

Jag tror de lanserar iPod Video (eller AV) med 60 samt 80gb hårddisk som en ny gren i iPodträdet (för mer filminriktade). Denna har 4tum tryckkänslig skärm och en förbättrad batteritid från G5. Men jag tror inte G5 försvinner, den är nog kvar som musikinriktning. Dessutom har den ju inte funnits alltför länge.

Sen kommer förmodligen nån ny Mac, men det är vad jag tror. Men tror ni Apple lanserar någonting på en lördag, eller gör dom jippot imorrn eller på måndag?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-30 18:33

tyvärr tror jag inte det händer ett skit

också troligt

troy100: jag hittade inte länken på nån av dem

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-30 18:37

inte jag heller

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-30 19:05

nej det var bara några sidor som det finns olika förlag på nya iPodar på..

• Medlem
  • 2006-03-30 19:09

Jag tror att de släpper ett stort lass med Ipod mitt i Etiopien och begär att landet ska döpas om till
EtiPod.

Fast jag vet inte... kanske...

Ursprungligen av rod:

Jag tror att de släpper ett stort lass med Ipod mitt i Etiopien och begär att landet ska döpas om till
EtiPod.

:rolleyes:

Ursprungligen av rod:

EtiPod.

Den var bra den...

Jäklar vilket reklamjippo det skulle vara XD

Jag tror, efter att jag följt vissa rykten den senaste månaden, att följande saker kommer presenteras vid eventuellt ett kommande event.

• Ny iPod-modell som kommer vara en serie för sig. Troligtvis lutar det åt pekskärms-modellen som det ryktats om ett tag, men sådana rykten bekräftas aldrig i förväg. Men om inte en sådan modell kommer nu, kommer den troligen till höst. Kanske blir årets julklapp?

• Ny iBook med Intel-processor. Namnet kommer dock bytas ut till "macbook" enbart.
MacBook Pro är ju Powerbookens ersättare. Kanske kommer dom även proppa in intel i PowerMac'sen, tycker att det borde bli en naturlig uppföljning på Apple's Intel-introduktion.

• Något nytt OS kommer sannolikt inte nu, kanske till hösten eller först 2007. (tror jag)

• Spekulationerna om en iPhone kan det spekuleras vidare om. Personligen tror jag inte att det skulle bli någon storsäljare. Men jag tackar inte nej till en mobiltelefon med Apple-anda, dvs snygg, stillren design, ett liknande MacOS X gränssnitt. Kapacitet på 2-4 GB för musik/bilder och gärna en inbyggd kamera som fungerar som iSight till mac.

• Till sist - läste att ett jubileums-event mindre troligt skulle hållas på en lördag, utan kommer under en veckodag istället. Än så länge har jag inte läst något om att ett event överhuvudtaget skall hållas. Annars brukar det flouera rykten när några har fått inbjudan. To be continued!

Eftersom Apple inte har sagt nåt eller släppt några rykten (vad jag vet) så kommer det säkert bli en BOOM med nya fräscha modeller m.m.

Man kan iaf hoppas

Jag hoppas det kommer en ny iPod modell som är en handdator.. man kan gå ut på internet m.m:D

*hoppas*

1h kvar!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-31 23:13

inte i USA.
I Californien är klockan runt 13:00 den 31 mars.

Ursprungligen av iigloo:

inte i USA.
I Californien är klockan runt 13:00 den 31 mars.

kommer det inte visas något på apple.se om det kommer ut något nytt? :S
kommer det visas "1 april i Usa" ?

30 min. kvar

• Oregistrerad
  • 2006-04-01 00:16
Ursprungligen av dootevall:

kommer det inte visas något på apple.se om det kommer ut något nytt? :S
kommer det visas "1 april i Usa" ?

30 min. kvar

Ja, räkna med att vänta ytterliggare 30 timmar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-01 00:15

troligtvis inget på den svenska sidan direkt den 1 april, de lär ju uppdatera efter USA, om det nu händer något... :/

borde dem inte ha något på kvällen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-01 09:36

nu är det cirka 20 minuter kvar tills klockan är 0.00 den 1 april i Cupertino, CA, USA

• Oregistrerad
  • 2006-04-01 10:29

men herregud, det kommer knappast hända något direkt på klockslaget.
och eftersom det inte verkarr ha skickats ut inbjudningar till nån, har jag svårt och se hur det kan hända något i dag

Är klockan 5:30 på morgonen i Usa nu?

Gott Nytt 1a April, eller vad är det frågan om?

It was a joke!

Bevaka tråden