Vid köp av Nano nu med begränsad budget - vad behöver jag till?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bestämt mig att beställa en iPod Nano 2G nu trots rykten kring 1:a april. Jag har dock en begränsad budget och kan enbart köpa själva iPoden (med studentrabatt på Applestore).

Två frågor:

1. Hur pass bra skyddar caset som följer med iPoden (klarar Nanon sig från förskräckliga repor ifall man är jätteförsiktig)?

2. Kan jag använda mig av skärmskydd för Palm-handdatorer? (Jag har sådana hemma) Skyddar dessa Palm-screenprotectors ifall jag fäster fast dem på Nanon eller förstör de bara?

Tacksam för svar för jag har tänkt beställa nu

Mvh.

Ramirez

• Oregistrerad
  • 2006-03-22 17:47

vad du än gör med nanon kommer den få repor.
det går inte att undvika.
och screenprotectorn, hur sättar man fast den? Har den en klibbig yta

Ursprungligen av Dava:

vad du än gör med nanon kommer den få repor.
det går inte att undvika.
och screenprotectorn, hur sättar man fast den? Har den en klibbig yta

Screenprotectors har klibbig yta som fäster sig på handdatorns skärm, men handatorers skärmar borde ju vara rätt ömtåliga. Kan Nanon vara ömtåligare än en handdator-display?

Kan jag använda mig av dessa klibbiga screenprotectors?

Och ifall jag inte kan använda screenprotectors, klarar jag i så fall mig med det medföljandet caset?

Angående ettan så funkar det medföljande fodralet utmärkt för att skydda ipoden. Dock är det lite fult och opraktiskt.

EDIT: 800:de inlägget

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Angående ettan så funkar det medföljande fodralet utmärkt för att skydda ipoden. Dock är det lite fult och opraktiskt.

EDIT: 800:de inlägget

Grattis till 800:de inlägget , jag har många inlägg framför mig innan jag kommer upp till 800.

Det skydd som kommer med till Nanon är totalt värdelöst! Det är mycket opraktiskt och genom att man måsta dra iPoden in och ur fodralet varje gång man ska använda den så blir det mycket mer repor än om du skulle ha ett bra skydd som sitter på hela tiden! Dessutom så blir det medfäljande skyddet snabbt lortigt!

• Oregistrerad
  • 2006-03-22 18:19

Ramirez:

jag skulle investerat i en invisible sheild, det är det definitivt värt.
Livstidsgaranti och allt.
sedan har du ditt på det torra

Det skydd som kommer med till Nanon är inte alls totalt värdelöst, de fungerar bra om du ska ha podden i fickan eller något sådant. men det blir repor men mkt mindre än utan något alls.

Tack för svaren så här långt... måste säga att jag har en mycket begränsad budget just nu och jag behöver Nanon nu... Har så det räcker till en Nano 2GB... men inget utöver Nanon... Vill ju inte köpa en Nano 1GB för att ha råd med extra skydd...

Därför funderar jag än en gång om någon här vet om Palm Screenprotectors skulle kunna fungera som temporär lösning... Screenprotectors fäst ju på en handdator-skärm men de är klibbiga... Förstör klibbigheten? Kan det fungera i kombination med caset som följer med Nanon?

Upprepar alltså frågan...

Jag skulle aldrig använda de till min ipod iaf... Dessutom tror jag de sitter dåligt i och med att de är gjorda för en skärm som är insänkt medan ipodens skärm sitter ytterst, integrerad med ytskiktet.

Ipoden är mkt mer ömtålig än din handdator det kan jag bara sig.. Köp en IS för lr liknande för någon hundralapp.. du kommer inte att ångra de

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 10:02

precis. du får helt enkelt kosta på dig en IS eller liknande om du vill undvika repor.

Beställde en iPod Nano 2GB på Applestore

Kollade på Mcotekets webbsida och där hittade jag "Artwizz ScratchStopper Nano". Kommer att investera i detta skydd. Det tillsammans med det medföljande caset är väl tillräckligt?

• Oregistrerad
  • 2006-03-23 14:09

ja det borde bli bra.
jag har scratchstopper till min G5:a , inte det bästa

Fick min iPod Nano 2GB svart idag. Den är otroligt läcker! iPod Nano rules

• Oregistrerad
  • 2006-03-27 18:57

repat den än?

Ursprungligen av Dava:

repat den än?

Nope. Har ArtWizz Scratchstopper och använder mig av det medföljande fodralet... Det verkar fungera bra. Sen bryr jag mig inte riktigt om några repor hit eller dit om de kommer... Det är ju en produkt som ska användas.... Allt blir ju repat förr eller senare.. Jag tror att om man behandlar Nano varsamt så ska den nog hålla sig i ganska bra skick.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-03-28 15:23

Jag fattar inte att alla sejer att Nanon blir repig av fodralet som medföljer?
Jag har haft den i några dagar och min nano har *inte en ända* repa..
Men fodralet blir smutsigt rätt snabbt, ja..

1
Bevaka tråden