Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NaviPlay

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-22 16:27

Jag vet att det här inte är någon ny produkt, men känner mig förbryllad ang. en sak:

Med denna modul ska man ju kunna lyssna musik, och sedan avbryts musiken när det ringer på ens telefon, då den kommunicerar med bluetooth där. Men sen kommer det skumma; ska man då lyssna på musiken genom en jäkla handsfree eller vad? För man måste ju kunna prata också. Och kommunicerar produkten så smart att man kan få iPod-musiken genom mobilen upp i handsfreen? Man vill ju ha bra ljud också, och då tillverkaren (tentechnology) t.ex. föreslår att det här är mycket passande på ett gym, så bör man inte precis ha en extern mikrofon, eller ett megastort PC-headset. Och en HF ger oftast inte så jäkla bra ljud.

Någon som vet bättre än jag hur detta fungerar och kan förklara det?

//Hampus

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-03-22 21:06
Ursprungligen av Hampe:

Jag vet att det här inte är någon ny produkt, men känner mig förbryllad ang. en sak:

Med denna modul ska man ju kunna lyssna musik, och sedan avbryts musiken när det ringer på ens telefon, då den kommunicerar med bluetooth där. Men sen kommer det skumma; ska man då lyssna på musiken genom en jäkla handsfree eller vad? För man måste ju kunna prata också. Och kommunicerar produkten så smart att man kan få iPod-musiken genom mobilen upp i handsfreen? Man vill ju ha bra ljud också, och då tillverkaren (tentechnology) t.ex. föreslår att det här är mycket passande på ett gym, så bör man inte precis ha en extern mikrofon, eller ett megastort PC-headset. Och en HF ger oftast inte så jäkla bra ljud.

Någon som vet bättre än jag hur detta fungerar och kan förklara det?

//Hampus

Du ploppar ju på en adapter på ipoden som sänder via blåband. Ansluter sedan mobilen till headset via blåband också. Det är säkerligen bra kvalite, allt beror ju på hörlurarnas kvalite.

  • Medlem
  • 2006-03-23 15:53

Hmm.. jo, det du nämnde förstod jag, men ska musiken höras genom en handsfree eller ett headset?!:eek:

Det kan ju inte innebära någon vidare kvalité på ljudet. Samtidigt måste man kunna prata ifall det ringer också, och måste jú därför använda handsfree eller headset, annars finns det ingen möjlighet till tvåvägskommunikation (det finns ju ingen mikrofon på ett par vanliga lurar).

1
Bevaka tråden