iPod Nano eller iPod G5 30GB eför podcasts och ljudböcker?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har skrivits en del om detta här men jag kände ändå för att ställa denna fråga. Jag behöver en ny iPod inom denna vecka. Har idag en Shuffle på 512MB. Skulle egentligen klara mig med Shufflen men jag lyssnar på en del podcasts och på ljudböcker vilket blir väldigt irriterande med bara Shuffle. Behöver ju egentligen inte något enormt lagringsytrymme... är ute efter bättre navigation mellan ljudböcker, podcasts och musik.

Vad föreslår ni? Med Nano kan jag inte kolla på videocasts eller? Samtidigt kommer det kanske ut nya Ipods 1 April... Min logik säger mig då: skaffa NANO 1GB och vänta med iPod Video. Kan ju alltid ha Nanon och den framtida iPoden sida vid sida för olika behov. Vad tycker ni? Behöver en ny iPod igår... blir så frustrerad på Shuffle när jag ska lyssna på podcasts...

Alltså (vid köp inom denna vecka):

1. Köpa iPod Nano (som inte spelar videocasts?) och skaffa den kommande iPoden senare?

2. Ta risken att köpa iPod 30GB?

Kan förresten Nanon ersättas efter 1 april med eller gäller detta bara iPod 60GB?

Hjälp mig... vill köpa nu... står inte ut med allt klickande på Shufflen...

Har ingen koll på kommande poddar men är gryyyymt nöjd med min 30g Video!
Jag lyssnar massor på podcasts (prenumererar på massor), videocasts och ljudböcker. Musik så klart också och 30G är så bra, då kan man ha massor liggande så man alltid kan lyssna/se på det man vill. Foton har jag förresten också mycket i min. Och bilden är skitbra när man ser på film.

Om du inte graverar podden och är rädd om den kan du ju sälja den för ett hyfsat pris om någopn månad ifall det kommer en ny du hellre vill ha.

30G det är bara 5g (modellbeteckning generation 5, inte kapacitet)...

Jag råder dig som alla andra att hålla dig till 1 april Jag hade aldrig köpt en ipod g5 nu.

köp G5 för den har mkt utrumme och sånt för ljudböker och sånt.

1
Bevaka tråden