Det här med att välja ipodmodell

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är väldigt på G att köpa en ipod, men jag kan absolut inte bestämma mig för vilken modell jag ska välja. Nanon är ju smidig, snygg och bara allmänt läcker. Dock känns 1gb-varianten lite för liten och 2gb ganska lagom. Men ökar man en 500:- så får man ju 4gb, dubbelt så mycket utrymme för inte så mycket mer pengar. Fortsätter vi upp ca 500 till hamnar vi på hela 30gb + videofunktion (som inte är speciellt intressant för min del), men utrymmet lockar och priset inte våldsamt högt. Har jämfört nanon och video, nanon känns för mig som lite för liten i handen men alldeles underbar i fickan, den märks knappt. Videomodellen ligger mycket bättre i handen men istället känns den en aning stor i fickan.

Vad ska man tro om detta då? Jag vet inte, finns ju dessutom rykten om nya modeller 1 april vilket gör det ännu svårare.:eek:

Glada tillrop samt råd mottages mer än gärna.

• Oregistrerad
  • 2006-03-21 01:12

Jag skulle köpa en Nano, men insåg snabbt hur mycket mer man får för 500 - 700 kr mer i Videon, funderade i ungefär 30 sekunder i butiken med båda i handen innan jag bestämde mig för G5. Jag använder inte själva videofunktionen, däremot är det ytterst trevligt med 30Gb utrymme.

Vi som är lite äldre än 15 och uppväxta med freestyle och cd tycker fortfarande att G5:an är en helt otroligt liten apparat, jag kan inte förstå hur någon kan tycka den är stor att ha med sig! Även med en 4Gb Nano får du ju inte med dig sådär värst mycket, med 30Gb behöver man inte hålla på att lägga över/om en massa musik, ös över de 5000 låtar du tycker är bäst, och ha ändå en massa Gb kvar för nya album/låtar!

Summa summarum - köp en G5!

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-21 07:33

ja tycker att du ska köpa G5 den är mycket bätter än nano.
men vänta 11 dar det kanske kommer en ny,
men ja tror det blie en med större skärm som, tar över 60gb, och att 30gb finns kvar

Jag tycker nano är sjukt mycket snyggare än g5 för det första. Dessutom behöver inte jag så mycket kapacitet så jag köpte en 2gb nano. Det blev ändå 1000 kr mindre än g5an (eller g4an som gällde då). Sen när den gick sönder och lagningen tog två månader fick jag en 4gb som kompensation.

Men om jag var som du skulle jag vänta tills efter första april. Det skadar ju inte.

Vänta till första april (som flera har sagt)
Hur mycket musik har du?

Jag är, som jag skrev i en annan tråd otroligt nöjd med min 30G videopod. Hade tänkt mig en Nano men fick en video i julklapp och det är jag glad för.
Har öst på med musik, ljudböcker och podcasts (massor av podcasts, både ljud och video) och lite avsnitt av olika serier och jag har aldrig mer tråkigt på bussen. Praktiskt att slippa mecka, ta bort och lägga över saker gång på gång.
Jag älskar min videopod!

1
Bevaka tråden