Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar (jag vet att ni blir irriterade på mig men läs iaf!!) :D

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag är ägare till en Ipod Nano...
Jag vet att; nu blir alla irriterade på mig och kommer att säga åt mig att söka och läsa det andra har skrivit... :rolleyes:
Det har jag redan gjort, jag har läst allt ihop!
Men ingen hade just de "kraven" jag har...
Om någon av er som läser detta har några bra hörlurar Som ni vill tipsa om så skriv gärna!

De ska allra helst vara nåt av detta...

* så SMÅ som möjligt (innuti öronen, jag har små öron )
* under 250 kr (sparar till annat och känner att jag inte vill lägga så mkt pengar på hörlurar)
* de behöver inte ha så bra ljud kvalite jag nöjjer mig med det mesta åt det hållet
* de ska allra helst kunna hängas runt halsen
blir jätte glad för svar!

Teknikmagasinet har några olika som har nackband, inte in-ear men ändå. Ska du ha in-ear så får du kliva upp lite i pris om du ska ha med nackband, Sony MDR-NX1 kostar 465 inkl. frakt från JoS.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-03-06 20:52
Ursprungligen av heddasch:

Hej!
Jag är ägare till en Ipod Nano...
Jag vet att; nu blir alla irriterade på mig och kommer att säga åt mig att söka och läsa det andra har skrivit... :rolleyes:
Det har jag redan gjort, jag har läst allt ihop!
Men ingen hade just de "kraven" jag har...
Om någon av er som läser detta har några bra hörlurar Som ni vill tipsa om så skriv gärna!

De ska allra helst vara nåt av detta...

* så SMÅ som möjligt (innuti öronen, jag har små öron )
* under 250 kr (sparar till annat och känner att jag inte vill lägga så mkt pengar på hörlurar)
* de behöver inte ha så bra ljud kvalite jag nöjjer mig med det mesta åt det hållet
* de ska allra helst kunna hängas runt halsen
blir jätte glad för svar!

http://www.ishop.nu/?page=prod&id=37

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-06 21:28
  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 23:26

Jag har testat alla möjliga lurar, just nu äger jag ett par för 5000:- till min ipod.
men de jag kan rekomendera är sonys billigare modell 71:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=33563

de kostar 299:- på webhallen. värda varenda öre lycka till!

Ursprungligen av j0akim:

Jag har testat alla möjliga lurar, just nu äger jag ett par för 5000:- till min ipod.
men de jag kan rekomendera är sonys billigare modell 71:

WEBHALLEN.com [Sony Fontopia Hörlurar MDR-EX71/B - Svart]

de kostar 299:- på webhallen. värda varenda öre lycka till!

inte läst allt, men ett par the plug är det mest logiska svar jag kan ge.

och j0akim, varför har du så sjukt dyra lurar till poden? känns inte det jävligt overkill då en ipod ju knappast kan göra hörlurarna rättvisa? jag har ett par jag köpte för 1200 (hd595) och tycker att ljudet i ipoden är BRA mycket sämre än från någon annan ljudkälla...

tack så jätte mkt för alla förslag!!!!

koss spark plug ska ju vara bra men jag gillar dem inte

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 18:15

köp inte den skiten. de är helt värdelösa. om du vill köpa ett par så har jag ett par. maila mig isåfall.

koss spark är ju hur bra som helst, använder de sj underbarA

CDON.COM - Nordens största butik på nätet

dom där kan jag rekommendera, köpte själv ett par igår och dom är bättre än orginal lurarna man får med. Nu väntar jag bara på mitt capsule fodral så ja kan börja använda dom

  • Medlem
  • 2006-10-07 21:10

jag tänkte också köpa in-ear snoddförsedda hörlurarna men har dom bättre ljud än dom vanliga som man får med ipod? dom kostar ifs 500kr :rolleyes:

Ursprungligen av dvx06:

jag tänkte också köpa in-ear snoddförsedda hörlurarna men har dom bättre ljud än dom vanliga som man får med ipod? dom kostar ifs 500kr :rolleyes:

menar du iPod's snoddförsedda lurar? det är iallafall exakt samma lurar som dom du får me till iPoden bara att de är halsrem. Jag tycker själv dom tar väldigt mkt överpris på dom hörlurarna.

Sennheiser CX 300

Nån som provat?

e det någon som har både koss sparks plug eller va det nu heter och Sony Fontopia Hörlurar MDR-EX71/B som kan säga vilket som är bäst jag äger ett par koss men de e jobbiga de faller ut så lätt och om man fel placerar dem blir ljudet dåligt, vet någon om det är det samma med Sony Fontopia Hörlurar MDR-EX71/B ?

Hjälp!!!:eek:

  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 20:16

FireWaia> att du kan rekomendera the plug framför EX71, förstår jag inte, men alla är vi olika.
visst är ipoden inte den bästa källa att rekomendera. Men Ipoden låter helt ok och jag är nöjd. jag använder även mina shure till mitt ljudsystem till datorn när jag inte lyssnar använder mina sennheiser HD-650. De har en tendens att låta för mycket ut när min flickvän ska sova..

1
Bevaka tråden