Hörrni! Vart har den härliga stämningen försvunnit?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att stämningen blivit sämre här på forumet.
Det är svordomar, påhopp och annat otrevligt som börjar komma mer och mer.
ipod.se tycker jag alltid har hållt en hög klass, och det får inte försvinna.

Jag tycker vi hjälps åt att få tillbaka den härliga stämningen igen, och att vara trevliga mot varandra är en bra bit på vägen!

Jasså du skapade en egen tråd av det här? Bra initiativ

Ja, absolut. Ger mej själv lite cred för att denna tråd skapades, tycker verkligen att det är synd med så dålig stämning (vi kan bättre, såhär var det inte när jag kom hit)
Jag vet inte vad vi ska göra åt saken men jag tycker verkligen att folk ska skärpa sig och sluta med påhoppen!

Ja, det har verkligen blivit sämre de senaste veckorna. Ha en trevlig ton och hjälp till istället för att klaga och gå på folk. T.ex. för att någon vill köpa ett fodral för 1000:-.

Självklart har du rätt Marcus. Jag vet inte om du syftar på mitt inlägg i tråden om 1000kronors-fodralet, men isåfall läste du säkert vad jag skrev senare.

Självklart har jag läst båda dina inlägg men det var en del andra personer som var otrevliga där.

Ja, men det finns mycket värre trådar än den, om vi pratar om påhopp. Om vi hjälps åt tillsammans så förstår förhoppningsvis vissa att detta inte rätt forum för det.

• Medlem
  • 2006-03-03 23:24

Helt rätt Gone_Away, vi måste få tillbaka stämmningen som fanns innan Julen, för det var faktiskt då den började försämmras. Iom att det kom hit så många nya, då blev det så många trådar om samma sak, och sånt störde sig en del personer på, och då blev tonen allt hårdare mot nykommlingar. (Ta inte illa upp ni som blev medlemmar i julas. Det tar ett tag innan man lär sig att man ska söka först, det ända var att ni var så många)

Jag skulle vilja skylla lite på Nanon som kom och drog hit allt folk

Nädå, jag tror att du har helt rätt Muppo, men jag försöker iaf att ha en trevlig ton när jag skriver i såna trådar

• Medlem
  • 2006-03-04 00:26
Ursprungligen av thecrazy88:

Jag skulle vilja skylla lite på Nanon som kom och drog hit allt folk

Nädå, jag tror att du har helt rätt Muppo, men jag försöker iaf att ha en trevlig ton när jag skriver i såna trådar

Jo jag brukar också försöka vara trevlig, även om jag uppmanar dom till att söka så brukar jag ändå svara på deras frågor.

hehe.. jag var nog också lite otrevlig.. men han ville ju ha rekomendattioner och en sak till som jag ogillar... När någon Frågar en sak så svarar alltid alla SÖK PÅ FORUMET.. det är inte alltid så lätt att hitta.. har själv försökt när folk säger så.. var lite trevliga å svara istället..

Ursprungligen av allebaggen:

hehe.. jag var nog också lite otrevlig.. men han ville ju ha rekomendattioner och en sak till som jag ogillar... När någon Frågar en sak så svarar alltid alla SÖK PÅ FORUMET.. det är inte alltid så lätt att hitta.. har själv försökt när folk säger så.. var lite trevliga å svara istället..

Saken med det är att om man precis har läst om något liknande så skriver man gärna bara sök. I vilket fall så slutar det oftast med att tråden låses.

Jag har ju bara varit här några dagar så jag har ju inte hunnit sett så många trådar än, men...
Att vara saklig och hålla sej till ämnet är en bra start när man ska posta i nåt forum. Och sen som min mamma brukar säga, har man inget snällt att säja ska man nog hålla mun. Farfars praktiska råd!

• Oregistrerad
  • 2006-03-04 12:17

Mycket beror på att många nykomlingar inte söker innan dom postar, och det måsta alla göra innan nån tråd skapas.

Bra initiativ till tråd. Har också själv funderat att ta upp detta. Folk är på tok för tjuriga och griniga här i forumet. Skriv ordet "sök" istället för att skriva en uppsats om hur puckad personen i fråga är.

"Where is the love....dum dum da dum..."

Skulle man inte kunna programera forumet så att man automatiskt flyttas till sökfunktionen, de första 3-4 veckorna som man är medlem på forumet, när man försöker skapa en ny tråd.

• Medlem
  • 2006-03-04 15:49
Ursprungligen av simonklinga:

Skulle man inte kunna programera forumet så att man automatiskt flyttas till sökfunktionen, de första 3-4 veckorna som man är medlem på forumet, när man försöker skapa en ny tråd.

Hahaha, det skulle säkert bli en hit som fick folk att stanna länge:rolleyes: .... Skulle ju inte alls vara störande eller så.

Visst kan det bli irritation när det repeteras de vanligaste trådarna flera gånger om, men det beror inte bara på det. Alla av oss kan nog slänga ut oss mindre välkomnande kommentarer som "SÖK!" någon gång ibland till någon ny medlem, på både gott och ont. Men jag ser då hellre att en tråd upprepas, än att folk förnedrar varandra kors och tvärs. Eller vad säger ni?

Ursprungligen av Gone_Away:

Men jag ser då hellre att en tråd upprepas, än att folk förnedrar varandra kors och tvärs. Eller vad säger ni?

Absolut.

1
Bevaka tråden