Köpa ipod utomlands?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej"

Är det någon som har erfarenhet med köp utomlands (som usa eller tyskland)
Priserna skiljer ganska mycket faktiskt.
Hur är det med garanti?

Eller är det bättre att köpa en begangad för samma pris här i sverige?

Säg vad ni tycker!

MVH

Eh jag har köpt alla mina ipods i hongkong när jag har varit på besök..
Apple har en internationel garanti så det ska inte vara några problem.. Det du ska tänka på är tullen där kan du få en fet skattesmäll specielt frankfurt ...

Ursprungligen av ikouchu:

Apple har en internationel garanti så det ska inte vara några problem.. Det du ska tänka på är tullen där kan du få en fet skattesmäll specielt frankfurt ...

Ok, då ska jag akta mig för Tyskland.
Är tullen något jag borde oroa mig för övrigt?

Om man checkar in den med bagaget då?

Hallå EU. Inga tullar!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-19 12:26
Ursprungligen av lordset:

Hallå EU. Inga tullar!!

vad snackar du om?

man betalar ju tullen i det EUland man först kommer till när man reser utifrån in till EU

Kommer man ifrån HongKong på väg till Sverige och mellanlandar i Frankfurt så är det där man fastnar i tullen och får betala

Ursprungligen av xtrem:

vad snackar du om?

man betalar ju tullen i det EUland man först kommer till när man reser utifrån in till EU

Kommer man ifrån HongKong på väg till Sverige och mellanlandar i Frankfurt så är det där man fastnar i tullen och får betala

True that...

Köpte min första från USA via eBay...
Hittar man en "säker" säljare och får den som "gift" är det toppen!!
Som ikouchu nämde så har Apple en världsgaranti, så fritt fram o shoppa.

asså, jag köpte min i tahiland och klarade mej genom tullen galant, men om du vill vara säker på att inte åka på någon skatte smäll kan du juh packa upp den och till exempel, gömma kartongen i en incheckad väska och ha podden i fickan, då finns det ingen som kan motbevisa "att du köpt den i sverige"

Ursprungligen av dreamfish:

asså, jag köpte min i tahiland och klarade mej genom tullen galant, men om du vill vara säker på att inte åka på någon skatte smäll kan du juh packa upp den och till exempel, gömma kartongen i en incheckad väska och ha podden i fickan, då finns det ingen som kan motbevisa "att du köpt den i sverige"

precis som dreamfish sa...
Min kompis åkte på skattesmäll i frankfurt hahah hon fick betala 300euro för någon konstig avgift sedan 340euro till för sina prylar... så man får akta sig

var försiktig när ni köper i thailand osv, även om apple har internationell garanti så finns det
vissa länder som INTE täcks av denna garanti. som kallas UMC Länder, och köper du ipoden från ett av dessa ställen så har du oftast ingen garanti als

Ursprungligen av Darkis:

var försiktig när ni köper i thailand osv, även om apple har internationell garanti så finns det
vissa länder som INTE täcks av denna garanti. som kallas UMC Länder, och köper du ipoden från ett av dessa ställen så har du oftast ingen garanti als

Jag ville va säker med att jag fick med internationell garanti när jag köpte min där, så jag kollade noga och kollade även så att garantibeviset va med i paketen:cool:

• Medlem
  • 2006-03-14 07:50

Någon som vet hur det är om man flyger över Paris? Min kusin ska ta med sig två stycken från USA den vägen hem. Ska hon packa upp dom eller kan hon lugnt lägga dom i handbagaet eller incheckat i sina askar?

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-14 07:54

det är väl bäst att pack upp dom, och ha ipodarna i fickan och lådorna i resväskan,., troligen ingen som hällst chans att åka fasst då:P

jag skulle lägga dem i bagaet inte handbagaet.... Som du skulle vara olril om att bagaey försvinner... så frå man faktiskt en väldigt stor ersättning om dem slarvar bort din bagage

• Medlem
  • 2006-03-15 10:09

Vet inte om man vågar ha dom i det incheckade bagaget, man har ju sett hur som hanterar vsäkorna på flygplatsen...

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 10:24

lägger du den bland kläderna i bagaget så går den inte sönder, jepp, har dom bort den så för du mycket pengar,, min väska försvann fick 10 000 + att ja fick tillbaks väskan efter en vecka,, utan kläder i en vecka;P

Ja men jag har aldrig blivit kollad när jag kommit utanför EU in i EU med tull o skit, inte ens inom EU (givetvis inte) ALDRIG blivit kollad, jag bara visar upp mina 2 pass (mitt svenska och mitt holländska) och de släpper förbi mig utan problem, de skiter totalt i att kolla en... hur många ggr har man inte smugglat med sig sprit o cigg o annat tekniskt tjafs trots man vart under 18 och 20 när man kommit från USa, Thailand, Kina, Eu länder... utan att de kollat en.....!!!

1
Bevaka tråden