Snyggaste iPoden?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 14:53

Vilken generation eller modell av iPod tycker ni är snyggast?
Det finns ju lite att välja på, G1, G2, G3, G4, (U2-ipod), G5, Mini, nano eller shufflen.

Själv tycker jag nog G3:an. Det var den första iPoden jag höll i, och jag har varit fängslad sen des.
Har precis fått min G5:a, och den är inte dum den heller. Men jag väljer då G3:an.

Vad tycker ni?

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-03-01 15:16

G5:an, har förvisso bara ägt en iPod. Men har sett fler än så, och den svarta G5:an är absolut snyggast..

G3 helt klart.. Sååå snygga och beröringskänsliga knappar...

• Medlem
  • 2006-03-01 15:22

Nej

NANO ÄR SNYGGAST LYXIGAST ,,, men kanske inte bäst ..

• Medlem
  • 2006-03-01 16:22

Svårt val, G2:an och G3:an är snygga. Jag har en silvrig mini som jag tycker jättemycket om. Det får nog bli G3 som vinner.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-01 17:46
Ursprungligen av Dava:

Vilken generation eller modell av iPod tycker ni är snyggast?

Tycker en svart iPod nano är snyggaste modellen hittills. Efter den kommer iPod 3G, förutom att jag inte tycker om de skarpa kanterna på scrollhjulet.

• Oregistrerad
  • 2006-03-01 17:50
Ursprungligen av ridax:

Tycker en svart iPod nano är snyggaste modellen hittills. Efter den kommer iPod 3G, förutom att jag inte tycker om de skarpa kanterna på scrollhjulet.

håller med om kanterna, störde mig lite på det faktiskt.
Sen vet jag inte om jag tycker nanon är så snygg, lite för liten

Lite old-school men G1/2:an är snyggast.
Dem ser ju lika ut.

Jag tror nog att det blir G1 och G2. Iofs dom ända som jag inte sett IRL, men dom är ju så snygga.
Jag är inte så jätteförjust i nanon, lite för liten för mig. Sen så gillar jag inte dom svarta heller. iPod ska vara vit.

Får säga att jag tycker mest om utseendet hos modellen jag själv har, iPod nano. Det är snyggt att den är så kompakt. Otroligt tunn och lätt. Gillar också den extremt rena designen där de lyckats få plats med fem knappar plus navigeringhjul i en enda elegant grå ring på den spegelblanka vita ytan.

G5 är den fulaste enligt mig... Tycker den stora skärmen får den att se konstig ut.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

G5 är den fulaste enligt mig... Tycker den stora skärmen får den att se konstig ut.

Ja, hjulet är för litet i förhållande till skärmen. Ett pinsamt designfel enligt mig.

Ursprungligen av ztaafen:

Ja, hjulet är för litet i förhållande till skärmen. Ett pinsamt designfel enligt mig.

Själv tycker jag de ä snyggt !

iPod NANO är snyggast men fan inte bäst..... har fått min utbytt pga batteri fel, och denna jag fick i fredags är lika jävla kass......

• Oregistrerad
  • 2006-03-01 21:25

nano, lätt.

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-02 07:41

jag tycker att g5 e ful. rundade hörn på undersidan och helt orundade på ovansidan,, gen:1 är lätt snygast,,

u2-ipoden har snygga färger men jag gillar inte riktigt hjulet på den. G3 är nog snyggast eller U2.

• Medlem
  • 2006-03-12 22:47

Ipod Video är heltklart snyggast

g5 å g3 på samma plats. g1 å g2 e as fula samma med g4

Måste nog säga att G5:an är snyggast, en svart sådan. Jag tycker det är grymt snyggt med det lilla ljulet och den stora skärmen. Fulast måste ju vara Shuffle, utan tvekan alls. Jag förstår verkligen inte hur dem tänkte när de skapade den...

• Oregistrerad
  • 2006-03-15 22:45

g5 helt klart

G3 utan tvekan. Jag tror det är såhär att de som bara har haft G5 tycker den, men de som haft mer än en, där ibland G3 tycker den. Den är så underbar på alla sätt och vis! (knapparna -oooh! designen - aaaah!! osv etc)

iPod mini är helt klart snyggast. Jag förstår mig inte alls på de stora vita klunsiga modellerna, och ja G5 är extra ful med det lilla hjulet.

g3 är ju fantastisk och nano är ju rätt snygg igentligenman G3 vilken dröm Skulle nästan byta bort min G5 60gb för en 20gb G3 för att den är så snygg och skön

Ursprungligen av datorn:

g3 är ju fantastisk och nano är ju rätt snygg igentligenman G3 vilken dröm Skulle nästan byta bort min G5 60gb för en 20gb G3 för att den är så snygg och skön

Helt klart.. Men ja har redan en G3 fast den är jääävligt repig.. Det är lite synd att jag inte använde fodral när jag använde den.. Måste ta massor av Displex.. :rolleyes:

U2 och G5 (Svart)

Kan det inte vara så att dom designat hjluet så att det ska vara litet gentemot skärmen så att intrycket blir att skärmen ser större ut?

Jag undrar bara var man kan få bilder på alla modeller?
SKulle va lite skojj o checka in alla..
//EMiil

• Oregistrerad
  • 2006-03-17 11:05

kolla här: http://www.ilounge.com/index.php/reviews/comments/apple-computer-ipod-5g-with-video-30gb-60gb-ipod/

klicka sedan på What Is the Fifth-Generation iPod, där finns en bild med alla på

G3 (tunna varianten) är lätt den snyggaste som någonsin tillverkats !

DEN SNYGGASTE ÄR iPOD 4G Color.
Det är den renaste iPoden, den är mest generell också, ungefär som en blandning av alla iPodarna.

Bevaka tråden