Spara inloggning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker det är jobbigt att logga in varje gång på nya 99mac. Jag har markerat automatisk inloggning och cockies i inställningarna. Inte hjälper det. Dessutom finns inte (jag hittar inte) något ställe för inloggning, som i den gamla versionen.
Jag har nämnt det förrut : jag tycker inte om att behöva skrolla i sidled i den nya versionen, Huuuu!!!
Finns det några svar på mina frågor, eller ?:confused:

Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
har nämnt det förrut : jag tycker inte om att behöva skrolla i sidled i den nya versionen,

Hmm, kör du lägre upplösning än 800x600?
För maximerar man fönstret i 800x600 så skall man inte behöva skrolla i sidled.

Kör du med Safari? Det finns en bugg i Safari som har med kakor att göra.

(Om webbsidan sätter kakan med tom sökväg så gör Safari fel när samma domän besöks igen och skickar inte kakan. Sökvägen måste sättas med "/". Eller så var det tvärtom...)

/Ola

Jag kör 800x600 och IE 5.2.2 så där tror jag inte problemet ligger. I "gamla"99mac hade jag inte dessa problem.:eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Kör du med Safari? Det finns en bugg i Safari som har med kakor att göra.

(Om webbsidan sätter kakan med tom sökväg så gör Safari fel när samma domän besöks igen och skickar inte kakan. Sökvägen måste sättas med "/". Eller så var det tvärtom...)

/Ola

Kan man gå in å kratta i det själv? Hur gör man isånnafall?

Citat:

Kan man gå in å kratta i det själv? Hur gör man isånnafall?

Det gör man inte, kakor sätts av webbservern (som skickar kakan till webbläsaren i en del av ett HTML-dokument du normalt inte ser).

/Ola

1
Bevaka tråden