Trasig ipod och garantin har gått ut!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-21 18:21

jag ringde apple, o frågade vad jag skulle göra med min trasiga ipod, och dom kollade upp min ipods reg nr. o så sa dem att garantin hade gått ut, (den gick ut i november) så han sa det att jag hade 2 val, det var att skicka in ipoden och få den lagad för 2400 spänn eller köpa en ny............ liksom vafan är det för service ?

många andra har lyckats att skicka in sin ipod efter garantin utan att betala och ändå få ut en ny ipod :S

och priset! 2400 kr för att laga en 4g 20GB är lite väl mycket att ta i! Nu när man kan köpa ipod video för 3000 kr

Det är inget man kan göra åt det. Har garantin gått ut så har den, det är inget som Apple kan göra något åt.

Jo de kan faktist SÄNKA PRISET... en lagning gör de typ på 1 min.. om det så skulle behövas å det borde inte kosta mer än 500 om inte alla delar i den är paj.. Å det skulle inte förvåna mej om det kostar 2400kr för en nano som kostar 1500-2000 kr :S.. this is fuck

• Medlem
  • 2006-02-21 20:50
Ursprungligen av allebaggen:

Jo de kan faktist SÄNKA PRISET... en lagning gör de typ på 1 min.. om det så skulle behövas å det borde inte kosta mer än 500 om inte alla delar i den är paj.. Å det skulle inte förvåna mej om det kostar 2400kr för en nano som kostar 1500-2000 kr :S.. this is fuck

Nu var det ju iofs ingen nano. Men jag håller med, det är fruktansvärt dyrt.

i sverige är det 2års garanti på nästan ALLT! bara att man säger 1 år.. d står i konsumentköpslagen!!!
så säg det till dom så får du se! kolla upp med konsumentköpslagen först så du vet vad du ska säga!
du ska få en ny eller gratis service enligt våran lag!

• Medlem
  • 2006-02-26 20:48

o 3e förslaget .. skicka in den till den där BrokIpod så får du cash för den

Ursprungligen av sennheiser:

i sverige är det 2års garanti på nästan ALLT! bara att man säger 1 år.. d står i konsumentköpslagen!!!
så säg det till dom så får du se! kolla upp med konsumentköpslagen först så du vet vad du ska säga!
du ska få en ny eller gratis service enligt våran lag!

Nej, så är det inte. Vi har ett års garanti, och sen 2 års reklamationsrätt. Då skall konsumenten kunna bevisa att felet är ett sk fabrikationsfel. Reklamationsrätten innefattar alltså inte normalt slitage.

1
Bevaka tråden