Ipod+gay

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad faen är det här! "min pod sover på kudden, min pod heter,min har fått repor"
Verkar ju vara fjollor som har en pod, men det är inte sant det finns metalfolk och arbetande folk (snickare). Har min nano överallt och den klara si fint.
Det lyser kärringstämpel över denna eminenta mp3spelare och den måste bort!!!
Fort som faun.

Varpavåld

Ursprungligen av Jonte71a:

Vad faen är det här! "min pod sover på kudden, min pod heter,min har fått repor"
Verkar ju vara fjollor som har en pod, men det är inte sant det finns metalfolk och arbetande folk (snickare). Har min nano överallt och den klara si fint.
Fort som faun.

Varpavåld

Först fick du mig att skratta, sedan när jag insåg att du antagligen menar allvar så fick du mig nästan att gråta.
#1: Ja, några människor "fjollar" sig med dem, so what? Finns folk som "fjollar" med allt. Är väldigt många bilgalna människor som beteer sig ungefär likadant med sina bilar (utom sova på kudden då, av naturliga logistiska skäl). Är det ok för att bilar är "tuffa", för att bilar är manligt? Vissa människor ger sin könsorgan namn (vilket jag personligen finner löjligt, men det är en anna sak).
#2: Så det är bara metalfolk och arbetande folk (snickare... !?! Vadå, är man inte arbetande om man inte jobbar som snickare?) som inte är fjollor. Det är i alla fall det din mening verkar syfta på. Då är det i så fall inte Ipoden som det är något fel på utan din syn på människor, deras jobb och sammhällsklass i stort som är lite annorlunda.
#3: Att det lyser kärringstämpel över iPoden kanske bara är din egna åsikt. Tror du verkligen att den skulle bli en av världens populäraste mp3-spelare (vilket den är) om majoriteten tyckte detta? Nej, utan det är en minoritet (du?) som verkar tycka att majoriteten är fjolliga.

Hur ska vi bli av med denna "kärringstämpel"? Lagstadga att endast "tuffa" människor som har riktiga jobb (metallarbetare, snickare och kanske några andra typer av hantverkare) får äga och bruka en iPod?

MVH

Exakt vad är det för fel på fjollor?
Du låter som en väldigt trångsynt man (för det är du va? Man alltså.) som inte verkar kunna inse att alla inte är som du. Det är ok, jag respekterar det, jag respekterar faktiskt allas åsikter.
Ser du mig som en fjolla så är det ok, jag bryr mig inte. Och jag antar att du ser mig som en fjolla eftersom jag är bisexuell och samlar på dockor, men jag har gjort mitt val och du har gjort ditt.
Alla människor är olika och alla har samma rätt att göra som dom vill.

Inger allvar här inte bara en tanke som jag hade, tycker det är lite löjl, Archangel hetsade upp sig rejält (brukar tanter göra )
Bara en fundering efter att ha läst detta forum. Nån motta får det faun vare.

Att döpa sin iPod och låta den "sova på kudden" är väl inte direkt fjolligt men däremot ett skrämmande exempel på materialism...

Men å andra sidan har apple något extra som får folk att göra lite konstiga saker. Som att dregla över lådan till en laptop till exempel.

Matrialism

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Att döpa sin iPod och låta den "sova på kudden" är väl inte direkt fjolligt men däremot ett skrämmande exempel på materialism...

Men å andra sidan har apple något extra som får folk att göra lite konstiga saker. Som att dregla över lådan till en laptop till exempel.

Jo helt rätt! Det är sjukt har inte sett samma sak sen Game&watch.
Men jag får väl erkänna att jag inte blivit så impad av en apparat som ipodden sen zx spectrum(-84)
Apple,mac ägare är ett släkte för sig.
Har alltid sett upp till S.Jobs men hans nazi (världsheravälde)i ideer funka inte hos mig.

Min nano är bästa investeringen jag gjort på mycket länge men inse att det är material och sånt förbrukas(Är till för att lyssnas på, inte bare se på).

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-02-23 08:22

Har alltid sett upp till S.Jobs men hans nazi (världsheravälde)i ideer funka inte hos mig.

Om Jobs är nazist, vad är då Gates? :rolleyes:

Jag som Mini-ägare är inte speciellt försiktig med min iPod och den har fått en rejäl bula.. Det spelar inte mej nån roll (förrän jag nekas att få den lagad för att jag "har förstört den")

Jag tycker hela denna diskusionen är lite fjollig av sig.

Ursprungligen av daniels:

Jag tycker hela denna diskusionen är lite fjollig av sig.

ja. och alla som skriver i den.. hoppsan

• Medlem
  • 2006-02-23 22:17

Fort som faun.

Varpavåld

Dags att krypa ut ur ringmuren och se att det finns en större värld som sträcker sig
längre än till Oskarshamn och Nynäshamn...

Enda metal(len) jag rör vid är min cyckel, jag har inga valkar i händerna och lyssnar
på jazz. Skyddar inte min iPod nämvärt och tror inte på att skydda det som är vackert och
då gå miste om det fagra; det vore som att beslöja en kvinna, typ.

Kan vi inte bara lägga ner repor/skydd diskussionen och bara sjunga We Shall Overcome...:)

Repor hit o dit..... jag har medvetet gjort fete repor på min mobil nu för några dagar sen, (SE K700i) och jag tycker den e sjukt mkt coolare nu med alla repor o skit den har på sig..... ska kanske pröva det på min iPod?? Fast då inte medvetet, bara typ "råka" lägga den lite här o där, bland nycklar och pengar...

En grej ska ju för fan se använd ut....!!!

1
Bevaka tråden