Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flygplansladdare?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar ifall det stämmer att det ska finans en laddare som man pluggar in i flygplansstolens hörlurejack för att ladda podden...?

Finns hos AppleStore, Monster iAirplay heter den.

grymt, tack

men hur funkar en sån?
Läste på Apple;

"utvalda first class eller business class flighter"

Hmm, funkar det i hörlursuttaget på stolen?
För jag har då aldrig sett några uttag för el på något flyg jag varit på

Ska nämligen flyga till Afrika snart, och har grubblat mycket på hur jag ska klara mig med batteriet. Så om någon testat denna vorre det toppen att få veta

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-02-20 12:59
Ursprungligen av gameover:

men hur funkar en sån?
Läste på Apple;

"utvalda first class eller business class flighter"

Hmm, funkar det i hörlursuttaget på stolen?
För jag har då aldrig sett några uttag för el på något flyg jag varit på

Ska nämligen flyga till Afrika snart, och har grubblat mycket på hur jag ska klara mig med batteriet. Så om någon testat denna vorre det toppen att få veta

Om du inte får nå vettigt svar kan jag rekommendera nån extern källa t.ex griffin tunejuice

http://www.ishop.nu/?page=prod&id=213

Jag har faktiskt en liknande "nödladdare".
Men för att slippa ha massa batterier o så vorre det faktiskt grymt smidigt med en airplay...

Alla flyg jag åkt med senaste 2 åren har haft uttag för europeiska, och amerikanska "sladdar" eller vad det heter.. så att jag kunde plugga in allt man nu behövde, dock ej för att ladda mobilen

Hmmm, men airplay'en har asså ett cigguttag och en vanlig propp?
Eller har jag fattat allt fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-23 15:03

Men hur långa flygturer tänker ni göra egentligen? På flygplatserna finns det ju oftast tillgång till eluttag och många iPodar håller ju 10 timmar (kanske lite mindre då man får dra upp volymen högt för att överösta bullret?). Men det vore väl enklare och säkrare att helt enkelt skaffa ett extern batteripack till iPoden, där man kan lägga in vanliga AA-batterier?

Jag ska som sagt till Afrika.
18h flygtid

Sen har jag proppat den me filmer och serier, så det blir ju knappast 10 timmars användande

Ursprungligen av gameover:

Jag ska som sagt till Afrika.
18h flygtid

Sen har jag proppat den me filmer och serier, så det blir ju knappast 10 timmars användande

18 h?
Hmm.. Från Amsterdam till Sydafrika tar det ca 10 timmar.. Så du menar att det tar 8 h timmar att flyga från Stockholm till Amsterdam? :rolleyes:

låter osannolikt...! Nåja han kanske ska till USA först en runda

Nee men jag ska vänta på flyg o grejer serru....

14h FLYGtid...
18h flygtid (resa )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-03 21:57
Ursprungligen av gameover:

Nee men jag ska vänta på flyg o grejer serru....
14h FLYGtid...
18h flygtid (resa )

Jo, men det är få flygturer från Sverige som är 14h non-stop. Alltså drar jag slutsatsen att du skall mellanlanda någonstans, kanske 2 timmar flygresa, ett uppehåll och sedan 12 timmar till.

Saken var ju den att du på de flesta flygplatser brukar kunna låna lite ström att ladda med. Sedan klarar du resten med ett externt batteripack. Mycket enklare än att riskera att komma med en flygplansladdare som visar sig inte fungera med det flygplan som du råkar komma på. Vad gör du då? Kontaktar flygvärdinnan och ber att få byta plan då det ej är kompatibelt?

Jaja, jag frågade bara hur den fungerar......just därför att jag skulle kunna dra slutsatsen;
Flygplansladdare eller batteripack.

Nu vet jag

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-03-03 17:10

Har det hänt något nytt på den här fronten (fyra år sedan frågan ställdes)? Finns det öht. några "flygplansladdare" att få tag på, som passar till en iPhone?

jag har köpt en sån cigguttagsladdare, bara för att sen upptäcka att de flygplan jag åkt med faktiskt haft USB kontakter.

Och det är ju faktiskt en logisk utveckling...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 21:43
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

jag har köpt en sån cigguttagsladdare, bara för att sen upptäcka att de flygplan jag åkt med faktiskt haft USB kontakter.

Och det är ju faktiskt en logisk utveckling...

Ja, jag tyckte de såg misstänkt bekanta ut! Hade ingenting att testa med för stunden dock. Har de någon annan funktion än bara laddare för mobiltelefoner? På något sätt känns det lite väl i tiden av flygbolagen att installera USB för att kunna ladda iPods och nallar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-03 21:31

När jag åkte över Atlanten förra året så fanns det vanliga eluttag.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-03-04 07:48

Ja, USB-kontakten är ju på väg att bli standard (även i mobila enheter), så det är kanske på väg åt rätt håll. Vi får väl hoppas att alla gamla skrotplan byts ut snart, eller åtminstone renoveras...

1
Bevaka tråden