Frågor om applecare-garantiretur på ipod

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-17 15:30

Jag felanmälde min iPod 30GB Video i veckan och fick den hämtad av UPS idag. Något mail har jag inte sett av, det som skulle komma strax efter att jag fyllde i garantiformuläret på apple.com verkar har försvunnit i bithimlen. Nån som har ett likadant mail kvar i inkorgen? Finns det nåt jag borde veta i det här skedet, när ipoden redan är på väg till nederländerna?

Dessutom... idiot och morgontrött som jag var så klistrade jag den där mindre adresslappen på papplådan. UPS-mannen kom, stoppade papplådan inuti den medföljande "UPS EXPRESS"-påsen och klistrade igen... samt klistrade på den handskrivna fraktsedeln. Sen när jag började lusläsa applecarebroschyren märkte jag att adresslappen givetvis skulle klistras på plastpåsen, men då var det för sent.

Hur stor är risken att ipoden inte kommer rätt?

Mycket liten. Det är knappast första gången UPS (eller andra speditörer) får felaktigt etiketterat gods. De har rutiner för att söka reda vart godset ska. Däremot kan det förstås leda till en försening.

Du passade inte på att skriva av fraktsedelsnumret så du kan spåra kollit via UPS hemsida? Har du provat följa ärendet på Apples-supportsidor: http://www.apple.com/support/ipod/service/

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-19 16:23

Paketet lästes in i KOELN (COLOGNE), DE den 17 Februari, sent på kvällen. Det är det sista jag vet. Tycker det tar lite väl länge...

Nåja, hoppas den hittar fram dit den ska. Nu har jag iaf lärt mig till nästa gång

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-20 15:24

Status "delivered", signed by RONALD. So far so good...

Det här börjar likna en blog mer än nånting annat, heh.

gisses

detta är vad som sker så du slipper skriva mer

1, UPS skickar ut en låda till dig
2, du stoppar ipod en i lådan, och sedan i påsen
3, UPS kommer och hämtar din påse
4, Lådan landar i Holland och checkas in på apples reperations center
5, där gör dom en restore på ipoden, och laddar upp den fullt
6, nu låter den stå och gå X antal timmar, (klarar den testet hoppa till punkt 12)
7, nu kollar dom hurvida du har gravyr (har den gravyr kolla punkt 8)
8, en likadan ipod hämtas
9 den packas ner i en låda
10, UPS kommer och hämtar den
11, Lådan landar i Thailand och får en gravering
12, UPS Hämtar lådan
13, lådan är nu levererad till dig

i sverige om du beställer reperation så får du med 80pct säkerhet lådan av ups dagen efter
sen en dag till reperations centret
sen 2-3 dagar där osv
aja ni fattar själva

Vad är det för adress etikett som man ska klistra på? Det enda jag har fått är 3st papper/häften med instruktioner ifrån apple, en fraktsedel och en "security seal" förutom då paketerings materialet.

• Oregistrerad
  • 2006-04-17 00:11

och det finns ingen klisterlapp nanstans med adressen var den ska skickas?

Vad göra när 1 eller 2 G ipod hänger sig ?

tjena... jag lämna in min ipod 30 gb svar på service i malmö den 26/10 (alltså 2 veckor sedan på torsdag).. Han fann anledningen direkt : datorn hittade den inte + den hängde sig direkt när man kopplat in den... men saken är nu att jag inte har fått något ny ipod eller någon ipod tillbaka. Inte har jag fått brev eller något ang leverans eller ev. förseningar...

behöver jag oroa mig?

tack

1
Bevaka tråden