Nano eller 30GB

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-15 16:21

Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa en Nano (2/4) eller en 30GB.

Jag skulle behöva hjälp av er att göra valet så lista upp för och nackdelar för respektive iPod.

Jag får betala 1200/1500 kr för 2/4GB Nano och 1800 kr för 30 GB iPod, så priset är inte den avgörande faktorn.

Vänner, lista för och nackdelar såsom repor, smidighet m.m m.m.

Det blir lika mycket repor på båda modellerna.. Fördelen med nanon är att det är flashminne, alltså mycket tåligare.. Jag tappade min video och hela hårddisken pajade.. Nanon är självklart väldigt smidig men videon är också smidig.. Och du kan ju se på film och du får större skärm.. Jag skulle ha valt videon..

Jag hade oxå valt Videon. 30gb är faktiskt väldigt tunn och smidig.

• Oregistrerad
  • 2006-02-15 16:40

Skulle helt klart valt nanon.. Flashminne... Mycket mindre och smidigare, vilket också gör den snyggare!
Visst video är en rolig funktion.... första gången!! Sen tröttnar du på det. Och om man ska ha musik på sin mp3-spelare så är 4gb väldigt mycket!.

Tips: Vilken du än skaffar av modellerna, så blir de ganska lätt repiga. Därför tycker jag att du ska köpa till ett invisible shield till den! Ovärderligt!

Ursprungligen av Hup:

Jag skulle behöva hjälp av er att göra valet så lista upp för och nackdelar för respektive iPod.

Jag får betala 1200/1500 kr för 2/4GB Nano och 1800 kr för 30 GB iPod, så priset är inte den avgörande faktorn.

Varför är det så billigt? Med de priserna hade jag tagit 30 GB utan tvekan...

• Medlem
  • 2006-02-15 17:19
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Varför är det så billigt? Med de priserna hade jag tagit 30 GB utan tvekan...

Min kusin köper den i USA. Hon får 20% rabbat så därför det låga priset.

Jag kan säga att åtminstone jag skulle inte tröttna på Videofunktionen i första taget. Nu har jag ingen själv men det är faktiskt rätt många ggr som det kommer till pass t.ex. längre bussresor, i bilen, på de långa rasterna/håltimmarna i skolan osv. I vissa lägen är det helt ovärderligt.

• Medlem
  • 2006-02-15 23:12
Ursprungligen av Hup:

För de priserna är det ingen tvekan, köp iPod video.
Det beror ju iofs på hur mycket musik du har men jag själv har en iPod mini med 6 GB vilket är aldeles för lite för mig, jag har runt 9 GB musik i mitt bibliotek som hela tiden expanderar. Så därför så är 4 GB för lite. Desutom kan du ju använda 30 Giggaren till mer än bara en musikspelare, den kan ju användas som en portabel hårddisk.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-16 16:44

så klart att du ska köpa 30 GBaren mycket mer minne och du kan se på film. den är inte så stor.

Jag hade köpt Videon, men å andra sidan är jag bara i behov av en Nano (vilket jag har idag en på 4 GB) Är nöjd och har inte ens fyllt den....

Men videon känns roligare, men nej jag håller mig till min Lilla söta nano!!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-07 19:21

?

Hur många sånna här trådar finns det?

Jag hade tveklöst tagit videon, med tanke på ditt pris.

Jag hade lätt tagit videon.. Den är inte så stor som man tror att den är, och den är riktigt tunn också!

Jag har ju både 30 gig (60 också =P) och nanon i mitt fall så tycker jag att du borde välja 30 giggaren den är mycket snabbare än nanon som ibland hänger sig =(

ps. jag har alla ipods som har kommit ut =P

• Oregistrerad
  • 2006-03-15 21:18

Varför har du alla?
hoppas du har köpt dom själv, så att mor och far slipper pynta

• Oregistrerad
  • 2006-03-15 22:49

ipod video såklart, den e smidig, snygg och man tröttnar inte på video funktionen.

• Oregistrerad
  • 2006-03-17 15:21

Köp båda!

Nä, men allvarligt... 30Gb är mer än 4 elefanter...

1
Bevaka tråden