Köpa iPod video utomlands?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag är ny här, jag skulle vilja köpa en iPod video från apple.com då den är billigare än här i Sverige. Problemet är menyn, skulle jag kunna byta språket till svenska? Alltså uppdatera iPoden.
Dessutom sladdar osv, funkar dom också här i Sverige eller måste jag köpa några extra sladdar?
Tack på förhand.

Jag har en fråga till nån som vet inom detta ämne,
Om man loggar in på Amrikanska "apple" och köper en ipod. blir det att betala i dollar då elelr kommer dom göra om så man handlar den från sverige istället då? =(

Ursprungligen av miguel:

Hej, jag är ny här, jag skulle vilja köpa en iPod video från apple.com då den är billigare än här i Sverige. Problemet är menyn, skulle jag kunna byta språket till svenska? Alltså uppdatera iPoden.
Dessutom sladdar osv, funkar dom också här i Sverige eller måste jag köpa några extra sladdar?
Tack på förhand.

Även svenska iPodar kommer med Engelska som förinställt språk. Det är bara att gå in på språkmenyn och byta till Svenska. Den enda kabeln du får till din iPod är en USB-sladd som passar överallt i världen.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-11 11:15

Jag är inte säker på att det går att köpa från amerikanska apple store.
tror inte att dom skickar til sverige.
och om det går så måste du skatta för den.
annars blir det skattefusk.
och om den kommr bort i leveransen får du då ingen ersättning.

Ursprungligen av troy100:

Jag är inte säker på att det går att köpa från amerikanska apple store.
tror inte att dom skickar til sverige.
och om det går så måste du skatta för den.
annars blir det skattefusk.
och om den kommr bort i leveransen får du då ingen ersättning.

aw, okej, misstänkte det..
Men,, om man åker till usa och köper en ipod. åker hem till sverige och inte går till tull eller liknande för att skatta den m.m..
DÅfår man den lite billigare väll?
(förutom resa till usa.. 10k:rolleyes: )

Jag har köpt Ipod video 30gb från apple.com. Den kostade ca 2500kr efter alltihop. (Men jag betalade inte frakten hem). När jag fick den laddade jag den, eller ja, min var faktiskt laddad. Jag la in mina låtar (och filmer) sen koppla jag ut den. Menyerna var på engelska men det var inga som helskt problem med att ändra till svenska. Jag är väldig nöjd med apple.com, graveringen blev snygg, och dom skickade den fort.

Ursprungligen av Carlssson:

Jag har köpt Ipod video 30gb från apple.com. Den kostade ca 2500kr efter alltihop. (Men jag betalade inte frakten hem). När jag fick den laddade jag den, eller ja, min var faktiskt laddad. Jag la in mina låtar (och filmer) sen koppla jag ut den. Menyerna var på engelska men det var inga som helskt problem med att ändra till svenska. Jag är väldig nöjd med apple.com, graveringen blev snygg, och dom skickade den fort.

Hur gick det till?
Tack på förhand.

Jag köpte min ipod video i thailand på appelstore, den funkar utmärkt med svenska menyer och allt, då betalde jag 2500 för den

Ursprungligen av dreamfish:

Jag köpte min ipod video i thailand på appelstore, den funkar utmärkt med svenska menyer och allt, då betalde jag 2500 för den

Importerade du den själv då eller?

Oavsett vilket land iPoden köps i så är det samma iPod man får. Dvs det går att få menyer i alla tillgängliga språk, man får världsgaranti, och den går att uppdatera. Det enda som är på lokalt språk är den dokumentation som följer med. Men att döma av alla frågor som ställs här är det ändå ingen som läser den.

När det gäller köpa på Apples web-butik är det bara möjligt att handla från butiken för det land man bor i. Ingen av Apples web-butiker levererar utomlands. Så det är ingen vits att ens försöka.

Ursprungligen av Rickard A:

Oavsett vilket land iPoden köps i så är det samma iPod man får. Dvs det går att få menyer i alla tillgängliga språk, man får världsgaranti, och den går att uppdatera. Det enda som är på lokalt språk är den dokumentation som följer med. Men att döma av alla frågor som ställs här är det ändå ingen som läser den.

När det gäller köpa på Apples web-butik är det bara möjligt att handla från butiken för det land man bor i. Ingen av Apples web-butiker levererar utomlands. Så det är ingen vits att ens försöka.

Aha okej, tack så mkt

Ursprungligen av miguel:

Aha okej, tack så mkt

Annars kan du ju alltid köpa en iPod med ett CSN-kort.. Då blir den ca 400 kr billigare.. Om du inte har ett sådant kort själv kan du ju alltid be en kompis att använda sitt..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Annars kan du ju alltid köpa en iPod med ett CSN-kort.. Då blir den ca 400 kr billigare.. Om du inte har ett sådant kort själv kan du ju alltid be en kompis att använda sitt..

köpte med mitt csn kort.. kostade 2800kr då

Ursprungligen av patrikbrann:

köpte med mitt csn kort.. kostade 2800kr då

Jag med.. riktigt bra att man får så mycket i rabatt..

Såhär gick det till när jag köpte den...

Jag och min pappa beställde till en släktings adress i USA. Sen hämtade min pappa den när han hälsade på...

1
Bevaka tråden