Nano vs Shuffle?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittar ingen annan sån här fråga (bara om nano vs mini), så jag skapar en ny tråd här.

Nu har ju en ny 1 GB nano kommit och samtidigt har priset för 1 GB shuffle sänkts, så priserna ligger på runt 1500 resp 1000 kr. Själv funderar jag på att passa på att köpa Shuffle nu, 500 kr är ju trotsallt rätt mycket i sammanhanget. Men, vad tycker ni, är det dumt att satsa på något som troligtvis är på väg att fasas ut? Behöver man verkligen skärmen? Ni som har Shuffle, stör ni er på att inte kunna ha flera spellistor?

En annan sak, kan Shufflen användas på ett smidigt sätt som ett usb-minne? Dvs kommer det upp en diskavbildning/mapp där det bara är att lägga dokument? Kan detta isåfall göras även på andra iPods???

Andra för/emot-åsikter...!

Du kan använda alla iPod som en extern enhet.
Fördelen med Nano gentemot Shuffle är just skärmen och möjligheten till
ljudböcker som egen kategori.

Du anar inte hur mycket skärmen kommer betyda för dig förrän du inte har den.

man kan bara musik som man verkligen gillar på shufflen också saknar du kanske repeat funktionen om du vill lyssna på nån låt flera gånger.

VÄLJ SJÄLVKLART NANO!! varför välja en dyr stor 1gb spelare utan skärm.. Jag hade någon liknande för 5 år sedan.. fattar inte ens hur apple kan sälja den.. om du vill ha en liten 1gb så skall du köpa annat märke.. FAST jag rekomenderar självklart nano.. den är ju grymt liten.. tunnare än shuffle och snyggare och bättre!! så varöfr ställer du sånna här frågor??

Jag håller självklart med alla som tycker att man ska köpa nanon! Nano är otroligt mycket snyggare.. Men jag tror faktiskt att ljudet i shufflen är bättre.. Men men, köp en Nano!

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Jag håller självklart med alla som tycker att man ska köpa nanon! Nano är otroligt mycket snyggare.. Men jag tror faktiskt att ljudet i shufflen är bättre.. Men men, köp en Nano!

Mm, hur är funktionen som usb-minne med nanon? Man måste väl ha en sladd då? Krångligt?

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-09 17:19

sen är lika som på shuffle fast med sladd

Hmm, svårt! Kanske får bli en nano då?
eller shuffle...

edit: Det vart en Shuffle trotsallt! De 500 extrakronorna får bli grundplåt till nästa iPod!

n00b.. välja en cp-iPod.. why??

Ursprungligen av allebaggen:

n00b.. välja en cp-iPod.. why??

cp?
Svaret på din idiotfråga fanns ju i inlägget ovanför!
- 500 spänn (dvs hälften av vad jag lägger på shufflen) är i sammanhanget rätt mycket pengar.

Dessutom, om du läser i mina tidigare inlägg:
- 1 GB tyckte jag var för lite för en nano.
- Jag behöver ett usb-minne.
- Jag vill såsmåningom gärna ha två iPodar. tex en shuffle + en 6GB-Nano med radio :rolleyes: (eller kanske en stor HD-iPod med video.

Så resonerade jag...

Ursprungligen av matber:

cp?
Svaret på din idiotfråga fanns ju i inlägget ovanför!
- 500 spänn (dvs hälften av vad jag lägger på shufflen) är i sammanhanget rätt mycket pengar.

Dessutom, om du läser i mina tidigare inlägg:
- 1 GB tyckte jag var för lite för en nano.
- Jag behöver ett usb-minne.
- Jag vill såsmåningom gärna ha två iPodar. tex en shuffle + en 6GB-Nano med radio :rolleyes: (eller kanske en stor HD-iPod med video.

Så resonerade jag...

Bra resonerat

Han får väl köpa vilken han vill uttan att bli kallad n00b. Och en sak til, vfr är Shuflen en cp-ipod?
Han kanske inte behöver skärm och inte har så mkt musik så det räcker med en Shuffle?
Jag tycker att du kan ge fan i att kritisera hans val av iPod, han ville ha hjälp med att bestämma sig, fick det och bestämde sig för en Shuffle trots att de rekomenderade Nanon. End of story.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 15:00

köp en shuffle.
det e bra.
perfekt att springa med.
väger typ hälften så mkt som nano.

för 500 får man mycket så det var nog ett bra val...

Ja, t.ex. ett par bra lurar och en docka till Shufflen (Då syftar jag på lurar i 300kr-klassen ex. Koss Porta Pro eller Sony MDR-EX71).

1
Bevaka tråden