eos 350 d + ipod?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tänkt skaffa mig en ipod 60gb för att kunna lagra bilder under en lite längre resa. Har förstått att man behöver en ipod kamerakontakt till detta och att ipoden ska stå i dockningsstationen vid överföring. Jag fann en lista över kameror som är kompatibla med en ipod ( http://www.apple.com/ipod/compatibility/cameraconnector.html ) men märker att min kamera - en canon eos 350 d - inte står med! Är det någon som har någon erfarenhet av att använda en ipod till en eos 350 d?! Eller som vet varför det går bra med en eos 20 d?

• Medlem
  • 2006-02-07 12:40
Ursprungligen av en_trakig_javel:

... och att ipoden ska stå i dockningsstationen vid överföring....

Nej, det ska anslutas Kamera >USB-sladd > Camera Connector > iPod
Ingen dockningsstation alltså.
Beträffande sakfrågan (eos 350 d), vet jag inte...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-07 19:10

Precis som rod säger, du ska inte blanda in dockan.

350D fungerar förövrigt utmärkt med Camera Connector.

Ursprungligen av xtrem:

350D fungerar förövrigt utmärkt med Camera Connector.

Vad skönt att höra. Har tänkt att skaffa mig en Camera Connector när jag ska ut och resa, så att man kan ta så många bilder som man vill =D

Är det någon som vet om den endast tar .jpg och .tiff, eller kan man även föra över .RAW (.CRW) filerna?

Ursprungligen av Molnies:

Är det någon som vet om den endast tar .jpg och .tiff, eller kan man även föra över .RAW (.CRW) filerna?

Det går att föra över RAW-filer men inte att titta på dem i iPoden.

Tack så mycket för hjälpen, tror jag tar och köpen en sån då =D

300d också ?? fast på en video 30gb då..

mvh johan

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-07 22:28

Sen där listan värkar inte vara så bra;)

skönt att höra.
tack så mkt

Ni som säger att 350d inte finns med på listan har fel tycker jag, den finns med under det amerikanska namnet Canon Digital Rebel XT och eftersom listan antagligen är skriven i usa så använder de givetvis det namnet.

1
Bevaka tråden