iPod 6G - När?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som hört nåt rykte om när 6G kommer, hur den kommer se ut, vilka funktioner etc.?

Ursprungligen av oscarj:

Någon som hört nåt rykte om när 6G kommer, hur den kommer se ut, vilka funktioner etc.?

Eftersom 5G är ganska ny så tippar jag på att 6G kommer till nästa jul/nyår, efterom 5G kom ut några veckor innan jul, bara en vild gissning.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-03 07:48

Kanske kommer det en uppdatering på g5:an till våren..

• Medlem
  • 2006-02-03 14:42

Macrumors tror att det kan komma en "riktig iPod video" redan första halvan av detta år.

http://www.macrumors.com/pages/2006/01/20060119104515.shtml

Ursprungligen av Guzz:

Macrumors tror att det kan komma en "riktig iPod video" redan första halvan av detta år.

http://www.macrumors.com/pages/2006/01/20060119104515.shtml

Fan jag som just köpt en G5, om det kommer en första halvan av året så blir jag fett sur.

Vad menar dem med "riktig iPod Video"?

• Medlem
  • 2006-02-03 17:03

Troligen en iPod med större skärm och längre batteritid.
Det är i alla fall vad jag tror, men vad vet jag.:confused:

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-03 17:21

Större skärm=större spelare,,, jobbigt att ha en större spelare om man bara vill lyssna på musik på den

Troligen så kommer den att ha en horisontell wide-screen skärm, det är väl de ända ryktena jag hört - och förhoppningsvis längre batteritid

kanske en nice touch screen?

Hörde att samsung eller vilka det nu var hade tillverkat nya minneskretsar på flera gig. Så jag tror att Nanon kommer få en rejäl minnesuppgradering i 6G. Med iPod Video tror jag att den kommer se likadan ut, kanske tunnare och med bättre batteritid, skärm och stöd för flera filtyper kanske?

• Oregistrerad
  • 2006-02-04 11:24
Ursprungligen av adam_ramone:

Så jag tror att Nanon kommer få en rejäl minnesuppgradering i 6G. l?

Va?
nanon är ju den fösta i nano-serien, så isåfall blir det väl G2?

• Medlem
  • 2006-02-04 17:53
Ursprungligen av Dava:

Va?
nanon är ju den fösta i nano-serien, så isåfall blir det väl G2?

Helt rätt. många tror att nanon är G5 men det är fel.

Hur många verisoner av Minin finns det då?

• Medlem
  • 2006-02-05 15:33
Ursprungligen av oscarj:

Hur många verisoner av Minin finns det då?

2 st
G1: 4GB 8 h speltid
G2: 4 och 6 GB 18 h speltid

• Medlem
  • 2006-02-09 17:06

Lite nya rykten.:cool:

http://www.engadget.com/2006/02/09/apple-still-at-work-on-true-video-ipod/

http://www.thinksecret.com/news/0602videoipod.html

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-09 17:38

ser ut som om den inte tål särskillt mycket.

Det skulle vara otroligt koolt att ha ett "digitalt" klickhjul jag tror stenhårt på det. Jag har länge trott att det ska komma en sån modell. Den ser ju lite ut som en vanlig liten handdator och de är ganska många som har, det är också en del telefoner som har touch screen ju.

Jag håller tummarna:)

Nä, men cool

Under "nyheter" på förstasidan står där "Kanske den första april?" och det verkar som att detta bara är nåt rykte...

• Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-18 22:28
Ursprungligen av oscarj:

Under "nyheter" på förstasidan står där "Kanske den första april?" och det verkar som att detta bara är nåt rykte...

Verkar seriöst att den isåfall dyker upp "Första April" :rolleyes:

Såg nu det där med patentsökningen, det verkar ändå vara ett sant rykte! Nu får man bara hålla tummarna på att dem gör något av det och blir klara till april ^^

Gah, när ska folk sluta med rykten...
I alla fall så tror jag verkligen inte att Apple kommer sätta ett stort touch wheel mitt på skärmen. Jag har också sett patentansökningarna, men var inte de ganska gamla?
Visst kommer det komma en större iPod video snart, men jag tror inte den kommer se ut sådär.

Ursprungligen av Molnies:

Gah, när ska folk sluta med rykten...
I alla fall så tror jag verkligen inte att Apple kommer sätta ett stort touch wheel mitt på skärmen. Jag har också sett patentansökningarna, men var inte de ganska gamla?
Visst kommer det komma en större iPod video snart, men jag tror inte den kommer se ut sådär.

haha!
Det är ett digitalt hjul, det kommer ju inte att synas när du tittar på film osv!
Me det kanske du förstod, men formulerade dig klumpigt?

Patenten togs den 2 februari, vilket var för 16 dagar sedan, om det nu kan kallas en gammal nyhet i sammanhanget.

Angående när "folk" ska sluta med ryktena så är det eviga svaret på den frågan: troligtvis aldrig!

Tror det dörjer med en ny ipod. Efter det att ryktena startats brukar de ta ett år innan det kommer en färdig produkt, det är min erfarenhete iaf Dessutom har apple lite att jobba på innan, typ batteritiden. Den skärmen lär ju suga en hel del.

Tror det kommre en andra utgåva av 5g först sen får vi nog se 6g till jul. Men det är vad jag tror.

(Sen hade det klart varit surt om en sådan ball version kommit 3 månader efter jag fått min ipdo )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-19 00:16

Ja, vad? Apple fyller 30 år den första april.
Apple Computer grundades den 1 April av Steve Jobs, Steve Wozniak och Ronald Wayne.

Så, något lär komma från Apple den dagen.

• Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-19 10:33

Aaah, ok! Men isåfall kanske hela apple är ett skämt! :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2006-02-19 11:30

Det kan inte komma en ny ipod redan.
apple kan omöjligt förvänta sig att man ska köpa en ny varje halvår

vill man verkligen ha touchscreen (där all interaktion sker) på på en videospelare?
det låter som en väldigt dålig idé.
att peta med fingrar på videoskärmen ger inte bara smuts och avtryck. det blir svårare att se vad man gör då fingrarna hamnar i vägen, skärmen blir dyrare och lite sämre
om så blir fallet så tror iaf jag att Apple kommer börja sälja vita tyghandskar som tillbehör till ipod för 300kr st....

1
Bevaka tråden