ipod vs SonyEricsson

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte ta och köpa ny elektronik Vet dock inte vad, har haft en iPod mini men den är såld, sen har jag haft en k700i som gick sönder, så det är kört. Men iPod videon är vad jag har tänkt på först, men sen kom det ut en ny SE mobil w900i som ska vara jätte bra. Vad tycker ni då? Har en mobil en t100 som funkar:D kan iaf ringa. Sedan tänkte jag på w800, w810i och k750i hur står sig dessa telefoner mot iPoden?

Tyck til! För och nackdelar.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-29 17:34

ipoden har mycket minne..
det följer väl med 512mb på w800, men vill man ha mer så är det dyrt med minneskort. 2Gb för ca. 1500kr, det blir 22500kr för 30gb det funkar väl om du inte har så mycket musik. men annars blir det dyrt.

iPoden tycker jag. Försök få ett annat svar här :roll:
Men allvarligt, SonyEricsson gör bra telefoner (kan inte tänka mig tex Nokia), MEN musik ska man inte lyssna på en telefon. DU har en bra telefon i din ägo, kanske inte så flashig, dock.
Men en telefon är ju, just det, en telefon, den ska man ringa på. Och det duger den du har bra till.
Sen så vill du ju lyssna på musik, den bästa fickstereo upplevelsen får man med en iPod.

Ursprungligen av ztaafen:

Men allvarligt, SonyEricsson gör bra telefoner (kan inte tänka mig tex Nokia), MEN musik ska man inte lyssna på en telefon. DU har en bra telefon i din ägo, kanske inte så flashig, dock.
Men en telefon är ju, just det, en telefon, den ska man ringa på. Och det duger den du har bra till.
Sen så vill du ju lyssna på musik, den bästa fickstereo upplevelsen får man med en iPod.

Det där var schysst svar:) Jag hade en k700i men jag råka bita sönder skärmen, ja du läste rätt, bita.
Hehe får nog bli en iPod, undra om en 60 eller 30 gig:D hehe

Ursprungligen av ztaafen:

Nokia krossar ju SE

• Medlem
  • 2006-01-30 19:34
Ursprungligen av H3CTOR:

Nokia krossar ju SE

Håller faktiskt med.

Jag har en SE K750i, men den har absolut NADA att säga till om mot iPoden i musik, foto samt videoväg. Om du ska ha en schysst spelare på telefonen får du köpa till en del grejer: Minneskort samt Hörlurar (kommer inte ihåg vad dom heter, men enda sättet att kunna använda valfria hörlurar, medföljer nämligen en adapter)

Mitt råd: Köp Video!

Ursprungligen av Xelo:

Håller faktiskt med.

Jag har en SE K750i, men den har absolut NADA att säga till om mot iPoden i musik, foto samt videoväg. Om du ska ha en schysst spelare på telefonen får du köpa till en del grejer: Minneskort samt Hörlurar (kommer inte ihåg vad dom heter, men enda sättet att kunna använda valfria hörlurar, medföljer nämligen en adapter)

Mitt råd: Köp Video!

Vad har detta att göra med att Nokia är bättre än SE? När det gäller Nokia Vs. SE så är det ju tycke och smak som avgör det hela. En stor nackdel hos Nokia är att de släpper väldigt många telefoner under ett år, så att återförsäljare och konsumenter inte har någon koll på det hela.

Hej,

Jag har en SonyEricsson W900i och köpte den delvis med tanken att "nu kan jag slänga (nåja) min iPod och slippa släpa på både telefon och mp3-spelare". Men ack, redan efter någon dag så gick min vackra tanke i kras. Det blir ALLTID kompromisser när man slår samman flera apparater i en som SonyEricsson har gjort. Missförstå mig inte, W900i är en väldigt kompetent telefon men det är något som saknas... Så nu har jag bestämt mig för att köpa en iPod Nano 4 Gb och helt enkelt sluta använda W900i som musikspelare. Funktionaliteten, designen, känslan och ljudet i iPod ligger på en helt annan nivå och därför kan jag inte vara utan en sån...

Mitt råd till dig är därför att köpa en mobil som har de funktioner du vill ha, men att inte stirra dig blind på mp3-funktionaliteten. Varför inte en K750i som har en bra kamera och fina funktioner, och komplettera med en iPod Nano eller en vanlig iPod om du vill kunna bära med dig mycket musik? Kör på det och jag tror du kommer bli supernöjd!

Lycka till!

Med vänliga hälsningar
Henrik

Ursprungligen av H3CTOR:

Nokia krossar ju SE

Det där är bara en smaksak

eftersom du är på ipod.se forum och skriver så måste det betyda att du tänker köpa en video eftersom du inte e på SE forum

Nokia krossar inte SE alls, SE ÄR de bästa mobil märket som finns (men som sagt det är en smaksak)

Struntsamma!

Jag hade köpt mig en iPod kvitta vilken, du avgör ju själv vad du är i behov utav, jag trodde att jag behövde 4 gig på min Nano och köpte det, vilket visade sig vara korkat (Hade räckt med 2GB) , för jag bytar musiken ändå ofta, men men, man köper ju sin iPod efter behov, och vad gäller mobil så ska du absolut välja en SE, jag hade nog oavsett mp3 funktion eller ej, köpt mig en K750i, W800i (men den är 500 kr dyrare och mp3 har du ju redan i din iPod) eller någon av de nyare Ericsson 3G telefonerna, nya K610i är en schysst telefon tex... men allt ligger i en rätt dyr prisklass, jag tycker dock att K750i är ett bra val om man redan har en iPod för den har en mycket bra 2 mpx kamera och hela telefonen i sig är grymt bra.

Samsung, Siemens, Motorola, Nokia och annat är helt uteslutet om du nu ska ha en bra Kamera, Video, Mp3 mobil, då är det enda valet en SE..... ;P Jag menar C'Mon inte fan vill man köpa en Nokia 6230i ?? När den är dyrare än en K750i

Eller så köper man nåt billigt för nån tusenlapp eller 2 tex J210i, J220i, J230i, J300i, Z300i eller J520i alternativt K300i och de 2 sistnämda har helt dugliga VGA kameror ed Videofunktion... Alla dem är jätte bra telefon för att ringa och sms:a med! kolla in www.sonyericsson.se

Jag har en K700i och jag är hur nöjd som helst med den... räcker för mig, men det blir en K750i eller en W800i för mig ändå nästa gång för jag får ju den ändå gratis av Vodafone när jag förlänger abonnemanget..!! men annars hade ajg absolut haft något av de enklare och billgare SE telefonerna, utan tvekan, jag struntar totalt i telefonens funktioner, men får man något bra gratis så varför inte..

Men valet är ditt, men jag hade köpt en iPod, strunta i mobilen...!! bara du kan ringa (Om du nu anser att det är det enda du vill göra på din mobil, och SMS:a förstås)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-23 11:20

jag säger skaffa båda!!

själv har jag en SE k750i med 512mb minneskort och HPM-70-lurarna (som har 3,5mm plugg-adapter) samt en 30gb iPod-video. dessa är en helt oslagbar kombination. jag går inte utanför dörren utan att lyssna på musik.

ska man bara va ute en liten stund så funkar mobilen alldeles ypperligt som musikspelare. fördelen är oxå att om det nu skulle ringa, så bryts musiken o man hör att det ringer. det har hänt mig ett flertal gånger att jag inte kännt vibrationerna i fickan av mobilen då jag struttat runt o lyssnat på min iPod.

Men har man lite st'örre äventyr för sig så är iPoden det enda alternativet. T.ex om man ska ut o åka kommunalt eller sitta o vänta nånstanns. då är videofunktionen en ordentlig räddare i nöden.

så nöj dig inte med en nano, skaffa en video.

tänk på att det drar batteri i mobilen när du spelar musik i den.
köp en ipod först och sen kan du komplettera med en mobil som kan spela musik

iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod iPod

1
Bevaka tråden