Problem med fm-sändare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Köpte för några dagar sedan en manick som jag kopplar in i cigguttaget på bilen. Kopplar sedan fast podden genom en sladd på undersidan och sätter den i hållaren (samma kontakt som USB-sladden man får med vid köp). Genom denna laddas sedan ipoden samt sänder ut fm-signaler på 1 av 4 frekvenser.

Nu till problemet. Det är nämligen så att det låtar som att ljudet 'slår igenom' när jag spelar ex. rocklåtar etc. lugna låtar utan massa bas, trummor etc. fungerar fint. Jag har testat följande:

1 Ändra EQ på podden
2 Sänka volymen på podden
3 sänka volymen på stereon
4 kombinationer av ovanstående

Oavsett om jag har noll eller full volym på podden slår det igenom och det påverkar inte volymen ö.h.t på stereon, troligtvis för att den kör på porten som sitter under podden och inte hörlursjacket som ex. itrip kör på. Nu undrar jag om jag kan sänka mastervolymen på porten som sitter under podden på något vänster då det troligtvis är den som spökar och kör full uteffekt trots att volymen är på noll.

Någon som har något tips?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-26 23:45

Jag har DLOs hållar med inbyggd FM-sändare. Jag skulle vilja ha högre volym på bottenkontakten så jag inte behöver ha så högt på bilstereon. Inte samma problem men borde vara samma lösning om det finns nån...

1
Bevaka tråden