Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bestskinever..

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sådär, nu har jag fått och satt på mitt bestskinever. Det kostade totalt knapp 75:- och jag fick det efter exakt en vecka. Plasten kommer i ett lite kyvert tillsammans med en instruktion, så man behöver inte hämta ut det på postkontor.

Alltså: Plasten och applikationen är identisk med invisibleshield. Nu kan jag konstatera det med empirisk vetskap. Passformen känns rätt bra, det är precis som med IS flärpar man viker över kanterna men hål för kontakter och knappar. Det finns möjlighet att ta bort plasten på klickhjulet vilket jag gjorde utan problem.

Skillnaden mellan denna och IS är garantin, men då tycker jag man lika gärna kan beställa 3 st BSE för samma pris eftersom den problematiska delen ändå är applikationen och IS-garantin inte gäller under denna.

Nu återstår att vänta ca 21 timmar innan jag kan se det slutgiltiga resultatet..

var kan man få tag på detta skin då?

  • Medlem
  • 2006-01-23 16:33
Ursprungligen av Visslaren:

Nu återstår att vänta ca 21 timmar innan jag kan se det slutgiltiga resultatet..

Vad blev det slutgiltiga resultatet då? Jag funderar själv på en IS men nu blev detta intressant, har du märkt någon skillnad?

Nu har den legat i ett dygn.. Kan säga att det blev mycket bra. Baksidan såg rätt ful ut direkt efter att jag satt på skalet och jag var lite rädd att den inte skulle se lika snyggt ut, men allt försvann, och plasten blev glasklar.

Har provat att repa med nycklar, men inte lyckats..

Vad är då negativt? Jo, att det precis som IS är lite knepigt att sätta på skyddet eftersom passformen är så exakt att baksidan måste sitta helt rätt innan det fungerar..

vet du nån länk till guide angående påsättning eller är det exakt samma som invisibleshield. det är ju konstigt med prisskillnaden isåfall..

Fick du ngn bekräftelse på deras hemsida om att de skickat försändelsen med skyddet? Beställt ett själv och då undrar man ju hur det går med frakten.

interloop: Det är precis samma "påsättning".

Pierre: Nej, det stod i det första mailet man fick att man inte skulle få någon ytterligare bekräftelse. Däremot står det i mailet en adress och en kod man kan slå in så ser man när det skickades. Jag beställde min den 14:e och det skickades den 17:e

  • Medlem
  • 2006-01-24 22:14

är det konstigt att det är skillnad mellan priserna? Det anser inte jag, plasten kostar väl en 10 kr att tillverka så jag vill inte påstå att det är så konstigt! bara nån jäkel som kläckt en affärsidé och tar betalt så dem får flera hundra % vinst, och försöker få skyddet att framstå som något utöver det vanliga, vilket det inte är, det är vanlig 3M scotch tejp, men det skyddar bra, och man slipper skära själv...

Visslaren: Ja, jag menar den adressen.. Kom det upp där när den var sänd?

För mig kom det upp sen 19:e, men då stod det att den skickats 2 dagar tidigare.. Så jag gissar att det inte uppdaterar varje dag..

Nu har den kommit upp, den skickades igår. Så nu kommer det väl ta några dagar, fast post från "over there" kan vara snabb ibland.

Beställde inatt.
Ska bli spännande att se

  • Medlem
  • 2006-01-25 19:48
Ursprungligen av gameover:

Beställde inatt.
Ska bli spännande att se

Waha, ja med, får se vem som får den först

Om den är likadan som IS så är det, som min mormor skulle ha sagt det, skam på torra land att den ena kostar 250 bagis å den andra kostar 70 bagis.

Hoppas posten är snälla mot mig...

Så idag damp det äntligen ner i brevinkastet. Var lite klurigt att få på, inte helt utan lite fula ord emellanåt. Nu sitter det iaf på, och ligger i fläktblåset från min MDD för torkning. Ser bra ut, tyvärr fick jag in lite damm, men det får jag leva med.

Fråga:
Det har hävdats att fram och bakmåtten för iPod photo/color och Video är desamma, passar dessa skin även till G4:an med andra ord?

Ursprungligen av The Plague:

Fråga:
Det har hävdats att fram och bakmåtten för iPod photo/color och Video är desamma, passar dessa skin även till G4:an med andra ord?

Svaret blev "nej tänk på klickhjulet"..
FInns det något likannde för ipod 60GB Photo?
//Emiil

Jag har precis fått mitt skincover för en 30GB:are, och jag måste säga att skyddet är INTE identiskt med IS. Den täcker inte hörnen lika bra som IS. Lite synd, men det var ju billigt iaf.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 20:23

tror inte det, tänk på klickhjulet

Fick min idag!!
Bara att börja plåstra om lite nu då...
Himla typiskt att man ska behöva vara utan podden i ett dygn nu då

Så där. Nu sitter det på, riktigt pilligt!!
Och som någon skrev här över så är baksidan en riktig luring. Satt säkert 4-5 gånger för att få det perfekt. Men nu sitter det, och det är snyggt

  • Medlem
  • 2006-02-15 17:07

Kul att jag hittade denna tråd. Jag som tröttnat på mina 'nano tubes'. Ska nog beställa sån där som ni snackar om

  • Medlem
  • 2006-02-15 19:25

Förresten.. beställde ni iPod Nano Skin (1 piece front) eller iPod Nano Skin (3 piece front) ?? :rolleyes:

Köp det som är tre delar, om det finns det till Nanon. Då skyddar du nästan all yta.

Jag har jusst beställt min. Hoppas frakten kommer inom en rimlig tidsram.... Jag har bara en fråga till nån som själv satt på en sådan "sköld". Är risken att det kommer vatten in i springorna runt klickhjulet stor? Jag har hört några sådana skräckhistorier här på forumet...

Henrik

näe, inte om du inte använder sjukt mycket vatten.

Satte på mitt best skin igår,
tog 3 försök på framsidan innan jag var helt nöjd, 1 försök på baksidan.
något förvånande så visade sig det pilligaste momentet av alla vara när jag skulle ta bort plasten från papperet som det satt på från början.. ett lager av papperet ville gärna följa med plasten.. men efter lite pill med en nål så löste det sig ganska enkelt. själva monteringen av plasten var inte så komplicerad, huvudsaken är bara att om du ser att det inte ser helt rätt ut, ta bort plasten DIREKT och gör ett nytt försök. och som det har sagts tidigare, hörnbitarna på baksidan vill inte fastna direkt, så vänta 15-20 minuter och tryck hörnen mot handflatan eller nåt sånt så fixar det sig.

jag är helnöjd med resultatet. jag önskar bara att jag hade skaffat ett sånt här skydd DIREKT när jag fick iPoden, så att jag inte hade hunnit skaffa några repor alls.

Så hur tar man bort detta plast sen från iPoden .. och går det överhuvudtaget??

Ursprungligen av _themusicas:

Så hur tar man bort detta plast sen från iPoden .. och går det överhuvudtaget??

"Q. Are the Best Skins removable?

A. Yes, but only when you want them to. Best Skins are made to be a semi-permanent protection for your small electronics, but when you are ready to remove your Best Skin, it will come off. "

antar att det bara är att pilla in en nål eller nåt i en skarv och lirka lite och dra så borde det väl gå..

repas inte ipoden lite då?

Bevaka tråden