Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Core Cases (Nano + Shuffle)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 10:56

CoreCase för iPod Nano

Denna gång testar jag ett hårt fodral till iPod Nano. Core Cases (www.corecases.com) tillverkar fodral till iPod nano, Shuffle, PSP mm i aluminium. När som helst kommer det även till iPod Video (G5).

Foto: iLounge.com
Till Nanon kommer fodralet i fem färger: silver (ej på bild), svart, grön, rosa (som testas här) samt orange .

Framsidan ser vi ett hål för klickhjulet, inget skydd där alltså, men däremot är displayen skyddad av det inbyggda fönstret. På bilden syns även halsbandet som följer med.

På baksidan ser vi längst ner öglan där man fäster halsbandet (vilket vanligt mobilsnöre som helst funkar) och ovanför den ser vi bältesklämman som går att ta av. Tar man av den så blir baksidan nästintill slät och man sparar nästan 1cm i tjocklek precis över klämman. Dock så är klämman mycket kraftig (också den i aluminium) och behöver man klämman så gör den här jobbet. Klämman kan monteras från båda hållen (alltså med öppning upp eller öppningen ner).

Fodralet består av två delar som skjuts in i varandra, en framsida och en baksida. Konstruktionen känns mycket stabil och är inte särskilt svår att öppna men för den delens skull så finns ingen risk att den öppnar sig av sig själv.
Insidan av fodralet är klätt med ett skumliknande material, nästan neoprene. Detta såklart för att skydda Nanon så den inte repas av metallen samt se till att Nanon sitter fast.

På denna bild ser vi även hålet för hold-knappen på ovansidan samt att undersidan har en öppning för dockkontakt, radio remote eller/och hörlurar utan att behöva ta isär fodralet.

Nanon (med decalgirl) ligger perfekt på plats i fordalet och väntar på att stängas.

Nano och Shuffle bredvid varandra med varsitt fodral på.

Pris: 20 USD (www.corecases.com)

Sammanfattning

aluminium
skydd för displayen
priset
bältesklämman

Betyg:

5/5<br>

-------------------------------------------------------------------------

CoreCase för iPod Shuffle

Foto: iLounge.com
Fodralet till Shuffle kommer i sex olika färger: silver, svart (testat här), lila (midnight blue), grön, turkos (skye blue) och rosa.
Halsbandet som följer med är enklare och inte lika påkostat som till nanon (det vita på bilden)

Framsidan har en rund öppning för knapparna på framsidan och i hörnet högst upp (till höger) finns en liten ögla för att fästa halsbandet.

Baksidan har en stor öppning så att man kommer åt den stora knappen på Shufflens baksida samt en likadan bältesklämma som Nano fodralet. Även här kan klämman monteras åt båda hållen, vilket möjliggör flera sätt att fästa Shufflen på.
Core Cases har varit smarta och tryckt upp symbolerna (off, suffle, etc) som finns på Shufflens baksida på fodralet eftersom dessa annars inte syns med fodralet på.

Konstruktionen är likadan med skum på insidan och tvådelat fodral som skjuts ihop.
Den enda nackdelen med Core Case till Shufflen är den lämnar stora ytor öppna och oskyddade på både framsidan och baksidan. Men detta beror ju på hur Shufflen är konstruerad och finns inget så mycket att göra åt så länge man ska ha tillgång till alla knapparna.

Där ligger Shufflen (med decalgirl) på plats.

Pris: 15 USD (www.corecases.com)

Sammanfattning:

aluminium
priset

shufflen lämnas oskyddad på båda sidor

Betyg:

4/5

Thanks to CoreCases (www.corecases.com) for providing us with these samples.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-22 13:09

finns den i någon svensk internet affär?

Testa att googla, http://www.expansys.se t.ex.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-22 17:31
Ursprungligen av alex_alex:

Testa att googla, http://www.expansys.se t.ex.

tack så mycket alex_alex

Core Cases - bra kundsupport

Hej,

Jag köpte en svart Core Case till min nano för några veckor sen hos Expansys (tog tyvärr 4 veckor till leverans).

Fönstret till skärmen var tyvärr lite felplacerad (täckte över ca 1 mm av displayen). Jag skickade mail till Core Cases i USA och de erbjöd direkt att skicka en ny. Jag behövde inte skicka tillbaks den gamla och det spelade ingen roll att jag köpte den någon annanstans.

Efter 2 veckor fick jag en ny svart Core Case och en extra silver Core Case med kommentar ”Give it to a friend” (vilket jag gjorde).

/Alex

  • Medlem
  • 2006-11-11 15:15

Låter som en galet kvalitativ produkt det där!.

Är det inte ett minus att den inte skyddar klickhjulet?

1
Bevaka tråden