Funderar på en Nano, lite frågor.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja allihopa!
Vilken underbar sida, precis vad jag har letat efter!
Jag vill ha lite tips och råd, ska nog köpa en nano. 2 gig räcker gott och väl för mig

men iaf, jag har sett flera videos på snubbar som har video på sin nano! (t.ex. på video.google.com, sök på ipod nano). kan detta stämma och är det nån plugin eller nåt? och isf, vad kan jag hitta denna?

och sen vill jag skydda min nano, och detta med hjälp av en plastfilm. vilken är den bästa? jag läste testet här på ipod.se men vill ha reda på dessa saker:
# vilken e verkligen bäst mot repor m.m.?
# vilken e lättast att applicera?
# den ska inte lämna några limspår om man vill ta bort den.
# den får abosolut inte synas.. och den ska inte lossna i kanterna!

skulle vara fett tacksan för svar!
// david

• Medlem
  • 2006-01-15 01:47

Hej!
För att spela upp video på iPod nano måste du installera linux på den, vilket inte är en lätt historia. Inget som rekomenderas för nybörjare, läs mer på ipodlinux
#The invisible shield ska tydligen vara riktigt bra, har en polare som har det på sin iPod G5 (video) och det sitter ordentligt i kanterna och skyddar ipoden riktigt bra.
#Det syns inte så så bra att man har på det.
#Detta skyddet ska tydligen vara lite knepigt att få på bra men om det kommer fel är det bara att börja om.

Hoppas att detta hjälpte dig lite

MVH Måns

Ursprungligen av Muppo:

Hej!
För att spela upp video på iPod nano måste du installera linux på den, vilket inte är en lätt historia. Inget som rekomenderas för nybörjare, läs mer på ipodlinux
#The invisible shield ska tydligen vara riktigt bra, har en polare som har det på sin iPod G5 (video) och det sitter ordentligt i kanterna och skyddar ipoden riktigt bra.
#Detta skyddet ska tydligen vara lite knepigt att få på bra men om det kommer fel är det bara att börja om.

Hoppas att detta hjälpte dig lite

MVH Måns

Tack måns! okej, jag skippar nog videon tills vidare
men vad menar du med detta:

syns det eller inte? :S och lämnar det limrester om man vill ta bort?

tack!

• Medlem
  • 2006-01-15 13:44
Ursprungligen av samuelszon:

Tack måns! okej, jag skippar nog videon tills vidare
men vad menar du med detta:

syns det eller inte? :S och lämnar det limrester om man vill ta bort?

tack!

Haha ja det var lite dåligt formulerat av mig, var lite trött vid den tiden igår. Det jag menar är att ipoden inte blir ful eller större av The Invisible shield, men det är klart man kan ju se att den har på den om man tar en lite närmare titt. Man kan se att man har på det om man kikar på kanterna men annars är det i stort sätt osynligt(därav namnet;) ). Efter som att inget lim används så lär det ju inte bli några rester av något slag. Jag kan inte garantera detta men det skulle förvåna mig rejält om det lämmnade spår.

Ursprungligen av Muppo:

Haha ja det var lite dåligt formulerat av mig, var lite trött vid den tiden igår. Det jag menar är att ipoden inte blir ful eller större av The Invisible shield, men det är klart man kan ju se att den har på den om man tar en lite närmare titt. Man kan se att man har på det om man kikar på kanterna men annars är det i stort sätt osynligt(därav namnet;) ). Efter som att inget lim används så lär det ju inte bli några rester av något slag. Jag kan inte garantera detta men det skulle förvåna mig rejält om det lämmnade spår.

okej
i testet här på ipod.se står det att det inte lämnar nåra limrester

Kan man navända sin Nano som ett externt minne eller vad det nu kallas? tex, jag MÅSTE verkligen formatera om min dator, och jag har ju en del gig musik i datorn jag ÄLSKAR, men kan jag då lägga in mina favisar i min Nano och INTE ha som spellista och använda som externt minne?? Flyttbart typ?? och sedan lägga in i datorn igen efter formateringen? Kan jag även göra detta hos mina vänner? typ "låna" lite musik från dem haha! Och sen ta över till min dator? Hur går sådant till? FÖrsvinner mina spellistor då?

• Medlem
  • 2006-01-15 02:26
Ursprungligen av anjuna_beats:

Kan man navända sin Nano som ett externt minne eller vad det nu kallas? tex, jag MÅSTE verkligen formatera om min dator, och jag har ju en del gig musik i datorn jag ÄLSKAR, men kan jag då lägga in mina favisar i min Nano och INTE ha som spellista och använda som externt minne?? Flyttbart typ?? och sedan lägga in i datorn igen efter formateringen? Kan jag även göra detta hos mina vänner? typ "låna" lite musik från dem haha! Och sen ta över till min dator? Hur går sådant till? FÖrsvinner mina spellistor då?

Du kan använda ipoden som ett vanligt USB minne om du vill. Gå bara in i iTunes->Redigera->Inställningar->iPod->Musik och kryssa för "använd som extern enhet". (om du har "hantera spår och spellistor manuellt" ikryssat så är det redan inställt till "använd som extern enhet")
sen är det bara att gå till "den här datorn" och gå in i ipoden och kopiera dit de filer du vill spara. du kan dock inte lyssna på musik som du inte lagt in via iTunes eller något annat tredjeparts progg.
iPoden fungerar precis som vanligt om du gör detta förutom att den inte uppdaterar sig automatiskt.

Lägg in den musiken du absolut vill spara (om minnet räcker till!) och lägg tillbaka musiken sen efter omformateringen på datorn med diverse program. Se inlägg eller sök på Yamipod, Anapod.
Samma sak om du ska lägga in musik hos polaren, ta hem iTunes och något av programen som för över musik från Ipod till Dator.

anjuna_beats, glöm inte sök-funktionen.

Tack för svaren, jao jo jag vet att jag borde ha sökt, har ingen bortförklaring denna gången

Jag begriper inte, ska man behöva installera program nu till datorn för att pyssla med sådant? Men jag ska ju formatera om datorn, dvs de programmen lär ju knappast vara kvar efteråt, ska jag då installera de igen för att föra över musiken till datorn ....... ååh detta verkar vara knepigt....

Jag begriper inte, ska man behöva installera program nu till datorn för att pyssla med sådant? Men jag ska ju formatera om datorn, dvs de programmen lär ju knappast vara kvar efteråt, ska jag då installera de igen för att föra över musiken till datorn ....... ååh detta verkar vara knepigt....

Kompis, vad är knepigt?

Lägg in musiken på ipoden som du vill behålla.
Formatera om datorn
Installera iTunes och något av program som nämndes tidigare
För tillbaka musiken till datorn från ipoden.

Jag har beställt en Best Skin Ever http://www.bestskinsever.com/ istället för Invisible Shield. BSE Kostar bara $9 med frakt mot $25-260kr för en Invisible Shield och det är samma material.

1
Bevaka tråden