HJÄLP med uppgifter och bet, till Applestore!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HEJ!

Nu idag...

Så skulle jag beställa en till iPod Nano, men jag valde att ta det via bankgiro (vågar inte betala med kort) sist var det morsan som betalade med sitt kort på sitt kontor med 10000000 brandväggar och allt möjligt... Men nu är det jag själv som köper en med eget konto....

När jag skulle använda CSN uppgifterna så tydligen skulle man bara skriva in skolan man gick på.... inget annat, inget kort nummer inte ett skit, sen var mitt namn och adress där, från tidigare (men saken är den nu att kortet är inte mitt, CSN kortet asså) det är min brorsas..... Jag använde hans rabatt på 200 kr..... Är detta giltligt då?? Men jag får den skickad hem till mig, (vi bor inte på samma adresser) och allt annat e på mig, och jag går inte på hans skola.... Kollar de sådant?

Och hur ska jag betala på internet? Ska jag ta OCR numret och kontonumret jag fick i min bekräftelse och betala in nu direkt på min internetbank? Och sedan ska de hantera ärrendet? För att sedan ev. ge mig avslag pga att jag inte äger kortet??? HUr många dagar tar det då för mig att få tillbaka mina 2295:- ??

Eller är det enklare om jag skiter i denna ordern (för det står betalar jag inte inom 30 dagar avbryts ordern) och betalar med mitt kreditkort istället??? Går det snabbare då?? För jag fattar INGENTING!!!

Schyssta hjälp mig??? Hur går man enklast tillväga om man betalar med sin brossas CSN rabatt i sitt namn och sin adress med giro betalning ELLER kort betalning... Hur har ni gjort??? (ni so gjort liknanade) För jag ville ju ha rabatten förstås.....

Vore skit schysst med Hjälp!!

Tja Anjuna!
Ny iPod på G förstår jag

Av det som jag förstått tar leveranstiden längre tid om du betalar med BG än om du tar det direkt med ditt kreditkort. Apples hemsida är väldigt pålitlig skulle jag vilja säga när det gäller betalningar med kort - du har väl skaffat kortet för att betala med, right?

Du har inget eget CSN kort eller?
Säkerligen kollas saken upp om kortet är giltigt, personr etc.
Stämmer då inte kortets information med dom uppgiftena du lämnat till Apple vid tidigare tilfälle finns alltid risken att något strular.
Om allt gått så långt att du fått beställningsbekräftelse och vart du ska betala pengarna till så är de ju bara att gå vidare.

Två alternativ jag kan ge är att du eller din brossa beställer den i hans namn men uppger en annan leveransadress som i detta fallet blir din adress.
Det andra valet du kan göra är att ringa till kundtjänsten och beställa varan därigenom.

BTW - fungerar studentrabbaten i butiker som är återförsäljare av Apple-produkter så som macoteket etc. (dock inte de vanliga elektronikbutikerna) ? Om - så köp den därigenom.

www.mecenat.se
De får man kort hos gratis som student och där får man rabatt likväl. Jag köpte via dom och Visa kort. Fick min nano 2 dagar efter leverans. Alltså igår. SNABBT!
Inga problem att betala med VISA idag! Fungerar hur bra som helst!

Om du betalar med BG så tar det minst fem dagar innan apple får pengarna och kan skicka iväg ipoden.

Tackar för alla svar!

Jag fick ett "Preliminärt Beställnings Bekräftelse" E-mejl 2h efter beställningen med konto nummer och OCR nummer till Inbetalning, så då är deras "koll" redan klar med andra ord? För detstår att Apple har rätt attavböja Ordern om du inte fått en "Slutgiltlig Order Bekräftelse"

Ska jag "våga" betala nu redan eller ska jag vänta tills jag får min Slutgiltliga Order Bekräftelse??

Hur hade ni gjort?
Eller ska jag bara kontakta kundtjänst och be de ändra ordern med namn och adress och dylikt?
Är inte det nåt Irländskt nummer som kostar 75 kr i minuten typ?

Men okej om jag nu väljer att inte betala...(då avbryts ordern efter 30 dagar) Hur går jag då tillväga för att beställa i min brors namn med sitt CSN kort (Nej jag har inget eget CSN kort då jag inte studerar) Kan man sätta en helt annan leverans adress då, men är det då inte min bror som måste signera under köpet när budet kommer och knackar på min dörr? Eller kan man göra något åt det med? Oavsett om jag nu betalar med kort eller BG...

Till Daniels: Har kollat och studentrabatten gäller enbart på Internet! Och jag vill ju gärna ha gratis Gavyr dessutom

Ursprungligen av anjuna_beats:

Tackar för alla svar!
... Kan man sätta en helt annan leverans adress då, men är det då inte min bror som måste signera under köpet när budet kommer och knackar på min dörr? Eller kan man göra något åt det med? Oavsett om jag nu betalar med kort eller BG...

Ring till Apple och avbryt ordern via dom istället, enklast så.
Be din bror beställa istället med korrekta uppgifter (CSN etc). Det enda som behöver göras är att ändra leveransadress från Sin till Din adress.
All information om beställningen som han sen får från Apple vidarebefodrar han till dig så du själv kan följa orderstatusen etc.

När budfirman kommer med paketet vill dom bara ha en signatur inget annat.

Tänk så är det inte Apple som skickat bekräftelse brevet det står att jag ska betala in till nåt som heter: Stichting Trusted Third Party ???? Stämmer detta????? Asså det namnet kommer upp när man anger konto numret på sin intenret bank och brevet hävdar själv att det är det namnet som det skall såt, borde det inte stå Apple eller nåt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-14 23:07

nej, det är inte Apple som sköter själva betalningen.

Men kan man lita på detta då?

Men kan man lita på detta då?

Vad tror du själv? Det låter väl rätt orimligt att Apple skulle anlita en trede part för betalningar som inte är pålitlig?!

Jag förstår inte överhuvud taget vad som får dig att tveka?

Och varför krångla till det med postgiro när kortbetalning är snabbare och dessutom minst lika säkert. Vad finns att vara rädd för? Jag har handlat med kort på internet i säkert 4-5år och inte blivit blåst en enda gång. Använd sunt förnuft så blir det inga problem.

Okej fine men behöver du vara otrevlig för detta?

Man vet ju aldrig, jag vill bara vara på min säkra sida...

Okej fine men behöver du vara otrevlig för detta?

Otrevlig var det väl ändå inte? Det var inte menat så iaf. Men du måste ju själv inse hur orimligt det är att det skulle vara opålitligt att betala in pengar till Apples tredje part.

Och som sagt. Kort är hur säkert som helst. Betala med kort och ordern börjar behandlas mer eller mindre omedelbart. Betala via postgiro och det tar 2-4 dagar extra. Minst.

Ja jag funderar på att peja med kortet ändå..... Bara det att jag har inte stålar på mitt VISA kort.... utan de e på mitt andra kort som inte är ett kreditkort,och det tar 2 bankdagar och överföra de pengarna till kontot, ....

Anser att tråden kan låsas nu!

1
Bevaka tråden