Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sprängd hörlur! =(

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja allihopa

Jag köpte Lanyard hörlurar för min Nano i början av november förra året och var ganska nöjd med dom. Men för ca en vecka sedan sprängdes min vänstra hörlur och ljudet liksom "sprakar" och låter INTE bra.
Vad ska jag göra, ska jag lämna tillbaka dom och få nya? Och om jag gör det, ska jag då gå till butiken eller kontakta Apple och vänta 2 veckor tills de kommer?

PS: Behöver man skicka in sina egna hörlurar om man nu måste kontakta Apple?

Glömde säga det här. Att vänstra hörluren som jag nu trodde hade sprängts är ibland bra och ibland inte. Men om den verkligen är sprängd, borde den inte ge sprakande ljud konstant?

Tack i förhand

Asså garantin räcker ju bara 1 år väl?
Så då tror jag att de e ganska kört...

Ursprungligen av gameover:

Asså garantin räcker ju bara 1 år väl?
Så då tror jag att de e ganska kört...

Vadå kört?
Hörlurarna är ju bara 3 månader gamla enligt honom!
Så det borde inte vara kört..

Ja, lanyard hörlurarna är bara 3 månader gamla. Nanon presenterades ju av Apple i september och inte för ett år sen. Men vad ska jag göra?

  • Medlem
  • 2006-01-13 14:20
Ursprungligen av IlCapo:

Ja, lanyard hörlurarna är bara 3 månader gamla. Nanon presenterades ju av Apple i september och inte för ett år sen. Men vad ska jag göra?

Kontakta supporten på nätet eller ring och be om ett par nya. Det hade jag gjort iallafall.

det behöver inte vara hörluren som är sprängd det kan lika bra blivit glapp i sladden det kan vara darför det bara sprakar ibland.

Pröva att suga lite vid "nätet". Mina hörlurar har sprängts flera gånger och dom har blivit helt återstälda varje gång.

Ahhh jag tänkte att vi fortfarande levde kvar i de gamla året
Sry sry

  • Oregistrerad
  • 2006-01-14 06:44

svaret pa fragan om du maste lamna tillbaks dom gamla horlurarna, sa ar det sa tyvarr

  • Medlem
  • 2006-01-14 12:21
Ursprungligen av ufred:

svaret pa fragan om du maste lamna tillbaks dom gamla horlurarna, sa ar det sa tyvarr

Nope inte alltid de gör vissa stickprov tror jag. det står att man kommer få en box som man ska lägga de gamla lurarna i men jag behövde inte göra det. Har snackat med kompisar som också haft sprängda lurar ingen av dom har behövt skicka in de gamla

  • Oregistrerad
  • 2006-01-14 12:55

Japp...suga vid nätet har funkat för mig med....drog på för fullt utan ljudspärren....fasen....måste ha bucklat membranet.Dom var alltså inte spräckta....fast.....nu e dom det...testade flera gånger....dom tål inte hur mycket som helst....

Okej, jag tror oftast att det är membramet som hamnat lite fel när folk tror att dom är sprängda.

Ursprungligen av H3CTOR:

Okej, jag tror oftast att det är membramet som hamnat lite fel när folk tror att dom är sprängda.

Det kan vara som du säger, för ibland funkar de utmärkt och ibland helt "sprängda". Ska prova det du säger när de så att säga "sprängs" igen. Tack för tipset!

1
Bevaka tråden