Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel instruktion till helt nya lurar

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag provade på det här jag med, vi får väl se hur lång tid det tar för dem att komma hem till mig.

Mina har inte skickats än... Fy skam!

Ni kan sluta drömma nu
från och med 29 Januari så går det INTE beställa nya hörlurar utan vidare utan man blir tvungen att skicka in de gamla när man får de nya, det vill säga hemsidan kommer fråga efter kreditkorts uppgifter skickar man inte tillbaka de gamla så får ni straffavgift.

så går det när för många utnyttjar systemet.
have fun

Ok...
Vem drömmer?

Jag fick iaf mina lurar idag, till lunch tid, de lämnade en lapp i brevlådan och skrev att de varit där och lämnat produkten på ett annat ställe, en bit bort (enpost, ungefär)

Jag känner iaf ingen som har utnyttjat något system. Jag vet däremot ett företag som inte kan tillverka lurar ordentligt, så vi konsumenter får sota för. Varför ska vi får stå för Apples misstag? Vi borde få lurar, utan tjat och "skicka tillbaka söndriga" skit och få betalt för jobbet VI får göra.
Så hörni!! Det är bara att fortsätta beställa lurar som vanligt, för alla har ju ett söndrigt par de kan skicka tillbaks!

So, people, have a hell of a good time enjoing your brand new ones!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-30 22:02

och på kartongen

Jag beställde nya lurar. Två dagar senare lämnades dom in på mitt jobb. Fast jag inte var där.
Behövde inte skicka tillbaka de gamla. Inga kreditkort osv.

Snyggt o prydligt av Apple.

Ursprungligen av PeterPan:

Jag beställde nya lurar. Två dagar senare lämnades dom in på mitt jobb. Fast jag inte var där.
Behövde inte skicka tillbaka de gamla. Inga kreditkort osv.

Snyggt o prydligt av Apple.

Men den nya regeln om kreditkort började gälla först igår, enligt en forumist

Jag beställde på kvällen den 29/1 och dem kom idag vid lunchtid.
Jag var i skolan men UPS lade dem i brevlådan och så var det inget mer med det.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 21:01

jag har försökr hur många gånger som helst, men dom frågar alltid efter kredituppgifter?!
och om man inte har några kreditkort hur beställer man då?

Då gör du fel. Du ska välja de earbuds som ingår med iPoden (står inom parantes).

Så detdär med att man måste ha kreditkort och skicka tillbaka lurarna stämmer inte? För jag har iaf inget kreditkort...

Som jag sa tidigare detta började gälla 29 januari, vad är det ni inte förstår.
för er som inte har kreditkort så får ni gå till en reperations firma, bor ni för långt bort så får ni ringa apple

för att se var närmaste reperations firma är
http://rlocator.euro.apple.com/

Jag beställde 29 januari och jag har inget kreditkort och jag behövde inget heller.
Mina kom som jag skrev innan ca 36 timmar efter min beställning.

men vad är det ni inte fattar? systemet hade väll inte hunnit uppdateras när du beställde då, du kan juh testa beställa nu. sluta tjaffsa om det liksom. nu måste du ha kreditkort för det så enkellt är det sen om du lyckades 29 kul för dig liksom nu funkar det inte, det ändrades natten 29-30

Ursprungligen av Darkis:

men vad är det ni inte fattar? systemet hade väll inte hunnit uppdateras när du beställde då, du kan juh testa beställa nu. sluta tjaffsa om det liksom. nu måste du ha kreditkort för det så enkellt är det sen om du lyckades 29 kul för dig liksom nu funkar det inte, det ändrades natten 29-30

Var precis inne och det går att beställa utan att ange kreditkort, så sluta racka ner på folk som har rätt..

Ursprungligen av Visslaren:

Var precis inne och det går att beställa utan att ange kreditkort, så sluta racka ner på folk som har rätt..

Åfan!

Dem som jag fick hemskickade i januari funkar dock fortfarnde fint, så det dröjer nog innan jag beställer nya..

det här har jag vetat förut, beställde 7 par sammanlagt med min ipod mini, och jaaaaa alla var sönder. Det roliga är att jag har sprängt mina lurar till min 4 dar gamla G5a :/ lite bitter får beställa ett par nya..

Undrar om varje ny generation lurar som Apple skicka med blir sämre och billigare (för dom) hela tiden. Det känns så. Mina som jag fick med 3G (avrundad kant på plast runt kontakten) fungerade mycket längre än de jag fick till 5G.
Det finns ju också de som använder sina lurar de fick med sin nya 1G/2G och de BORDE ju vara sönder vid de här laget, om dom inte var bättre.

Så, gör Apple sämre och sämre lurar?

Ps. Har någon varit tvungen att beställa med kort och skicka tillbaka sina gamla lurar?

"Ps. Har någon varit tvungen att beställa med kort och skicka tillbaka sina gamla lurar?"

NEJ!

behöver osså beställa nya nu i veckan ska se om den Darkis snackar bajs eller ej!

Ursprungligen av anjuna_beats:

behöver osså beställa nya nu i veckan ska se om den Darkis snackar bajs eller ej!

Darkis snackar nog, som du så fint uttrycker det, bajs.

eftersom ni är så satans trångsynta, så föreslår jag ni alla ringer apples tekniska support och frågar,
för jag lär juh med all säkerhet snacka bajs för jag vet inte alls vad jag snackar om

Ursprungligen av Darkis:

eftersom ni är så satans trångsynta, så föreslår jag ni alla ringer apples tekniska support och frågar,
för jag lär juh med all säkerhet snacka bajs för jag vet inte alls vad jag snackar om

Är det så att Darkis har RINGT apple support och beställt nya, och så har de där GLÖMT att begära kontokortnummer? Vi andra har iallafall använt martin_stenmarks shyssta manual med länkt till apples hemsida.

Ursprungligen av Darkis:

eftersom ni är så satans trångsynta, så föreslår jag ni alla ringer apples tekniska support och frågar,
för jag lär juh med all säkerhet snacka bajs för jag vet inte alls vad jag snackar om
tragiskt att småbarn som er ens får ha ipod.

Jobbar inte du på Apples tekniska support? Vi kanske har pratats vid

tror jag inte.

nå? Någon som har beställt nya då ännu? och fått en "tillsägelse" att skicka tillbaka sina gamla förbrukade lurar??

Mina börjar låta urk igen, kan vara dags med nya nu.

eller så kanske jag inte behöver ringa och fråga?

Ang. kontonummer

Nu verkar det som att man behöver ange kontonummer i alla fall...
Beställer och ser om det kommer med något skoj i paketet

"Viktigt: Du måste skicka tillbaka den defekta delen till Apple. När du får den nya delen finns returneringsanvisningar i kartongen eller kuvertet. Om du inte skickar tillbaka den defekta delen, kommer en straffavgift att dras från ditt kreditkort.

- Jag samtycker till att betala SEK 124.00 om jag inte skickar tillbaka den defekta delen till Apple inom 10 affär dagar. *"

Fy satan i pärkelle..... jag som tänkte börja lura apple.... - NOT

Bevaka tråden