Mobilitet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-01-08 01:53

Tjenare,

Jag ska införskaffa min första iPod inom de närmaste dagarna, men har inte bestämt mig för vilken. Det lutar åt en iPod Video 30GB, men jag är osäker på om jag kommer "orka" bära med mig den. Ni som alltid har haft iPod och även kanske har den nya, hur orkar ni bära med er den? Nanon känns ju isf smidigare, men upplever ni att iPoden är smidig, går den ner i fickan, tar ni med er den överallt osv?

Ska jag som nu är så lat och opraktisk helt enkelt köpa en nano? Behöver veta innan jag lägger ut ett par extra hundralappar

Tackar!

//Anders

• Medlem
  • 2006-01-08 02:09

Jag har en iPod Video 30gb och den är hur enkel som helst att bära med sig ! Ibland vet jag inte ens om att jag har med mej den, den känns knappt i vikten. Den är väldigt smidig helt enkelt

G5:an är bland de allra smidigaste spelarna, med så mycket minne, på marknaden. Efter nanon som är extremt liten och smidig.

Låter konstigt att vara för lat för att orka bära med sig en iPod Video, det blir som att inte orka bära med sig sin plånbok eller mobiltelefon.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-01-08 11:23
Ursprungligen av simonklinga:

Låter konstigt att vara för lat för att orka bära med sig en iPod Video, det blir som att inte orka bära med sig sin plånbok eller mobiltelefon.

Det som jag menade var att man bär ju redan på plånböcker, nycklar och mobiler. Det blir ju liksom en sak till att bära på och då vill jag ju veta hur andra har löst det. Men det verkar som om den är ganska smidig trots dess storlek.

Ursprungligen av NeoAP:

Det som jag menade var att man bär ju redan på plånböcker, nycklar och mobiler. Det blir ju liksom en sak till att bära på och då vill jag ju veta hur andra har löst det. Men det verkar som om den är ganska smidig trots dess storlek.

Jag förstår. Och kan tillägga att den är väldigt smidig.:D

Asså jag har en 60 GB G5 och den tycker jag är smidig att bära med mig. Det kanske beror på att jag inte har något tjockt fodral utan bara Invisible Shield. Men 30 GB G5 väger bara 136 Gram och det är bara 33 gram mer än en iPod mini. Det är inte mycket skillnad.

Har både en nano och en 30gb g5 och kan säga att g5'an verkligen inte är jobbig att bära med sig. Och tänk också på att det är skitjobbigt att navigera med nanon's lilla skärm och klickhjul, och det är ju inte så smidigt. Kan inte rekomendera nano'n när det finns g5.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-01-09 16:49

Var inne på siba och klämde och kände på en ipod video idag! Var ju hur smidig som helst, kanon! Tack för alla svar och ja det blir nog en ipod video för min del

//Anders

1
Bevaka tråden