PB G4 Titanium :ytbehandling?!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-24 07:49

PD G4 Titanium finnish/yta? Krackelera?!
köpte min G4 dec 2001 runt tangentbordsramen löper en smal list ner runt kanten
den började rätt snart att krackelera vä sida
kanske klockarmbandet?!
Nu börjar det på hö sida
alltså är detta möjligt, TITANIUM
i en så pass påkostad och dyr maskin
-på min gamla PB 1400 syns det knappt några yttre ålderstecken!-
har fler av er råkat ut för detta?!
jag tycker inte att det kan kodkännas!
Har redan bytt både hårddisk och fläkt i min G4
vad säger någon från Apple??????
hej från
peter09

Känt problem med undermålig lack på titanramen. Tror inte någon fått detta åtgärdat från apple. Min lider av samma problem men man måste använda förstoringsglas för att se det som tur är. Det finns en färg som heter tiPaint du skall undvika - det är en bluff.

Själv funderade jag på om man när det blivit värre framöver kunde skruva loss ramen och spraylacka den med vanlig grafittifärg...

En bekant till mig fick hela höljet utbytt av Apple - på garantin! Så det går bra, vet ej hur pass mycket han jobbade dock.

Kan du inte höra efter med honom hur mycket han jobbade på det samt i hur hög utsträckning hans hölje var skadat? Jag har bara pyttesmå bubblor, men å andra sidan har den nästan bara använts stationärt... Nu när den kommer att börja resa mer är jag orolig att det kommer att öka i omfattning så det vore bra att fixa det innan det går för lång tid sedan inköp...

Hans var nära på förstört. Däremot hörde jag i efterhand att hans handsvett hade påverkat det hela en aning? Trots det fick han det utbytt.

Jag ska höra mig för...

• Oregistrerad
  • 2004-10-31 09:21

Gäller dessa problemen alla Titan modeller, eller bara dom första?

Det heter titan på svenska....

/kellogs

• Oregistrerad
  • 2004-10-31 09:28

lol..

1
Bevaka tråden