Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anmäl problem med 99mac v3 här!

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ariel
Orkar inte läsa igenom åtta sidor för att kolla om frågan varit uppe tidigare.
Men...
När man klickar på "Maclänkar" på förstasidan så hamnar man på forumet.

Är det inte meningen att man ska komma till länksidan?

Förstasidan är tillfällig - det hänger en gul lite lapp som säger "ursäkta röran - vi bygger om!". Förstasidan blir snart färdig och då kommer även toppflikarna finnas på alla sidor på 99mac.com. (vi har ju saknat en vettig navigation)

  • Medlem
  • 2003-03-29 18:43

Orkar inte läsa igenom 9 sidor så jag frågar ialla fall... Var har Stadsforumen tagit vägen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Orkar inte läsa igenom 9 sidor så jag frågar ialla fall... Var har Stadsforumen tagit vägen?

Du hittar dem unde "Aktivitetet" på forumets förstasida.

/M

  • Medlem
  • 2003-03-29 19:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Du hittar dem unde "Aktivitetet" på forumets förstasida.

/M

Tackar!!:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-29 19:42

Orkar inte heller läsa igenom alla sidor. Jag har detta problem:

På startsidan funkar nästan inga länkar. Om jag trycker på en nyhet eller på en av de senaste diskussionerna börjar datorn ladda jättelänge och sen säger den "Det gick inte att öppna http://..."

Däremot kan jag klicka på forumlänken och klicka på allt i forumet förutom Dagens aktiva diskussioner.

  • Medlem
  • 2003-03-30 12:06

Äntligen går det att komma in igen!

Har inte kunnat komma in på 99mac sedan i går kväll.
Var det bara så för mig, eller var det fler som drabbades?

Citat:

Skrevs ursprungligen av freja
Äntligen går det att komma in igen!

Har inte kunnat komma in på 99mac sedan i går kväll.
Var det bara så för mig, eller var det fler som drabbades?

Det var garanterat alla. Det var något med databasen som strulade. Det stod två olika felmeddelande under kvällen. Först som som tydligt talade om att det var ett fel vid ett anrop mot databasen. Sen bara att det var ett "Slight problem with 99mac -99% mac database". Men nu är det åtgärdat. Så skönt

Vi har nu, som ni säkert märkt, löst problemet med mysql-databasen. Vi är relativt nya i mysql-/phpvärlden så vi var tvungna att få tag på hjälp utifrån, i detta fall vår hjälte Jens Lundmark.

Av någon anledning hade flera rader i flera tables blivit korrupta och mysql kunde inte läsa från dem. Nu ska allt fungera dock.

Vi ber om ursäkt för tiden 99mac var nere.

  • Medlem
  • 2003-03-30 16:24

någon kanske redan har nämnt det men på första sidan kan man bland annat läsa:
"Du har no nya meddelanden sedan ditt senaste besök."

/majk

Har inte gjort någon ändring, råkade bara trycka på fel knapp när jag skulle citera dig. /M

Senast redigerat 2003-03-30 17:25

Vi har lämnat mysqlfelet bakom oss, men nu har tre nya fel dykt upp:

#1: Felmeddelande när 99mac ska skicka epost, i t ex "Glömt ditt lösenord?"-funktionen. Epost verkar inte nå mottagaren.

#2: Felmeddelande när man skickar privata meddelanden, dock verkar de komma fram ändå.

#3: För tillfället kan man inte skapa en omröstning med flera svarsalternativ.

Svettig söndag!

Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
någon kanske redan har nämnt det men på första sidan kan man bland annat läsa:
"Du har no nya meddelanden sedan ditt senaste besök."

/majk

Med undantag av några felmeddelanden och FAQ, har vi översatt i princip allt som går att översätta den "normala" vägen, dvs i de olika mallarna för forumsidorna.

De återstående grejerna är betydligt knepigare att översätta, det går inte att hitta utrycken någonstans. Troligen ligger de inbakade i forumets databas. Vi är medvetna om detta, men prioriteten ligger för närvarande på andra, som vi upplever det större buggar & problem. Allt kommer givetvis att åtgärdas med tiden.

/M

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-03-30 23:03

Det går inte att posta inlägg längre än 1180 tecken. Javascriptet som räknar säger att det är tillåtet upp till 15 000 tecken, men inläggen klipps av om de är längre än 1180.

Om man söker på "imovie 3" så får man felmeddelandet "Söksträngen "3" är mindre än tre bokstäver" (ja, eller någe)

/J

quote:
------------------------------------------------------------------------
Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Jag ändrade "cookie root folder" till .99mac.com.

Nu är det samma problem igen med inloggningen. Det räcker med att uppdatera sidan, eller besöka någon annan sida, eller vara inaktiv en stund.
Man får då börja om med inloggningsproceduren.
Finns det ytterligare inställningar ni kan göra för att man skall slippa detta gissel ?
Jag hoppas på en lösning snart, för detta suger.:(

Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
quote:
------------------------------------------------------------------------
Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Jag ändrade "cookie root folder" till .99mac.com.

Nu är det samma problem igen med inloggningen. Det räcker med att uppdatera sidan, eller besöka någon annan sida, eller vara inaktiv en stund.
Man får då börja om med inloggningsproceduren.
Finns det ytterligare inställningar ni kan göra för att man skall slippa detta gissel ?
Jag hoppas på en lösning snart, för detta suger.:(

Hoppas fortfarande........:eek:

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 11:35

När jag går in i en diskussion så börjar sidan att laddas om oavbrutet. Ungefär som en HTML refresh.
Kan inte klicka på någonting alls..

Använder IE på jobbets Windows 2000 maskin.
Huh?

Någon annan med samma problem?

  • Medlem
  • 2003-04-03 23:32

:eek:
Vart tog alla mina gamla inlägg vägen då?

Verkar som om jag har fått börjat om från noll igen...åsså ingen bild!! VA!:mad:

  • Medlem
  • 2003-04-03 23:34


Skriver ett till dårå så jag kan få en egen avatar som det kallas;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av maco
:eek:
Vart tog alla mina gamla inlägg vägen då?

Verkar som om jag har fått börjat om från noll igen...åsså ingen bild!! VA!:mad:

Inga inlägg har raderats. Men inläggsräknaren räknar inte längre inlägg som är skrivna i Livstilsforumet.

Citat:

Skriver ett till dårå så jag kan få en egen avatar som det kallas

Den kan du lägga upp helt på egen hand. Klicka på "Min profil"-fliken, och därefter på "Mina inställningar". Längst ner på den sidan som kommer upp, finner du inställningarna för din avatar.

Lycka till!
/M

  • Medlem
  • 2003-04-03 23:47

Jag är ledsen att göra dig besviken Martin men alla mina inlägg som jag gjort innan den nya verisionen HAR faktist försvunnit.
Kanske har JAG gjort fel i övergången men det har jag svårt att tro .
Dessutom har jag skrivit sällan i livstids forumet
det är bara hockey tråden nu
Detta gör ingenting igentligen men jag tänkte att informationen var till nytta.

MVH Niclas

Hur många inlägg hade du i gamla forumet? Jag kan gå in i gamla forumet och dubbelkolla men det tar lite tid och det är inget jag gör idag.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-04 11:21

varför får jag bara en blank sida med en smiley uppe i vänstra hörnet när jag klickar på "visa dagens aktuella diskussioner". Har försökt fippla med inställningarna men samma smiley ler mot mig hur jag än ställer in.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-04 11:26

Smileyn dyker upp när jag surfar med Camino. Inga problem med IE

  • Oregistrerad
  • 2003-04-06 06:57

Upptäckte att ett inlägg jag skrev "daterades" till en timma innan jag skrev det. Har 99mac.com fortfarande vintertid ?

Edit: Klockan är alltså drygt sju när jag skriver detta, men 99mac visar drygt sex.

Citat:

Skrevs ursprungligen av flexable
Upptäckte att ett inlägg jag skrev "daterades" till en timma innan jag skrev det. Har 99mac.com fortfarande vintertid ?

Edit: Klockan är alltså drygt sju när jag skriver detta, men 99mac visar drygt sex.

Du får nog gå in i Profil/inställningar och ändra till GMT +1 timme så kommer det att stämma i fortsättningen:p

Lyckas inte ändra rubrik på "egen" diskussion.
Har provat att ändra >sparat >ingen uppdatering
Vid nytt försök att ändra ligger dock rätt rubrik (i editeringsläge)!? , ändras fortfarande inte...
Har kört reload etc.

försökte svara på kunskapsprov. Kom till fråga 3 -> stopp. Försökte igen, kom till fråga 4 -> stopp!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sven-ErikOlsson
försökte svara på kunskapsprov. Kom till fråga 3 -> stopp. Försökte igen, kom till fråga 4 -> stopp!

vad menar du med stopp? Fick du upp något felmeddelande? Vad hände?

/M

Bevaka tråden