Köpa sin nano vart?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-03 14:11

Jag är just i valet och kvalet vart jag ska köpa min nano. Har tidigare köpt pod på macoteket.se och mac dator på macromedia i Uppsala. Har inte haft några problem med min pod som jag köpte på nätet hos macoteket. Men eftersom jag inte hade några fel på den under tiden jag hade den, så har jag ju inte heller någon erfarenhet av hur det funkar om man behöver hjälp med någonting. Det känns ju som om det då vore lättare om man har en lokal apple återförsäljare att slinka in till med sina frågor/reklamationer om nåt är fel. Har någon handlat på apple store på nätet? Hur funkar det om nåt går snett (med frakt och sånt?). Sen undrar jag också om återförsäljarna har gravyrtjänsten eller om det bara är applestore som har det?

Ursprungligen av Mari:

Jag är just i valet och kvalet vart jag ska köpa min nano. Har tidigare köpt pod på macoteket.se och mac dator på macromedia i Uppsala. Har inte haft några problem med min pod som jag köpte på nätet hos macoteket. Men eftersom jag inte hade några fel på den under tiden jag hade den, så har jag ju inte heller någon erfarenhet av hur det funkar om man behöver hjälp med någonting. Det känns ju som om det då vore lättare om man har en lokal apple återförsäljare att slinka in till med sina frågor/reklamationer om nåt är fel. Har någon handlat på apple store på nätet? Hur funkar det om nåt går snett (med frakt och sånt?). Sen undrar jag också om återförsäljarna har gravyrtjänsten eller om det bara är applestore som har det?

Om du inte vill springa runt och fråga 10 butiker om en Nano så rekomenderar jag att köpa den på Applestore, då får du dessutom gratis gravyr (text) och frakt (som du säkert redan vet). För det jag har hört är att Nanon är svår att få tag i just nu.
Kolla in denna länk: http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200601/02/20060102072635_MKF095/20060102072635_MKF095.dbp.asp

Men om du ändå lyckas få tag på en Nano i en fysisk butik så kan du alltid göra som mig och gravera in något hos en gravör - dock inte hos en återförsäljare. Hos tex. Gravörn AB i Vällingby - där har dom lasergravyr med hjälp av CO2 (koldioxid) som kommer att ha samma resultat som Apples lasergravyr. Tänker du göra det hos dom så kostar det runt 200 kr att gravera in en figur på ca 2x2 cm - vet dock inte vad enbart text kostar. Men vad jag vet är att om du då skickar in den till Apple så kommer de inte att skicka tillbaka samma Nano med samma gravyr om det nu skulle vara så att du vill byta Nano pga. någon mjukvaroproblem eller liknande.
Länk: www.gravorn.se

Det finns en Apple återförsäljare (concept store) i stan (Sveavägen 35) som heter inLife. Det står att både 2 och 4GB Nano, vit, kommer att komma in 1:a februari så de är tyvärr tillfälligt slut. Men där kan du fråga om hjälp angående iPod och andra Apple produkter.
Länk: www.inlife.se

Lycka till och hör av dig om hur det går.
Ciao

Tänkte bara tillägga att om du beställer iPoden från Apple store med gravyr så kommer de gravera in samma text ifall iPoden nu skulle gå sönder - har du graverat den på annat ställe så kommer de inte att gravera in eller ersätta detta.

• Medlem
  • 2006-01-03 19:05

Tack för svaren hörni! Nu har jag lite alternativ att tänka på

1
Bevaka tråden