Betalsätt på www.apple.se?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon vet om man kan f en faktura på sin iPod via apples hemsida?
Eller om man måste betala via kort.

Tacksam för svar som inte är "Gå in och kolla!"

• Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-02 10:47

Förutom kontokort så har jag bara använt Bankgiro som betalsätt hos Apple. Då betalar man som vilken annan räkning som helst, bara att man får instruktioner via mail.

Detta tar dock ett par dagar innan de har konfirmerat pengarna på sitt konto, och de börjar inte behandla ordern innan pengarna finns inne hos dem.

Hmm...

Detta är citerat från Apples hemsida : "När du bokar din order anger du ‘Faktura’ som betalningsmetod.
Leveranser via Apple Store for Education betalas då mot faktura 30 dagar netto. Fakturan är utställd av Apple Computer International, Irland, som är registrerat för moms i Sverige. Betalning görs till svenskt post- eller bankgirokonto."

Betyder det att de skickar varan och att man har 30 dagar på sig att betala?

Oh noo, jag som hade hoppats att kunna glänsa med en sproilans iPod 60 Gig i Idre v.2...
men icke tydligen

Får beställa den 25:e när lönen trillar in

Jadå, jag har varit tillräckligt i skolan för att få behålla CSN ^^
Det är just därför jag undrar om betalningen, annars skulle jag köpt den i västermalmsgallerian förmodligen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 10:15

kontokort eller förskott via giro är det som gäller om du handlar under (5000?).

• Medlem
  • 2006-01-05 11:00
Ursprungligen av xtrem:

kontokort eller förskott via giro är det som gäller om du handlar under (5000?).

Betalningssätt: Giro
Leveransmetod Snabbleverans (EMEA)
Leveransalternativ Artiklarna kommer att skickas iväg när alla artiklar är tillgängliga Granskas Antal Produkt/artikelnummer
1 IPOD NANO 4G BLACK-SWE
Beställningen Granskas

Så står det, jag beställde igår. Alltså, får vi hem räkningen innan min iPod har kommit?

OKej, tack ^^
får som sagt vänta tills löning...
sen blir det kalaskul

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-06 09:30

nej, du ska betala innan.

Jag blir inte klok på det här.

Om jag har valt att betala med faktura och sen genom post-giro. Då måste jag betala i förväg?
Vad är då meningen med faktura?

och dessutom så står det på apple stores hemsida

"5.5 Fakturan (och eventuell betalningsanmodan) skickas till den faktureringsadress som finns angiven på Orderbekräftelsen. Fakturan skickas i samband med att vi levererar Produkterna. Om du betalar med kontokort måste det ha sin faktureringsadress i Sverige."'

Gäller inte det?

Jag har bara hört om problem med postgiro och så - betala med kort för guds skull. Då betalar ni 5s efter ni tryckt slutför, helt automatiskt.

Postgiro och banköverföring är både tids- och tålamodskrävande.

Ursprungligen av Eindpeng:

Jag har bara hört om problem med postgiro och så - betala med kort för guds skull. Då betalar ni 5s efter ni tryckt slutför, helt automatiskt.

Postgiro och banköverföring är både tids- och tålamodskrävande.

Exakt! Nästa gång jag beställer tänker jag betala med kort. Har testat både postförskott och bankgiro, bankgiro tog längst tid (5 dagar!!!). Bankgiro är slöseri med tid och energi.

• Medlem
  • 2006-01-11 16:34
Ursprungligen av simonklinga:

Exakt! Nästa gång jag beställer tänker jag betala med kort. Har testat både postförskott och bankgiro, bankgiro tog längst tid (5 dagar!!!). Bankgiro är slöseri med tid och energi.

Fasen, borde övertalat morsan att betala med kontokortet! Har gått 2 dagar nu sen vi betalade in med giro, men det står fortfarande att leveransen granskas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 23:38
Ursprungligen av Damon:

Fasen, borde övertalat morsan att betala med kontokortet! Har gått 2 dagar nu sen vi betalade in med giro, men det står fortfarande att leveransen granskas.

precis som det står i andra trådar och tror även på apple.se, räkna med minst 5 bankdagar från det att ni betalade tills att apple ens registrerat betalningen

1
Bevaka tråden