Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av PivotDock för Shuffle

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-01 22:01

PivotDock för Shuffle

Från SwitchEasy kommer PivotDock, ett tillbehör som främst är avsett för att koppas till en laptop.
Syftet med PivotDock är att förhindra olyckor när Shuffle sticker ut från laptopen och något kommer emot vilket riskerar att ha sönder Shufflen men ännu värre knäcka USB-porten. Vid en stationär dator är inte risken för olyckor kanske lika stor kan jag tänka mig.

Installationen är simpel. Plocka ur den ur förpackningen, stoppa in i valfri USB-port på din laptop. Stoppa sedan i din Shuffle i PivotDock, vrid till önskad ställning. Klart.
PivotDock stöder både USB1 & 2.

Som syns så är PivotDock vridbar i 180grader vilket är smidigt för då spelar det ingen roll om USB-portarna är horisontala eller vertikala. Det är ett hack varje 15 grader eller så, så man kan ställa in den i flera vinklar.

PivotDocks nackdel är att den tar lite större plats än en vanlig USBkontakt, vilket gör att om man har en USB-port precis bredvid så blir den oanvändvbar, men tex på min IBM ovan så sitter USB-portarna en och en så den påverkas inte.

Självklart funkar PivotDock inte endast med Shuffle utan kan kopplas till vilket USB-tillbehör som helst.

Pris: ca 150SEK / 15.99USD (inkl frakt?)

Sammanfattning

  • förhindrar olyckor

  • svårt att passa i en "vanlig" USBport

Betyg:

3/5

Thanks to Lintec AG for providing us this sample.

Känns fel att ni testade den på en PC
Men annars så, smart grej!

Ursprungligen av h_enke_trollis:

Känns fel att ni testade den på en PC
Men annars så, smart grej!

Håller med.
Inte för att det är något fel med att använda PC.

Trevlig liten sak.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-01 23:50

snyyggt decal girl (eller not liknande).

var kan man köpa den här PivotDock ? skulle va lite bra att ha.

Ursprungligen av troy100:

snyyggt decal girl (eller not liknande).

Håller med älskar sånt tuggummi, hehe

1
Bevaka tråden