podda....

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aldrig hört ordet förut

lol iPod blir en industristandard...

hoppas Mac blir det också. Någon dag. Så att Microsoft inser att det inte är ok att dominera branshen med ett operativsystem som aldrig fungerar.

Haha.. Du hatar verkligen xp va?

Ursprungligen av femton:

Haha.. Du hatar verkligen xp va?

mm det gör jag... För några dagar sedan kunde jag inte starta datorn, jag fick bluescreen varje gång jag startade. Det tog flera timmar att fixa... Men jag kan inte sitta här och tjata om xp-buggar för då fyller jag upp hela servern med text Iaf det värsta är att de flesta program är skrivna för Windows. Nästan alla spel och program jag har finns bara till Windows. Så jag är så illa tvungen att köra det.

Det finns obegränsat med saker jag skulle kunna berätta om. Min 500kr-mus funkar inte om man inte drar ut den och sätter i den igen varje start, säkerhetshål, xp sniglar fram efter några dagars upptid,
den fula ficklampsanimationen, "systemets vänteprocess" som laggar ner datorn och tar upp 99% processorkraft, för att avsluta måste man klicka på "start" (logiskt eller vad?), efter några minuter med brandväggen avstängd (Zone Alarm) har det kommit så mkt virus att datorn krashar, skärmuppläsaren som inte kan svenska och läser upp fel saker.

Förlåt men jag kunde inte låta bli att skriva av mig lite...

Men jag är inte så anti-m$ att jag inte kan ändra mig om det kommer något bra. Windows Vista är en god kandidat. Jag tycker att det t.o.m. är snyggare än Mac OS X, det är säkert, mkt mer logiskt än xp och förhoppningsvis är det också stabilt och snabbt när det väl är färdigutvecklat.

Skulle kunna länka till en uppsjö av videor, men nöjer mig med en, som borde få vem som helst att inse att Microsoft inte är något vidare bra... http://www.ntk.net/media/dancemonkeyboy.mpg (det är microsofts vd om nån undrar...)

De där problemen är faktiskt ganska ovanliga, och du verkar ha problem som normalt inte burkar uppstå. Låter som att ditt moderkort bråkar, alternativt minnena. Windows XP är en plattform som fungerar bra för det den är tänkt att användas till, dvs desktopbruk och spel. Sedan finns det OS som är långt mycket bättre, naturligtvis. UNIX, OSX, OpenBSD. De är bättre på mycket, när det gäller t ex 64bits-proppar är det helt klart smidigare och effektivare.

Windows gör dock sitt jobb, och det gör det väl. Dina problem skal normalt inte uppstå på ett up-to-date lagligt inhandlat XP. Jag kör det själv, och har aldrig problem. Under de år jag haft det har jag sammanlagt råkat ut för 3 BSODS, varav en var självorsakad (avaktiverade windows-partitionen i SFN, höhö). Ett annat OS som jag kört en del servar på är Windows 2k3, som är snarlikt WinXP, men faktiskt mycket bättre när det kommer till serverbruk. Genom att lägga ner lite tid på att konfa det kan det faktiskt användas till workstation också. Man skall inte glömma NTFS fördelar gentemot FATxx. Nåväl, här pladdrar jag på.
Min poäng är i alla fall att Windows XP inte är ett dåligt OS.

Ett sista tips för lap-tops som inte orkar med XP riktigt är win2k, men det vet ni säkert redan. Ett NTFS-baserat OS som är snabbt och riktigt bra. Tyvärr har MS stängt ner supporten för det.

Eller jo! Det finns ett OS från Microsoft som faktiskt är pinsamt värdelöst. *Trumvirvel*

Windows ME.

Ursprungligen av Eindpeng:

De där problemen är faktiskt ganska ovanliga, och du verkar ha problem som normalt inte burkar uppstå. Låter som att ditt moderkort bråkar, alternativt minnena. Windows XP är en plattform som fungerar bra för det den är tänkt att användas till, dvs desktopbruk och spel. Sedan finns det OS som är långt mycket bättre, naturligtvis. UNIX, OSX, OpenBSD. De är bättre på mycket, när det gäller t ex 64bits-proppar är det helt klart smidigare och effektivare.

Windows gör dock sitt jobb, och det gör det väl. Dina problem skal normalt inte uppstå på ett up-to-date lagligt inhandlat XP. Jag kör det själv, och har aldrig problem. Under de år jag haft det har jag sammanlagt råkat ut för 3 BSODS, varav en var självorsakad (avaktiverade windows-partitionen i SFN, höhö). Ett annat OS som jag kört en del servar på är Windows 2k3, som är snarlikt WinXP, men faktiskt mycket bättre när det kommer till serverbruk. Genom att lägga ner lite tid på att konfa det kan det faktiskt användas till workstation också. Man skall inte glömma NTFS fördelar gentemot FATxx. Nåväl, här pladdrar jag på.
Min poäng är i alla fall att Windows XP inte är ett dåligt OS.

Ett sista tips för lap-tops som inte orkar med XP riktigt är win2k, men det vet ni säkert redan. Ett NTFS-baserat OS som är snabbt och riktigt bra. Tyvärr har MS stängt ner supporten för det.

Eller jo! Det finns ett OS från Microsoft som faktiskt är pinsamt värdelöst. *Trumvirvel*

Windows ME.

Och Windows 98.

Jag har lagligt XP som kom med min Dell. Jag använder min dator väldigt mycket och installerar massor av program och spel men jag tycker ändå inte att operativsystemet ska rasa ihop som ett korthus. Jag har inget fel på hårdvaran i datorn - när jag har formaterat om funkar allt bra och i Unix funkar allt bra alltid (förutom ljudet, förbannande SB Live! 5.1)...

Jag har flera goda vänner som har liknande problem som jag. Bl.a. på en kompis dator måste han starta t.ex. Windows Media Player direkt när datorn startar om han vill ha ljud i det. Startar han det senare står det "Stiften är inte anslutna" också funkar inte ljudet... Likadant med alla program och spel.

Sedan har jag kompisar som, precis som du, hävdar att deras Windows aldrig hänger upp sig. Jag fattar inte om ni har nån slags superdator, eller bara är sparsamma med att stoppa in saker eller vad tusen det är, men jag har stor erfarenhet av XP och vågar säga att det är drabbat av svåra problem. Det enda operativsystem som är mer buggigt än nog Windows 98 (jag har inte provat ME).

Jag tycker att kvaliteten på Windows XP är fullkomligt oacceptabel i den här moderna datoråldern. Man köper en dator för 10 000:-, den är ett under av teknologi. Allting är så perfekt tillverkat, in i minsta detalj av oerhört precisa robotar. Sedan slår man på den och upptäcker ett underverk som inte är fullt så storslaget - Windows...

* Plötslig sportbarnsdöd: Dödsfall bland barn vid sportutövning beroende på bl.a. tidigare okänt hjärtproblem.
Var ju skönast.

Jag tycker det är lite fjantigt.

hoho jag är en poddare!

Kontakta Dell.

WIn98 gick jag inte in på då det är rätt gammalt och används inte längre. WinME är en blandning mellan Win98 och 2k, med FAT32 samt en del kosmetiska uppgraderingar. Det är fruktansvärt värdelöst, och BSODs är helt klart ren vardagsmat från första börjarn

Anledningen till releasen av WInME var för att komma ut med något vid årsskiftet 99/00.

Alltid lika kul att följa en tråds utveckling på forum.
Det börjar som ett frö och slutar i massa olika grenar hit och dit.

Från "podda" till diverse problem på platformar.
Gott nytt år på er !

Undrar vad svenskläraren skulle sagt om man skrev en uppsats som innehåller alla dessa orden, troligen skulle man få flera röda markeringar

• Medlem
  • 2006-01-02 18:17
Ursprungligen av Molnies:

Undrar vad svenskläraren skulle sagt om man skrev en uppsats som innehåller alla dessa orden, troligen skulle man få flera röda markeringar

Nästan så man skulle testa:)

hahahahahaha det ska jag lätt prova Det är ju accepterade svenska ord.

Stog om "podda" i min lokala dagstidning imorse - kul!

lägger in ett litet inglägg här ang. micro/apple har typ haft winows på alla datorer som jag använt i mitt 16 åriga liv. Jag började i höstas på medieprogrammet på gymn. och dom har bara apple. Såg dem bara då och då det första halvåret. Men nu för ca 2 veckor sen fick vi gå in och redigera vår film. Jag har inga ord för hur superba apples datorer är (iaf power mac g5 å imac g4) Så fort jag känar en hacka så e det apple som gäller. Apple vet vad det e som gäller både mjuk/hårdvara och design

PS
Ska bara säga att windows/microsoft e skit
Ds

1
Bevaka tråden