Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företag

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni här som har egna företag vad är det för något ni arbetar med?

Grafisk formgivning?
Musik?
Konsulter av något slag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-25 20:58

Översättning, språkkonsulting, skribentuppdrag.

Konsult inom utveckling (webb & databaser), utbildning (allt inom IT) samt multimediaproduktion (främst digital bild, video och musik).

Jag är dock inte så nogräknad, utan tar de uppdrag jag får om jag tycker det verkar kul. Det mest udda förra året var när jag fick i uppgift att busringa några anställda vid ett företag och spela in när jag lurade brallorna av dem. Inspelningarna användes sedan som underhållning på en kickoff...

/Göran

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-02-26 10:26

digital kommunikation

Skivbolag, musikförlag och vinylkusk ...

  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 22:53

Filmljud, ljudeffekter, samt musikproduktion. (samt en och annan reklamfilm).

Mer info här

Edit: fixat url.

[ 27. februari 2003, 21:52: Meddelandet ändrat av: Ken ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-26 23:00

Själv är jag musiker.

Ylan

driver en pr-byrå för mindre företag inom kultursektorn (teatrar, mindre förlag, fotografer, musiker, dansare osv)

//David

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-03-02 14:34

Gammal hederlig webbdesign, (samt lite annan grafisk verksamhet)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-03 13:12

Marknadsföring. Design. Tweed Smart Media

Konsult inom nätverksadministration (utbildar och installerar bla MacAdministrator) samt sedvanligt systemunderhåll, företrädesvis inom Applesfären.

Arbetar också deltid inom skolan (allmän som fri) för att på något sätt legitimera att jag vet vad jag håller på med när jag utbildar samt för att ha möjlighet att krama människor och inte bara datorer.

Grafisk formgivning, internetutveckling m.m. www.ffour.com

Inte än - kommer antagligen börja i Danmark igen, men jag umgås med lösa planer på att starta upp något eget. Satte ihop en enkel websida som finns här: adversus. Dock ligger detta projekt fortfarande på idéstadiet.

Jag kör bilen som man tömmer bajamajor med och sedan extraknäcker jag som nakenmodell. Jag jobbar inte med wäbbdesign, databaser och annat tråkigt.

/Ola

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-03-06 00:26
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Jag kör bilen som man tömmer bajamajor med och sedan extraknäcker jag som nakenmodell. Jag jobbar inte med wäbbdesign, databaser och annat tråkigt.

/Ola

Nasty

1
Bevaka tråden