Kvitto

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har fått en ipod photo från usa.
Nu vill jag ha en kvitto för den..har läst i forumet att man kan fixa en sån från Apple..
Nån som vet hur man gör??
mvh
Mao

RIng dem och uppge Serial-number Har funkat för mig.

Ursprungligen av Eindpeng:

RIng dem och uppge Serial-number Har funkat för mig.

vart ska jag ringa??
till applecare??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-29 14:37

har du köpt den i USA? då fick du väl ett kvitto ifrån affären där?

Apple i sverige kan ju inte bara skriva ut ett kvitto till dig. Hur vet Apple att du inte snott ipoden?

Ursprungligen av xtrem:

har du köpt den i USA? då fick du väl ett kvitto ifrån affären där?

Apple i sverige kan ju inte bara skriva ut ett kvitto till dig. Hur vet Apple att du inte snott ipoden?

SKA JAG FRÅGA TOMTEN OM KVITTO ELLER??
ELLER DU KANSKE MENAR ATT JAG ÄR EN TJUV?

DU BORDE TA OCH TÄNKA INNAN DU SKRIVER!
LÄS INNAN! JAG HAR FÅTT IPODEN! JUL DU VET

till alla andra som inte tar en utländskt namn för kriminella.
jag har registrerat ipoden hos apple nu.
och ser man den var inte registrerad av tomten innan:D

Men snälla du, tog du det där som ett rasistiskt påhopp? Ojojoj..

Ring och prata med Apple och hör vad de har att säga.

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-29 17:07

Tråkigt att läsa reaktionen från Mauricio. Jag funderar inte ens längre på vilken bakgrund människor som skriver i forum har, eftersom att man kan heta vad som helst.

Du kanske tycker att "xtrem", "femton" eller "Ree_Tab" är kärnsvenska namn? Att man dessutom kan ha en förklarande bild till sina inlägg gör det hela ännu mer förvirrande. Du har en hund, "femton" har Nedved som avatar och jag har, ja en grovt manipulerad, närbild av mig själv ...

Du måste väl ändå hålla med om att det inte är säkert att Apple Sverige bara skickar ut kvitton på sålda iPodar till höger och vänster?

(Jag hoppas inte att femton och xtrem tar illa upp för att jag använde deras "namn". Men det var de som hade skrivit senast )

så det är ok att påstå att man är en tjuv?
för att det är det våran Seniormoderator skriver..
nja..
kanske det är jag som är överkänslig..av kränkningar..

Jag förväntar mig inget kvitto, ville bara ha det för försäkringen, den som skyddar mig just från tjuvar.

Ursprungligen av Mauricio:

så det är ok att påstå att man är en tjuv?
för att det är det våran Seniormoderator skriver..
nja..
kanske det är jag som är överkänslig..av kränkningar..

Jag förväntar mig inget kvitto, ville bara ha det för försäkringen, den som skyddar mig just från tjuvar.

Hmm.. Läser xtrem's inlägg några gånger, men tar det aldrig som att han kallar dig för tjuv eller ifrågasätter att just du skulle ha snott den - det var en retorisk fråga. Sen att du tolkade det totalt facking fel, är ju en helt annan sak.

Ree_tab: Helt rätt

Ursprungligen av femton:

Hmm.. Läser xtrem's inlägg några gånger, men tar det aldrig som att han kallar dig för tjuv eller ifrågasätter att just du skulle ha snott den - det var en retorisk fråga. Sen att du tolkade det totalt facking fel, är ju en helt annan sak.

Ree_tab: Helt rätt

är du blind???

"Hur vet Apple att DU inte snott ipoden?"

Mauricio, lugna dig.
Hetsa inte upp dig för en bagatellgrej.
Du misstolkar "xtream's" inlägg om att DU skulle vara tjuv.
Jag kan sätta våra ipods på att "xtream" eller någon annan hade sagt precis precis samma sak även om ditt namn/nick hade varit Herr Svensson t ex!

För övrigt skrevs inte inlägget med VERSALER "DU" - citera inte fel, då blir det fel!

Märker att ingen här förstår hur det känns.

Gott nytt år.

är du blind???

Åh, hoppar du på mig nu också? Trevligt

Ursprungligen av femton:

Åh, hoppar du på mig nu också? Trevligt

bara för att du hejar på juventus

Hehe.. Men du är inte förbannad längre hoppas jag? Det hela var ju bara ett missförstånd..?

Han menade inte att du var tjuv, han menade att apple inte kan veta vilka som är snodd om man bara har serienummer.

Har du haft en dålig dag?

F.ö hade väl tomten ett kvitto att ge dig?

Ursprungligen av Eindpeng:

Han menade inte att du var tjuv, han menade att apple inte kan veta vilka som är snodd om man bara har serienummer.

Har du haft en dålig dag?

F.ö hade väl tomten ett kvitto att ge dig?

Hur vet Apple att du inte snott ipoden?

Man har webordernummer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-30 10:45

Mauricio: jag bryr mig verkligen inte om vilket namn man har, och alla användarnamn speglar sällan vilket namn man har i verkligeheten. så trot du det var rasistiskt så är du helt ute och cyklar.

du skrev att du fått den från USA. Den som köpte den från USA måste ju såklart ha ett kvitto på den. Det är ju inget du kan få från apple i sverige. Köptes den via Apple på internet i USA så kan de hjälpa dig med att skicka en kopia till den som köpte ipoden.

Köptes den i en butik så är det kvittot så måste ju den som köpte den ha ett butikskvitto.
Detta kvitto gäller som garanti i 1 år från inköpsdatum. Spelar ingen roll var du köpte den i världen.

Du måste ju inse att man inte bara kan ringa till en tillverkare och säga att man vill ha ett kvitto??!!!

Din otrevliga attityd, felcitering, versaler och påhopp har resulterat dig i en varning.

Ursprungligen av xtrem:

Mauricio: jag bryr mig verkligen inte om vilket namn man har, och alla användarnamn speglar sällan vilket namn man har i verkligeheten. så trot du det var rasistiskt så är du helt ute och cyklar.

du skrev att du fått den från USA. Den som köpte den från USA måste ju såklart ha ett kvitto på den. Det är ju inget du kan få från apple i sverige. Köptes den via Apple på internet i USA så kan de hjälpa dig med att skicka en kopia till den som köpte ipoden.

Köptes den i en butik så är det kvittot så måste ju den som köpte den ha ett butikskvitto.
Detta kvitto gäller som garanti i 1 år från inköpsdatum. Spelar ingen roll var du köpte den i världen.

Du måste ju inse att man inte bara kan ringa till en tillverkare och säga att man vill ha ett kvitto??!!!

Din otrevliga attityd, felcitering, versaler och påhopp har resulterat dig i en varning.

Det är svårt att be om en kvitto när man har fått den som julklapp.

Varnar du mig?
För vad?
För att jag utrycker mig som JAG vill?
får man inte det heller?
Du försätter med det här..
Vad ska du göra näst.. Stänga av mig?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-30 12:25

Det är svårt att be om en kvitto när man har fått den som julklapp.

Varnar du mig?
För vad?
För att jag utrycker mig som JAG vill?
får man inte det heller?
Du försätter med det här..
Vad ska du göra näst.. Stänga av mig?

Precis som det stod, påhopp, användandet av endast versaler, allmänt otrevliga inlägg.

Vad är det för svårt med att be om kvitto? Det är ju bara att fråga.

Ursprungligen av xtrem:

Precis som det stod, påhopp, användandet av endast versaler, allmänt otrevliga inlägg.

Vad är det för svårt med att be om kvitto? Det är ju bara att fråga.

Kan du säga till mig när jag har varit otrevlig?
Det var du som skrev om hur apple kan veta om jag ej har snott ipoden.
du kunde skriva "man har snott ipoden"
och nej jag frågar inte efter kvitton eftersom det är en julklapp.

Räknas inte Ree_Tab sista inlägg som otrevligt?

Och är det så svårt att inse att man kan ta illa vid?

Kan du säga till mig när jag har varit otrevlig?
Det var du som skrev om hur apple kan veta om jag ej har snott ipoden.
du kunde skriva "man har snott ipoden"

Räknas inte Ree_Tab sista inlägg som otrevligt?

Och är det så svårt att inse att man kan ta illa vid?

Du måste ha svårt att förstå.

Det enda xtrem har skrivit är att man inte kan ringa till en tillverkare/försäljare och be om ett kvitto utan att kunna bevisa att man verkligen äger produkten. Det är för mig ganska självklart. Om du får det till nåt rasistiskt borde du söka hjälp.

Gäsp!

Upp ur sandlådan!

Ursprungligen av Ola Hansen:

Gäsp!

Upp ur sandlådan!

otrevlig påhopp

otrevlig påhopp

Hm.. Nu känns det som att du börjar söka fel? Ärligt, gå tillbaka och se efter hur trevlig du har varit själv.

Kan vi inte bara lägga ner det här nu?

Ursprungligen av femton:

Hm.. Nu känns det som att du börjar söka fel? Ärligt, gå tillbaka och se efter hur trevlig du har varit själv.

Kan vi inte bara lägga ner det här nu?

det är precis det jag gör nu.

tack för mig.

Ursprungligen av Rickard A:

Du måste ha svårt att förstå.

Det enda xtrem har skrivit är att man inte kan ringa till en tillverkare/försäljare och be om ett kvitto utan att kunna bevisa att man verkligen äger produkten. Det är för mig ganska självklart. Om du får det till nåt rasistiskt borde du söka hjälp.

otrevlig påhopp

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-30 17:46

Men är inte detta precis det du gör? Eller har jag fattat den här meningen helt fel?

Nu vill jag ha en kvitto för den

Du har fått tips på hur man gör för att få ett kvitto: man går till affären där den köptes. Så sluta tjata!

Kan man inte det, som i ditt fall, så måste man ju be personen som köpte den att fixat kvittot. Säger du vad du ska ha kvittot till så tror jag att de ger det till dig.

Efter alla dina inlägg och din ovilja att lösa problemet, genom personen som köpte den, så börjar jag nästan fundera på om det inte finns en hund begraven här.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Men är inte detta precis det du gör? Eller har jag fattat den här meningen helt fel?

Du har fått tips på hur man gör för att få ett kvitto: man går till affären där den köptes. Så sluta tjata!

Kan man inte det, som i ditt fall, så måste man ju be personen som köpte den att fixat kvittot. Säger du vad du ska ha kvittot till så tror jag att de ger det till dig.

Efter alla dina inlägg och din ovilja att lösa problemet, genom personen som köpte den, så börjar jag nästan fundera på om det inte finns en hund begraven här.

trött på dig och nu börjar du oxå..
ska jag åka till florida och hämta kvitton eller!

vem fan är du som ska tala om för mig vad jag ska göra?

till alla andra jag har fått kvitton faxat nu.

det va inte menigen att skapa kaos och jag får vara den vuxna och be om ursäkt efter missförstånden till dom som läser det här.
inte till nån som har bara förstört med sina skit inlägg.

Bevaka tråden