Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda iPod i väggutag

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-25 20:25

Hej
Jag har fått mig en iPod Video 30Gb i julklapp.
Jag blev väldigt besviken att jag inte fick med nån adapter för att ladda den i ett väggutag.
Nu undrar jag om detta ens är möjligt och hur man i sådanna fall gör.

Ursprungligen av Kommu:

Hej
Jag har fått mig en iPod Video 30Gb i julklapp.
Jag blev väldigt besviken att jag inte fick med nån adapter för att ladda den i ett väggutag.
Nu undrar jag om detta ens är möjligt och hur man i sådanna fall gör.

Om vad är möjligt? Att ladda? Ja, självklart är det möjligt att ladda iPoden utan att ha en väggladdare - genom USB-porten. Annars kan du ju alltid köpa till en laddare om du vill det. Originalet finns bland annat hos Apple Store (självklart), men det finns också flera andra, billigare varianter hos exempelvis Teknikmagasinet.

  • Medlem
  • 2005-12-25 20:48

Snabb fråga från mig:

Om man köper en väggladdare, kan man ladda iPoden samtidigt som man tittar på film/lyssnar på musik?

Ursprungligen av Xelo:

Snabb fråga från mig:

Om man köper en väggladdare, kan man ladda iPoden samtidigt som man tittar på film/lyssnar på musik?

Ja, det kan du.

  • Medlem
  • 2005-12-25 20:50
Ursprungligen av femton:

Ja, det kan du.

Nice! Då blir det nog en sådan.

Ursprungligen av Xelo:

Nice! Då blir det nog en sådan.

Köp apple-orginalet, extremt snyggt!

  • Medlem
  • 2005-12-25 21:20
Ursprungligen av ekko90:

Köp apple-orginalet, extremt snyggt!

Snyggt? Jo, kanske, men hemskt dyrt.

Blir laddaren på teknikmagasinet för 149kr.

  • Medlem
  • 2005-12-25 21:42
Ursprungligen av femton:

Om vad är möjligt? Att ladda? Ja, självklart är det möjligt att ladda iPoden utan att ha en väggladdare - genom USB-porten. Annars kan du ju alltid köpa till en laddare om du vill det. Originalet finns bland annat hos Apple Store (självklart), men det finns också flera andra, billigare varianter hos exempelvis Teknikmagasinet.

Jag utryckte mig möjligtvis lite oklart.
Min fråga är hur jag gör för att ladda min iPod utan att använda datorn. Jag tänkte de gånger man åker iväg på längre resor och så har man inte alltid tillgång till en dator att ladda iPoden i. Det får gärna kosta så lite som möjligt också. Nån som har något tips?

  • Medlem
  • 2005-12-25 21:48
Ursprungligen av Kommu:

Jag utryckte mig möjligtvis lite oklart.
Min fråga är hur jag gör för att ladda min iPod utan att använda datorn. Jag tänkte de gånger man åker iväg på längre resor och så har man inte alltid tillgång till en dator att ladda iPoden i. Det får gärna kosta så lite som möjligt också. Nån som har något tips?

Köp en laddare

Finns orginal för ca. 275 och pirat från ca. 150

  • Medlem
  • 2005-12-25 21:50
Ursprungligen av MsB:

Köp en laddare

Finns orginal för ca. 275 och pirat från ca. 150

Vart finns piraten att köpa? och är den lika bra?

  • Medlem
  • 2005-12-25 21:52
Ursprungligen av Kommu:

Vart finns piraten att köpa? och är den lika bra?

Lika bra vet jag inte, borde inte va någon skillnad... men finns bla. iStuff.se

Om man har en gammal iPod med firewire och laddare, så kan man ladda sin nya video med den firewire sladden och en firewire väggurtag. Går ju däremot inte att föra över filer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-26 09:46

TRÅD LÅST

använd sök och posta i rätt forum

1
Bevaka tråden