Camera connector, ipod crashar!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-25 14:11

Det är så at tjag ska resa iväg i 2 månader och har införskaffat en camera connctor för att flytta över bilderna till min ipod (5G).
Nu fick jag däremot höra att det har hänt att ipod har crashat så att alla bilder man har på den försvinner. Vet inte om de e sant eller vilka versioner det är på. Nåt som vet nåt om detta?
Tycker man borde kunna rädda bilderna på nåt sätt, om nu inte "meny och mittknapp i 20 sekunder funkar".
Har alla ipods denna reset funktion, kan ju hända att de va tidigare ipods som crasha isåfall å man inte kunde resetta dem!?

Tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-26 10:07

Förstår inte riktigt vad du pratar om.

iPoden kan inte "crasha" så alla bilderna försvinner. Bilderna försvinner inte om du gör en reset som du talar om

Hårddisken kan gå sönder och då är det klart att bilderna och musiken kan försvinna.

Du raderar ju inte inte bilderna i kameran förän du ser att de finns på ipoden

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-28 15:03

När kamerakontakt används försvinner lagrade bilder.

Kamerakontakt och dess kompabilitet
Har letat runt lite för att hitta info om det problem som nämns här. Jag har nu vid ett flertal tillfällen laddat över bilder från min kamera (Fujifilm FinePix F10, som inte finns med på listan över kompatibla kameror)till min ipod (5G 80G) men får samma problem gång på gång. Problemet yttrar sig så att överladdningen avbryts när den kommit till hälften och menyn visar att det finns noll bilder i kameran och noll bilder i ipoden. När jag sedan stänger av kameran och kopplar ur kamerakontakten har även de bilder som jag tidigare lyckats tanka över försvunnit. Det går inte att komma in i menyn bilder, utan jag blir hänvisad till bildinställningar istället. Detta fel uppträder alltid när det rör sig om stora mängder foton. Jag har alltid lyckas alltid tanka över ett tiotal foton och spara dessa. Jag har även gjort fabriksåterställning och har senaste uppdateringen. är mycket nyfiken på om någon kan ha någon lösning på problemet. Rör sig detta problem bara om att kameran inte är kompatibel, eftersom det fungerar med några bilder åt gången, eller finns det en annan lösning på problemet.

Connor

1
Bevaka tråden