Mini vs Nano?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letar runt och hittar ingen liknande tråd, ursäkta mig om det nu råkar finnas en....

Men jag har en STOR o nyfiken fråga.....

Man tycker ju att Nano ska vara bättre än Minin....

Okej Nanon är snyggare (smaksak dock), mindre, lättare, har färgskärm och kanske en enklare meny?
Minin har mer minne, lite större, men samtidigt har du bättre grep omden, den blir inte lika repig som en Nano utan att man ens tar på den.... och så är den billigare

Men vilken är bäst egentligen?

Har en Nano, men aldrig prövat minin..... för mindre peng än 4 gbaren nanon fick man en 6gb Mini ju!!

Jag skulle iaf inte klara av en Nano.. Den är för liten och jag skulle troligen sätta mej på den
Jag har en Mini och om jag skulle byta ut den så skulle det bli en 5G

Jag fick en nano i julklapp nämligen men asså den e FÖÖÖR liten... inge tbra grepp i handen heller, förr tunn o fyrkantig, borde va lite mindre än minin med samma former tycker jag då hade den varit PERFEKT

Fortfarande har jag inte riktigt fått svar på min fråga så jag frågar igen!!

Har en Nano men FAN så känslig repor och smuts, man vågar knappt hålla den i sin hand!!

Hur är Minin i jämförelse? Kanske kan man hitta en ny Mini nånstans och sälja sin Nano? Tycker Nanon känns för liten.... Minin känns som ett säkrare kort på nåt sätt??

• Medlem
  • 2006-01-27 09:55

jag var själv helt inne på att köpa en nano på 2gb, eftersom jag ansåg att det räcker då jag har ganska smal musiksmak och bara lyssnar på typ max två album i stöten..

men sen så skulle min brorsa sälja sin mini som är ett halvårgammal och använd ungefär två ggr.. så jag slog till där istället och gav 1000:- för en 6gb mini i perfekt nyskick. det är inget jag ångrar överhuvudtaget, jag insåg när jag fick minin att 2gb hade varit i minsta laget trots allt.. det rä väl som man säger "mycket vill ha mer".. jag har dock ännu inte lyckats fylla mina sex gig, och då har jag ändå lagt in album jag vet att jag kommer ta bort. men som sagt, jag är rätt smal i min musiksmak.

jag har klämt lite på en polares sprillans nya video, och den väcker ju ett extremt habegär, men efter att ha sett hur jävligt den repas, vad den kostar, och tänkt över det faktum att 30gb är åt helvete för mycket, så tycker jag att jag gjorde en bättre affär med att slå till på minin.

Missförstå mig inte nu, jkag tycker att de nya modellerna är snyggare, men nanon är inte riktigt värd sitt pris, och videon anser jag mer är lite utav en penisförlängare än något man har nytta av. Hur många har 30 eller 60gb mp3 som de lyssnar på frekvent EGENTLIGEN? har polare som har lagt in all sin musik på sina ipods, alltså all de har, och ändå inte lyckats fylla upp spelaren.. och kolla på video på den är ju inget jag tycker man kan betrakta som en "funktion som kan användas" utan snarare något som är ballt att visa för polarna. fast med av-dockan så kan det ju klart bli lite utav ett mediacenter..

slutsatsen är väl, om jag inte hade behövt mig bry om pengar, då hade jag givetvis slagit till på en video, eftersom jag är prylbög. men då jag tvingats väga in ekonomin också, så anser jag itne det vara värt det i mitt läge.

räcker med att säga att det fins inga ipod minus i produktion och därför får du antagligen begagnad som inom 6 månader garantin går ut på om inte tidigare

1
Bevaka tråden