FireWire kort??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-25 12:27

Jag läste att man måste ha FireWire kort för att kunna köra iPod , men när jag kollade i Enhetshanteraren så hittade jag inget liknande. Jag har först idag blivit varse om att jag måste ha ytterligare en grej som jag inte har. Tidigare var det bara XP SP 1 eller senare som man skulle ha men nu hittar jag fler program och hårdvaror som jag förmodligen inte har.

Hur står det till i egentligen? Jag har bara xp pro i princip

tack

Beror på vilken generation av iPod du pratar om. Ska du köpa en ny så blir det ju G5 (video) eller Nano, ingen av dessa funkar ens med Firewire. Så köp en ny så räcker det med USB, som du definitivt har. Helst USB 2,0, vilket du antagligen också har om inte datorn är för gammal.

Enligt info på macotekets hemsida så funkar iPod video med Firewire. Jag blev lite orolig själv när jag läste inlägget ovan. Men Apple gör väl ingen sådan grej som inte skulle funka med Firewire..eller hur??*ler* USB är ju alldeles för långsamt.. USB 2 eller FW är att föredra. Och då IRezz så behöver du ett FW- eller USB2-kort. Ska själv inhandla en FW-dockkontakt-kabel så jag kan använda min gamla laddare från min Gen 2 iPod och synkronisera filer snabbare.

Som jag förstått det kan du bara ladda iPoden (G5) med firewire, du kan alltså inte föra över låter med hjälp av fw längre. Du kan alltså bara föra över filer med hjälp av USB.

Ursprungligen av femton:

Som jag förstått det kan du bara ladda iPoden (G5) med firewire, du kan alltså inte föra över låter med hjälp av fw längre. Du kan alltså bara föra över filer med hjälp av USB.

Detta är helt korrekt! Så att G5 funkar med FW är ju en sanning med modifikation. Laddning: Ja! Syncning: Nej!

1
Bevaka tråden