Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julklappstips #3

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-20 23:57

Julklappstips #3

Efter lite strul med flytten/uppgraderingen av sidan så kommer #3 nåååågot försenat och än sålänge bara i forumet.
Våra gamla tester kommer så småningom upp på sidan igen.

Belkin TuneStage

Pga av att FM-sändare är olagliga att använda i Sverige (och EU?) så har vi här testat en alternativ lösning, TuneStage. Den sänder via Bluetooth istället.

Paketet är komplett med allt man behöver för att starta direkt. En mottagare (den stora vita) som kopplas med
medföljande kabel till stereon, en sändare som monteras på iPoden, strömadapter, kabel till stereo, manual.

En stor nackdel är att TuneStage för tillfället inte passar Nano eller Video (G5). Sändaren ska klara att sända upp till ca 10m, vilket den även klarade utan att några störningar uppstod. Ca 5m med en vägg imellan funkade också bra.

Mottagaren har sin egen strömförsörjning, men sändaren tar sin energi från iPoden. Räkna med ca halva batteritiden om du använder TuneStage. På baksidan finns två ljudutgångar.

Efter att kopplat in allt och slagit på iPoden så tar det några sekunder medan enheterna startar"pairing", när det är klart lyser en blå lampa på båda enheterna. Sedan är det bara att välja som vanligt på iPoden och trycka på Play så spelas musiken upp på din stereo.

Sammanfattning:
+ inga störnignar eller brus
+ komplett paket

- slukar batteri
- funkar inte med Nano eller G5

Betyg

4/5

Thanks to the people at Belkin for providing us with a sample to test.
http://www.belkin.se

---------------------------------------
CtrlDesign Nanofodral

CtrlDesign har gjort ett nanofodral i någon sorts självhäftande plast (0.3mm) som man viker runt nanon. Det finns i 4 färger.

Instruktioner.

Resultatet. Botten öppnas lätt för åtkomst till dockkontakten. Passformen är inte som ett Invisible shield utan mera som ett kuvert man stoppa nanon i.

Pris: 89 kr, säljs på Designtorget

Sammanfattning:
+ god idé

- högt pris
- dålig passform

Betyg

1/5

Tack till CtrlDesign som skickade ett provexemplar. http://www.ctrldesign.com/press

---------------------------------------
Noname fjärrkontroll till iPod video (G5) & nano

Jag hittade den här på eBay och har saknat möjligheten att ha en fjärrkontroll sen jag köpte min G5. Särskilt så passar mina EX71 särskilt bra med en fjärr så man slipper använda den långa sladden. Kvalitén är förvånans värt bra. Det verkar som de har byggt om en "gammal" Apple fjärrkontroll.

Inga konstigheter. Dockkontakten i botten och i med hörlurskontakten uppe. Sedan funkar den som vilken vanlig Apple-fjärrkontroll som helst.

Pris: 19 USD

Sammanfattning:
+ Apple kvalité

- en extra sladd

Betyg

4/5

Privat inköp

Belking tunestage

kommer det att komma en sändare som fukar med ipod video snart eller är det bara en gissning???:confused:

  • Medlem
  • 2005-12-21 12:52

bra tester xtrem-

  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 20:16

är lite sugen på en sån där kontroll.

God Jul

Ja, det hade inte vatt fel så man slipper ta upp ipoden ur fickan när spellistan tar slut.
Den borde ju funka med nanon...

Fodralet såg ju rent förjävligt ut

Ska jag va ärlig så fattar jag inte riktigt vitsen med Belkin TuneStage, ni får gärna förklara, men vad är det för fel med sladd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-21 21:22
Ursprungligen av ekko90:

Ska jag va ärlig så fattar jag inte riktigt vitsen med Belkin TuneStage, ni får gärna förklara, men vad är det för fel med sladd?

grejen är ju att du har "fjärrkontrollen" i fickan. med iPoden i fickan bestämmer du vad du ska lyssna på medan du tex ligger i sängen. då kan det vara jobbigt med en 7m sladd

Kan tillägga att jag sett den för betydligt billigare än vad xtrem anger på ebay. Funderade att beställa den för vad som skulle bli 88kr i Svenska pengar, detta var inklusive leverans. Var rätt rejäl skillnad mellan de olika som erbjöd dem, så om man ska köpa den så bör man nog kolla runt lite bland annonserna (auktionerna?).
Ska nog beställa denna, verkar helt klart värd det.
Det som dock stör mig mest är att den på grund av konstruktionen kommer ta upp ganska mycket plats i fickan...

xtrem: Bra info, tack så mycket! Mer av denna typ av prylar. Väldigt trevlig läsning.

Finns fodralet bara till Nano?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-13 16:13

Uppdatering: Fjärren passar även till Nano

Har skaffat mig en sån fjärr, gick väl på en 40:- typ

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-08 11:28
Ursprungligen av gameover:

Har skaffat mig en sån fjärr, gick väl på en 40:- typ

e det inte jobbigt att ha en i fickan när det sticker ut en sladd åt båda hållen....

Åt båda hållen?
Lika jobbigt som att inte ha någon alls

De enda är väl att man får typ 10 KM sladd, så ska försöka lösa det på nått sätt...

1
Bevaka tråden